GS 750 carb loopt over

denneboom5

MF'er
8 okt 2009
88
0
Eindhoven
Hallo allemaal,

Ik heb 't ook al in het gs forum gepost, maar misshien hangen hier nog wat technische wonders rond die me kunnen helpen ;)

De 2e carb van links gooit benzine uit de overloop (slangetje aan de onderkant van de vlotterbak). Dit gebeurt met tussenpozen van vaak meer dan 10 sec.
Ik heb geen idee meer waar het aan kan liggen. Bij alle carbs heb ik een tijd geleden de vlotternaald en -zitting vervangen. Daarna nog 5 keer uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en weer alles teruggeplaatst.
vlotterhoogte t.o.v. vlotterbakrand ook al gecontroleerd. Valt binnen de aangegeven waardes.

De motor loopt gewoon goed en geen enkele andere carb geeft problemen.
Ik ben het spoor bijster ;)

Laat me weten wat jullie ervan denken. Vraag gerust of ik bepaalde dingen al gedaan of gecontroleerd heb, misschien zie ik wel iets kleins over het hoofd. Zelfs wilde suggesties zijn welkom. Of ze haalbaar zijn kijken we dan wel :P

Om het wat op te leuken, dit is ze:

DSC03236.jpg
 
Nou, dat was toevallig hetgeen ik nog wilde controleren. Maar, het leek alsof de vlotter massief is, kan dit? Het zijn 2 rubberen schijven, een soort hockey puck maar dan kleiner.

EDIT: Net gecontroleerd: vlotter is volgens mij massief maar drijft sowieso.
Het gedeelte dat boven de benzine uitsteekt (in augurkenpot getest ;) ) is evenveel als dat van de vlotter van een andere carb (die geen problemen heeft).

Nog ideeën of tips?
 
Laatst bewerkt:
weet je trouwens zeker dat het uit het slangetje komt ?
zit er daar niet een nauwelijks zichtbaar haarscheurtje ?
mooie fiets trouwens, heeft een vriend van mij ook gehad [vroeger] , die had alleen alu velgen,
was iets nieuwer dus.
welk bouwjaar is ie ? 1978 ?
 
Heb net vlotter, vlotterpen, naald en zitting van carb 1 en 2 verwisselt (alles in 1 keer) om te kijken of het probleem zich verplaatst. Lijkt nu helemaal niet meer over te lopen -.-
Leek eergisteren ook zo, maar vanmiddag gebeurde t toch weer. Even afwachten (en hopen) of t nu niet meer gebeurt.

Benzine komt 100% zeker uit t slangetje (om de zoveel tijd een flinke guts dus erg duidelijk te zien :P ). Inderdaad eentje van '78, super fiets!
Vlotter draait vrij en asje is mooi recht.
Messing buisje heb ik eigenlijk niet gecontroleerd, zeker even doen als ze weer overloopt (hoop van niet).

Conclusie: het lijkt opgelost maar ik vrees dat t niet zo is. Ik meld me hier zodra ik een ritje heb gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Een vlotter staat vaak via een stripje/glijbaantje en/of stangetje verbonden met het vlotternaaldje. Als in die overbrenging een deukje of een krasje zit of een vals bochtje dan kan dat zulke verschijnselen opleveren.

Check wel ook oliepeil en -geur .... overstroming gaat meestal tevens richting blok.
 
Vlotterplaatje controleren toegevoegd aan het "to do" lijstje als ze weer open gaat.
Olie al gecontroleerd, lijkt tot nu toe niets richting het blok gestroomd te zijn.

EDIT: Vandaag ritje van 200km gemaakt. Loopt niet meer over, lijkt dus toch opgelost te zijn. Geen idee waarom, misschien dat t nu gewoon iets beter aansluit ofzo. Bedankt allemaal voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan