GS 500 Probleem

UnlimitedSPD

Die hard MF'er
7 jan 2006
464
3
Ik heb gister mijn eerste 300km gereden met mijn GS500 uit 91, bevalt echt super heerlijk geluidje met die open laser demper.

Alleen nu reed ik gister een heel stuk snelweg en op een gegeven moment begon ie in te houden, het voelde alsof de bezinekraan dicht werd gedraaid. Gas geven ging niet meer en toen ik de koppeling inkneep sloeg ie meteen af. Toen ben ik naar de vluchtstrook gegaan en ik moest m daar een tijdje af laten koelen voordat ik m weer kon starten.

Nu heb ik mijn bougies er gister ff uitgehaald en die zijn helemaal wit, bij een tweetakt weet ik dat ie dan te arm staat afgesteld, maar is dit bij een viertakt ook het geval?

full


Ik zat al te denken misschien dat ie met hogere snelheden op de snelweg op een gegeve moment gewoon te weinig bezine krijgt, vandaar dat ie gaat inhouden.

Weet iemand hier iets meer van en ook hoe ik het op kan lossen? Kheb eink niet zoveel zin om weer met sproeiers in de weer te gaan totdat ik n ons weeg, net als in mijn brommertijdperk, t schijnt ook dat ie met andere sproeiers geen 25kw meer is??
 
Jullie hebbe helemaal gelijk ;) Als ik m op reserve zet heb ik nergens meer last van, kzalles kijken of ik het kan verhelpen en anders maar op reserve door blijven rijden, dan wel wat beter de dagteller in de gaten houden O-)

Dreetje9 jou probleem was ook al verholpen ofniet d8 ik op het gs500 topic te lezen??

Wel stom dat ik pas als allerlaatste naar de ontluchting van de tank ga kijken maaargoed |( :9 Kheb nu bijna 2 weken mn rijbewijs en alweer meer dan 1200km gereden *D
 
Als-ie op reserve beter rijdt dan denk ik dat 1 kraan-opening/zeefje verstopt zit met bladders.

Krijgt de tank geen lucht dan gaat het in allebei de standen even beroerd.

Proef-zonder-dop is toch het duidelijkst èn simpel.
 
Ben vandaag over de snelweg naar school gereden met het kraantje op reserve en geen enkel probleem gehad m.b.t. inhouden.

@willem: kon zonet niet zien, zal vanavond ff kijken met een zaklamp of 1 van de 2 kraantjes idd iets is verstopt.
 
Ben vandaag over de snelweg naar school gereden met het kraantje op reserve en geen enkel probleem gehad m.b.t. inhouden.

@willem: kon zonet niet zien, zal vanavond ff kijken met een zaklamp of 1 van de 2 kraantjes idd iets is verstopt.

Nogmaals: schakelen op afstand met die lantaarn want zelfs dat kleine schakelvonkje is echt gevaarlijk.
 
Motor is gisteren voor de kleine beurt geweest, en heeft meteen het probleem proberen te localiseren.

Hij heeft de hele tank eraf gehad, en de beide kraantjes gecontroleerd, tankontluchting was ook goed, maar toen ik zonet met 120 over de snelweg naar huis reed hield ze weer in.

Nog andere tips waar het probleem kan liggen??
 
Laatst bewerkt:
Motor is gisteren voor de kleine beurt geweest, en heeft meteen het probleem proberen te localiseren.

Hij heeft de hele tank eraf gehad, en de beide kraantjes gecontroleerd, tankontluchting was ook goed, maar toen ik zonet met 120 over de snelweg naar huis reed hield ze weer in.

Nog andere tips waar het probleem kan liggen??

Ik ben gister nog eens bij de dealer geweest en hij wist het me ook niet zo te vertellen, hij zei wel dat de slangen en bezinekranen per bouwjaar heel erg verschillen, van welk boujaar was die van jou dreetje? Maar de slangen zouden dus niet helemaal goed kunnen zitten, hij heeft een tekening meegegeven van hoe het wel moet...

Het kan zijn dat er iets fout zit aangesloten maar ik betwijfel het :?

Ik zal de tekening iig eens online zetten zometeen dan kun je er fftjes naar kijken..


http://www.mijnalbum.nl/Foto=MDHP77UC

Kijk hier maar fftjes, als ik m op de site zet is dat een beetje layout verneukend, en als ik m verklein kun je m niet meer lezen :P Tis toch al slechte kwaliteit want kheb geen scanner O-)

edit: mijn-album verkleint m bij die link ook als:S naja als je t niet kunt lezen geef ik wel tekst en uitleg of ik mail m ff als je dat wil :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben gister nog eens bij de dealer geweest en hij wist het me ook niet zo te vertellen, hij zei wel dat de slangen en bezinekranen per bouwjaar heel erg verschillen, van welk boujaar was die van jou dreetje? Maar de slangen zouden dus niet helemaal goed kunnen zitten, hij heeft een tekening meegegeven van hoe het wel moet...

Het kan zijn dat er iets fout zit aangesloten maar ik betwijfel het :?

Ik zal de tekening iig eens online zetten zometeen dan kun je er fftjes naar kijken..


http://www.mijnalbum.nl/Foto=MDHP77UC

Kijk hier maar fftjes, als ik m op de site zet is dat een beetje layout verneukend, en als ik m verklein kun je m niet meer lezen :P Tis toch al slechte kwaliteit want kheb geen scanner O-)

edit: mijn-album verkleint m bij die link ook als:S naja als je t niet kunt lezen geef ik wel tekst en uitleg of ik mail m ff als je dat wil :)

Ik kan er nu niets van maken, mail hem maar ff naar dreetje9@hotmail.com als je wilt.

Mijn GS komt uit 92.
 
Laatst bewerkt:
Nou,

Als je in het plaatje van UnlimitedSPD de twee slangen omwisselt, draai je de standen "reserve" en "normaal" om op de benzinekraan (het is mij ook gelukt....).

Ik denk dan eerder aan vervuiling van het filter wat om de eerste benzinekraan zit(diegene die rechtstreeks tegen de onderkant van de tank geschroefd zit). Dat is ook wat Willem1940 bedoelt met "kijk eens met een zaklamp in de tank".

Ik zou zelf de tank laten leeglopen. Als je dat doet via de normale benzineslangen, kan je direct de straal benzine beoordelen. Dan even de eerste kraan loshalen (tank eraf en dergelijke ongein) en het filter schoonmaken.
 
Nou,

Als je in het plaatje van UnlimitedSPD de twee slangen omwisselt, draai je de standen "reserve" en "normaal" om op de benzinekraan (het is mij ook gelukt....).

Ik denk dan eerder aan vervuiling van het filter wat om de eerste benzinekraan zit(diegene die rechtstreeks tegen de onderkant van de tank geschroefd zit). Dat is ook wat Willem1940 bedoelt met "kijk eens met een zaklamp in de tank".

Ik zou zelf de tank laten leeglopen. Als je dat doet via de normale benzineslangen, kan je direct de straal benzine beoordelen. Dan even de eerste kraan loshalen (tank eraf en dergelijke ongein) en het filter schoonmaken.


Gisteren is mijn fiets met de kleine beurt ook meteen de tank eraf geweest, en ook het kraantje direct op de tank, en het kraantje even verderop.

Hij heeft gekeken of die nog goed werkte, en dat was wel het geval.

En het mindere is dat zij nu ook begint met het eruit gooien van de benzine via de overloop-slang (kwam ik vandaag achter).

Zonet wou ik nog even een stukje door het dorp rijden om te kijken of ze nu op de andere stand van de benzinekraan geen benzine meer lekte, maar toen had ze er helemaal geen zin meer in, de motor was nog warm (stond net een uurtje stil), maar starten ging ook alleen maar met de choke vol open. En toen ik weg wou rijden begon ze al meteen te horten en te stoten.

Mijn mannetje denkt dat de ontsteking wel eens niet goed kan zijn, dus ik breng dat brik :P haar vanavond maar weer eens heen '(
 
Laatst bewerkt:
Dreetje9: ... En het mindere is dat zij nu ook begint met het eruit gooien van de benzine via de overloop-slang (kwam ik vandaag achter) ...

Dan denk ik dat
- de vlotter niet vrijloopt, komt niet hoog genoeg drijven
- vuil in de kamer?
- vlotter zelf beschadigd/poreus?
- stroef/vervormd mechaniekje tussen vlotter en vlotternaaldje?
òf:
- sluitpuntje van vlotternaald (vergrootglas gebruiken) vervormd/versleten?
- opvang van vlotternaaldpuntje in benzinetoevoergat vervormd/versleten?
 
Laatst bewerkt:
Dan denk ik dat
- de vlotter niet vrijloopt, komt niet hoog genoeg drijven
- vuil in de kamer?
- vlotter zelf beschadigd/poreus?
- stroef/vervormd mechaniekje tussen vlotter en vlotternaaldje?
òf:
- sluitpuntje van vlotternaald (vergrootglas gebruiken) vervormd/versleten?
- opvang van vlotternaaldpuntje in benzinetoevoergat vervormd/versleten?

Ik heb geen idee, ik breng haar vanaaf weg en ik laat hem er wel even mee bezig gaan.
 
Waarschijnlijk vuil tussen je vlotternaalden en misschien verstopt het ook je sproeiers.

Remedie:
Tank aftappen
Binnenkant tank reinigen (waarschijnlijk roestvorming)
Misschien wel tank sealen aan binnenzijde.

Korte termijn oplossing:
carbs reinigen (vlotterkamers vooral!!)
benzinefilter in je benzineleiding opnemen.
 
Gisteren is mijn fiets met de kleine beurt ook meteen de tank eraf geweest, en ook het kraantje direct op de tank, en het kraantje even verderop.

Hij heeft gekeken of die nog goed werkte, en dat was wel het geval.

En het mindere is dat zij nu ook begint met het eruit gooien van de benzine via de overloop-slang (kwam ik vandaag achter).

Zonet wou ik nog even een stukje door het dorp rijden om te kijken of ze nu op de andere stand van de benzinekraan geen benzine meer lekte, maar toen had ze er helemaal geen zin meer in, de motor was nog warm (stond net een uurtje stil), maar starten ging ook alleen maar met de choke vol open. En toen ik weg wou rijden begon ze al meteen te horten en te stoten.

Mijn mannetje denkt dat de ontsteking wel eens niet goed kan zijn, dus ik breng dat brik :P haar vanavond maar weer eens heen '(


Het probleem is opgelost (klop klop)(<---- even afkloppen, nog niet uitvoerig getest)

Probleem met inhouden en benzine eruitgooien bleek door een kapotte bougie te komen.

Daardoor gooide ze alle benzine weer terug de carbs in, en uiteindelijk via de luchtfilter en de luchtoverloop naar buiten.

Morgen weer :] naar school, en kijken wat ze doet :Y
 
Het probleem is opgelost (klop klop)(<---- even afkloppen, nog niet uitvoerig getest)

Probleem met inhouden en benzine eruitgooien bleek door een kapotte bougie te komen.

Daardoor gooide ze alle benzine weer terug de carbs in, en uiteindelijk via de luchtfilter en de luchtoverloop naar buiten.

Morgen weer :] naar school, en kijken wat ze doet :Y

B| , motor houdt nog steeds in bij 120 km per uur -O- , maar ze rijdt weer *O* .

Iemand nog ideeën?? (Vlotters zijn goed, carburateurs zijn goed, kraantjes en benzinefilter is goed, compressie is goed, sproeiers zijn goed, ontsteking is goed)

Ik weet het iig niet meer... :N
 
Zit er al een benzinefilter tussen :?

Als die het op zijn reservestand wel goed doet, zou het toch wel eens je benzinekraan kunnen zijn.
Daar zit zo'n vacuummechanisme met een membraam die alleen bij draaiende motor (lees vacuum zuigen via het extra slangetje) de kraan opent.
Het lijkt erop dat op topsnelheid op een gegeven moment de vlotterkamers leeg raken en dat die dan dus gaat inhouden.

te weinig doorstroming dus.
 
Zit er al een benzinefilter tussen :?

Als die het op zijn reservestand wel goed doet, zou het toch wel eens je benzinekraan kunnen zijn.
Daar zit zo'n vacuummechanisme met een membraam die alleen bij draaiende motor (lees vacuum zuigen via het extra slangetje) de kraan opent.
Het lijkt erop dat op topsnelheid op een gegeven moment de vlotterkamers leeg raken en dat die dan dus gaat inhouden.

te weinig doorstroming dus.

Yep, er zit een benzinefiter in de tank bij bij het kraantje in de tank.

Die is ook nagekeken, maar die was ook schoon.

En op z'n reservestand hield ze ook in, maar ik kan dus idd morgen eens kijken of ze het op reserve nu wel weer goed doet, nadat ook het carter de vlottertjes, de sproeiers en de na zijn gekeken.
 
Yep, er zit een benzinefiter in de tank bij bij het kraantje in de tank.

Die is ook nagekeken, maar die was ook schoon.

En op z'n reservestand hield ze ook in, maar ik kan dus idd morgen eens kijken of ze het op reserve nu wel weer goed doet, nadat ook het carter de vlottertjes, de sproeiers en de na zijn gekeken.
[me]The Beerhunter wil je niet ontmoedigen... maar gokt van niet....[/me]
 
[me]dreetje9 vraagt zich af of je wel mag gokken van je moeder...[/me]
Zet er nu maar een extra filter tussen en reinig de hele zooi van kraan tot vlotterkamers grondig, want dan ben je pas alle bezinksels kwijt en volgen er geen nieuwe verstoppingen en/of overstromingen meer,
die echt niet door een defecte bougies kunnen worden veroorzaakt!!!

Ergens heb je dus nog steeds een te lage benzineopbrengst, wat zich openbaart bij langdurig hoger benzineverbruik bij een snelwegrit.

Ik begrijp dat je zelf misschien niet gaat sleutelen, maar je vraagt om tips en voor mij is het zo klaar als een klontje :Z
en dat geldt ook voor beertje hierboven :+

Die benzinekraan blijft dus ook verdacht.
Er zit toch ook nog een PRI stand op, dan bypass je de vacuumautomaat.
Die stand zou ik ook maar eens proberen.
 
[me]The Beerhunter wil je niet ontmoedigen... maar gokt van niet....[/me]


:? André snapt er niets meer van :N

Zonet toch nog maar even geprobeerd of hij met die andere bougie die er gister in is gezet met de benzinekraan op reserve beter rijdt.

Ik eerst rustig 12 km. naar Hoogeveen binnendoor.

Vanaf Hoogeveen een goede 17 kilometer naar afrit Oosterhesselen gereden met een gangetje van 130-140, eraf gegaan, en via de andere kant van de snelweg weer 5 kilometer terug naar afslag nieuwlande met 120 op de teller.

En ze liep als een zonnetje :Y , geen enkele keer iets minder fanatiek oid, ook niet ingehouden, helemaal niets :?
 
Zet er nu maar een extra filter tussen en reinig de hele zooi van kraan tot vlotterkamers grondig, want dan ben je pas alle bezinksels kwijt en volgen er geen nieuwe verstoppingen en/of overstromingen meer,
die echt niet door een defecte bougies kunnen worden veroorzaakt!!!

Ergens heb je dus nog steeds een te lage benzineopbrengst, wat zich openbaart bij langdurig hoger benzineverbruik bij een snelwegrit.

Ik begrijp dat je zelf misschien niet gaat sleutelen, maar je vraagt om tips en voor mij is het zo klaar als een klontje :Z
en dat geldt ook voor beertje hierboven :+

Die benzinekraan blijft dus ook verdacht.
Er zit toch ook nog een PRI stand op, dan bypass je de vacuumautomaat.
Die stand zou ik ook maar eens proberen.


Zal het onthouden, mocht het weer voorkomen één dezer dagen
 
*O* Status: 100% gezond verklaard door de dokter!!! :Y

Wat was nou het probleem: Hij had op zich alles nagekeken (motorisch en bijna alle leidingen van de tank naar de carburateurs, incl. de filters en de kraantjes).

Omdat voor dit euvel een lekkende benzineleiding was vervangen door een heel ander soort slang (siliconeslang), en pas daarna begon in te houden op de snelweg, dacht ik dat het daaraan lag.

Dus ik vanmiddag naar een dealer en een stuk benzineslang opgehaald die erop hoort, en die door hem laten monteren, zowel van de tank naar het kraantje, als van het kraantje naar de carbs.

Bleek dat hij, bij de zoektocht van de oorzaak naar het inhouden, niet had gekeken naar het stukje leiding tussen het kraantje en de carbs, en daar bleek dus een knik in te zitten.

Dit was dus het euvel (en daar heb ik zo lang op moeten wachten B| ).
 
Terug
Bovenaan Onderaan