Gs 500 F blok in de soep

MorenoLR

Rookie
10 jan 2011
26
0
Haarlem
Hey allemaal,

Ik heb ongeveer een maand geleden mijn Suzuki gs500F in de soep gereden na dat ik hem 1 maandje had.
Ik had hem een maand van te voren naar de garage gebracht voor een kleine onderhoud beurt.
De monteur zij tegen mij dat er gek veel olie in moest. 1,5 L
en vertelde mij dit in de gaten te houden. (wat ik niet heb gedaan |( )

Na 3000 km blokkeerde opeens me achterwiel op een 80 weg en al het vermogen was weg.

Dus ik keek naar mijn olie pijl (wat ik beter eerder kon doen..) en er zat dus geen een druppel meer in.
Lekker stom ja ik weet het maar kan er nu helaas niks meer aan doen.

De drijfstang van me linkercylinder is op de krukas ingevreten en al de ijzer scherven liggen door me hele blok.

Weet iemand of er aan een gs500 blok uit 2005 te komen is?
Ik heb echt al een paar dagen gezocht en rond gebeld maar helaas nog niks gevonden.
 
je zit in het zelfde schuitje als ik ..

bij mij is precies het zelfde gebeurt en ik kan je zeggen, aan een oud blok ( ouder dan 2004) eronder hangen heb je niets.

Ten eerste heb je geen aansluiting voor je oliekoeler, dus ook geen goede koeling.
Verder is je aansluiting van je toeren/kmh teller anders dus dan moet je je cockpitje ook vervangen.

Verder zijn er zo goed als geen blokken van > 2004 aan te komen.

Ik heb er eentje gevonden en gekocht maar die bleek ook nog is een gekke piep te hebben.
Of je moet heel veel geluk hebben in het vinden van een blok.

Of je zult je speeltje in onderdelen moeten verkopen.

Verder is er nog een andere optie, verkopen aan een sloop/dealer maar dan zul je er niet veel meer voor vangen..

Ik zit zelf ook nog in dubio wat ik moet doen!

Veel succes
 
ze kunnen inderdaad met flink laag peil doorlopen. maar daarna is het over.

misschien een idee om er een naked van te knutselen? dan kan je er namelijk wel een ouder blok inhangen :Y
 
Als die dingen een gesmede krukas hebben hoeft een revisie helemaal niet zo duur te zijn...
Krukas laten slijpen koste voor mijn 3 cilinder (auto) 120 euro.
Lagerschalen kosten de kop ook niet.
Cilindertjes eventueel laten ophonen met nieuwe veren kost misschien zo'n 200 euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan