gs 500e van 25kw naar vol vermogen..

armando1234

Die hard MF'er
12 aug 2004
387
0
Winterswijk
ff paar vraagjes:

kan iemand mij vertellen hoe de suzuki gs 500e begrenst is?

voor hoever ik gelezen heb hier zit er een busje/ring in de carb. die er uit moet.
maar zijn er nog meer dingen die veranderd moeten worden om naar vol vermogen terug te gaan? bijvoorbeeld begrenzer in het luchtfilter of tussen de carb. en inlaatstuk?

moet hij dan nog opnieuw afgesteld worden of dergelijke? (na mijn weten niet)

info is altijd welkom :} *O*
 
Laatst bewerkt:
Ehm.. Bij mijn (officieel 25kw zijnde)gs500 zaten er destijds andere gasschuiven, naalden en andere deksels op de carburateurs. Dus wel een serieus klusje....

Mocht je interesse hebben, ik heb nog een goede set carbs liggen van een gs500 die gewoon vol vermogen zijn.
 
Ligt helemaal aan de begrenzing.

Als het alleen in je inlaat zit met ringen ben je zo klaar. Als het begrenst is zoals hierboven gezegd met gasschuif begrenzing, aanpassingen vacuumdeksels, gasnaalden, ringen en afstelling ben je wel even verder. Ben je makkelijker af met een compleet setje. Het ligt notabene helemaal aan de carburatie.

Vaak is je afstelling toch wel behoorlijk anders volgens mij als je dit eruit sloopt, zul je gewoon moeten afstellen opnieuw (niet bij een setje natuurlijk).

én niet vergeten, als het op je kenteken staat moet dit ook aangepast. Heb wel eens gelezen dat dit echter gratis is, en alleen papiertjes. Weet niet zeker.

Succes.
 
bij mijn GS zaten er afstandhouders onder de deksels van de carbs(bovenop, onder die zwarte deksels) waardoor de gasschuiven niet helemaal omhoog kwamen. die ondingen eruit gehaald en hij was vol vermogen :)
 
ik kwam dit nog tegen:

----------------------
onderdelen voor de 25kw set verschillen iid per bouwjaar hier even overzichtje nog maar :
BJ t/m 1993: € 155,72 (2x gasschuif, 2x carb. deksel 2x sproeier #135)
BJ 1994-1995: € 159,72 (2x gasschuif, 2x inlaatrubbers, 2x hoofdsproeier geen afm opgegeven, 2x ring voor in deksel)
BJ 1996 € 111,97 (2x gasschuif, 2x veer, 2x sproeier #117,5 2x ring voor in deksel)
BJ 1997-2000 € 107,75 (2x gasschuif, 2x veer, 2x sproeier #117,5)
BJ 2002 € 91,86 (2x gasschuif, 2x sproeier #135)
----------------------
 
Laatst bewerkt:
Als de begrenzing netjes op je kenteken staat dan moet hij met de originele onderdelen begrensd zijn, dus niet met eigengemaakte ringen en andere rommel.


uh ik weet toevallig dat de GS van punisherADF door ten kate uit nieuwleusen begrensd is met iets dat op plakband rolletjes lijkt. en hij heeft wel 25kw op zn kentekenbewijs staan ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan