gs 500

1 mrt 2008
4
0
ik heb hier een suzuki GS 500 staan en het probleem is dat hij nie wil starten. de naftbak en het kraantje aan de kader zijn eraf geweest en sindsdien wil hij niet meer starten. weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn. ikzelf denk dat het met de darmpjes van de naftbak naar het kraantje te maken heeft weet iemand mss hoe deze juist moeten aangesloten worden.

mvg
 
Werkplaatsboek? Foto?
Er is meestal een benzineslangske en een vacuümslangske, misschien zijn beide omgewisseld?
Probeer eens te starten met de kraan in de pri stand (niet laten staan op pri), misschien moeten de carbs nog eerst vol lopen.
In 't vervolg goed markeren als iets losgemaakt wordt.
 
Heb je die manual nu al gedownload, het is toch veel gemakkelijker als je een boek hebt he en sneller ook want ga je liever wachten tot er volgende week of zo iemand met ne GS500 voorbij wandelt?
Al geprobeerd met de pri-stand je carbs eerst te laten vollopen? Als ze leeg staan start de motor niet.
Bij mij (kawa kle500) is de dunste slang die van de vacuüm en de dikste de benzineslang. Nog een derde slang is voor de carbontluchting, die moet dus vrij blijven.
Vacuümslang zit bovenaan de carb en de benzineslang koppel je onderaan in de benzine-inlaat.
Anders koppel je ze even los van de carb, zet de kraan op pri en kijk dan waar de naft uitloopt he.
 
Laatst bewerkt:
merci starterke zo had ik het aangesloten dus dat is juist. kraantjes staan open benzine filter is zuiver. cabrateurs zijn ook zuiver gemaakt en op de juiste manier ineen gestoken.
zou het kunnen zijn dat mijn batterij kapot is. dat de motor onder constante spanning moet staan.
 
Dat zou je moeten meten. Ik geloof dat er 14 volt op de batterij moet staan om te kunnen starten en 12 volt als hij loopt.
Draait de startmotor goed rond?
In de how-to pagina's hier bovenaan het forum is eer een checklist van nietstartende motor. Lees die eens even door.
Er is zoveel waardoor een motor niet kan starten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan