GS 500 Probleem

UnlimitedSPD

Die hard MF'er
7 jan 2006
464
3
Ik heb gister mijn eerste 300km gereden met mijn GS500 uit 91, bevalt echt super heerlijk geluidje met die open laser demper.

Alleen nu reed ik gister een heel stuk snelweg en op een gegeven moment begon ie in te houden, het voelde alsof de bezinekraan dicht werd gedraaid. Gas geven ging niet meer en toen ik de koppeling inkneep sloeg ie meteen af. Toen ben ik naar de vluchtstrook gegaan en ik moest m daar een tijdje af laten koelen voordat ik m weer kon starten.

Nu heb ik mijn bougies er gister ff uitgehaald en die zijn helemaal wit, bij een tweetakt weet ik dat ie dan te arm staat afgesteld, maar is dit bij een viertakt ook het geval?

full


Ik zat al te denken misschien dat ie met hogere snelheden op de snelweg op een gegeve moment gewoon te weinig bezine krijgt, vandaar dat ie gaat inhouden.

Weet iemand hier iets meer van en ook hoe ik het op kan lossen? Kheb eink niet zoveel zin om weer met sproeiers in de weer te gaan totdat ik n ons weeg, net als in mijn brommertijdperk, t schijnt ook dat ie met andere sproeiers geen 25kw meer is??
 
Mijn probleem is trouwens ook helemaal opgelost, is alweer tijdje gelede maar kheb t topic ook al n tijdje nie meer gezien :9 T was toch vaporlock of hoe heet dat, wat iemand op t gs500 topic zei, ik heb de slang nu wat hoger boven het blok gehangen en nu doet ie t weer perfect!

:]
 
Spreek je uit ervaring?
Helaas wel!
Toen had ik nog een motor die ipv een lampje een reservestand voor de benzine had.
Tot 2x toe de vluchtstrook en 1x de afrit kunnen halen.
Het probleem was vaak dat er dan veel lucht in de benzineleiding zat en het best lang duurde voordat die weer oppakte.

Ook een keer gehad dat ik voor kroop bij een stoplicht en toen die op groen ging, sloeg die af O-) Dan baal je dus wel.

Gelukkig nooit echt heel gevaarlijk geworden.
 
Ik wil me nergens mee bemoeien hoor, maar als ik de verhalen zo lees heb je een verstopte tank ontluchting waardoor na verloop van tijd je tank vacuum staat en er dus geen brandstof meer in je carburateur komt.
Na een poosje wachten is er via je tankdop lucht in je tank gekomen en kan je weer rijden.
( check of je tankontluchtingslang niet plat gedrukt word als je tank gemonteerd is ! )
dit is een nog al gevoelig punt bij een GS500 wegens de krappe ruimte onde je tank.
m.vr.gr. Johan.
 
Ik wil me nergens mee bemoeien hoor (maar ik doe het toch) :+ :+ :+ , maar als ik de verhalen zo lees heb je een verstopte tank ontluchting waardoor na verloop van tijd je tank vacuum staat en er dus geen brandstof meer in je carburateur komt.
Na een poosje wachten is er via je tankdop lucht in je tank gekomen en kan je weer rijden.
( check of je tankontluchtingslang niet plat gedrukt word als je tank gemonteerd is ! )
dit is een nog al gevoelig punt bij een GS500 wegens de krappe ruimte onde je tank.
m.vr.gr. Johan.

ik zit met een vergelijkbaar probleem, maar dan al vanaf het wegrijden... ik moet met de choke vol open rijden, anders gaat mijn GS'je horten en stoten. Leidingen zijn schoon, benzine stroomt goed door, vacuümslang zit op de juiste plek aangesloten ( :+ ) en nu snap ik het niet meer... de timing staat volgens mij ook goed... zag er allemaal netjes uit in ieder geval. En toch... bij 4500 toeren houdt het op :( dat is dus max. 100-120 rijden met veel moeite en niet lekker door kunnen trekken. Iemand enig idee?
 
Ik heb hetzelfde probleem met mij Yamaha Xj600, binnendoor rijden is geen probleem. Zodra ik een eindje rijd op de snelweg 120-130 km/u dan valt die terug en moet ik de gas helemaal opendraaien will ik op 90 km per uur blijven. Snelweg af even stoppen gas enkele keren helemaal opengedraait en dan komt die weer op. Ik heb in mijn tank gekeken en zie best veel roestvorming, dus grote kans dat dit mijn filtertje heeft verstopt. Ga bovenstaande tips ook eens opvolgen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan