gs 500?

3 jul 2004
12
0
Belgie
Hallo iedereen ik heb bij mijn dealer een gs 500 van 2003 zien staan en vond dit een heel mooie fiets waar ik wel interesse voor heb maar nou zit ik met een vraagje.Mijn vorige motor was een zxr400 ,maar gaat die gs 500 niet te tam zijn tegenover de zxr400 die ik had.Ik bedoel hiermee of ik hier niet snel op ga uitgekeken zijn wegens te weinig vermogen,motorkarakter...Ik heb gelest op een cb500 maar deze was 25 kw begrenst dus weet ik niet hoe zo'n 500 cc twinnetje rijd zonder begrenzing.Graag jullie advies,niet doen en uitkijken naar een zwaardere motor of gewoon doen?
mvg Maarten
 
Ik heb zelf een kawasaki er-5 gehad toen ik begon. En als eerste motor is dat ook erg leuk. Maar als je al een poosje motorrijdt dan zou ik toch voor iets zwaarders gaan als ik jou was. Je raakt dan denk ik wel snel uitgekeken op dat vermogen.
 
op die gs ga je snel uitkijken als je zxr400 gewend bent.. waarom zou je over willen stappen?
 
nou ik vind de zithouding op mijn zxr een beetje te sportief,ik krijg vrij snel pijn in mijn polsen en rug en daarom kijk ik uit naar een motor met een iets relaxere zithouding.Maar vooir de rest niks dan lof over de zxr 400!
 
dan zou ik toch eerder voor een wat ouder suzuki sv of zwaardere honda cb gaan..
 
nooit op een GS500 gezeten, maar verwacht wel dat de wegligging ietsje minder sportief is dan een zixxer400.

kortom als je een klaverbladmaniac bent heb je minder aan een gs500.

Wil je daarentegen meer toeren/woon-werk dan is een gs500 weer beter denk ik
 
Ik heb er nu rijles op en er zit op zich wel wat pit in, maar ik kan me niet voorstellen dat je hiervan onder de indruk moet zijn. Oftewel, ik zou het niet doen :) Tenzij het pekelfiets of puur woon-werk verkeer is oid.
 
ik heb zelf eerst een gs 500e gehad en nu dus een zxr 750.
Qua vermogen niet te vergelijken, maar wat betreft rijeigenschappen kies ik toch voor de zxr
 
volgens mij is het wel een behoorlijk stapje terug, zou liever een Bandit ofzo nemen als wat rechterop wil :]
 
Als je van een zxr400 afkomt zou ik niet overstappen op een gs500, ik heb 2 van die dingen gehad 1 begrensde en 1 onbegrensde en was er al snel op uitgekeken, ze sturen trouwens wel erg makkelijk maar qua vermogen kom je al snel te kort je kan beter een dikke motor kopen

alleen een zware is je ware })
 
Terug
Bovenaan Onderaan