gs 750 nkruisen met een gs850

hacksaw-chopperhead

MF veteraan
27 jul 2004
1.377
0
groningen
moi
maat van me aan het helpen met een gs van 79 ...750 kettingding.

zijn van plan de bovenbouw(cilinders/kop/carbs)over te zetten daar de zut van de 750 niet echt meer te redden is.

past dit zomaar???

robinjo jij mischien als gs kenner?
 
Laatst bewerkt:
zeker weten???

heb net vanmiddag ff beide wph's erbij gepakt

750=65.0x56.4
850=69.0x56.4

owja en 8,7:1 en 8,8:1 maar dat is geen probleem

alleen de 4mm verschil in boring......hoop dat dat em in de cilinderbussen zit...dwz dat de buitenmaat van de bussen wel gelijk is.
anders carterpassing uitfraisen
 
euh stom van me lees net ff me startpost terug ...slaat ff nergens op

het gaat er dus om dat we de bovenbouw(kop /cilinders+zuigers uiteraard/carbs)van een 850 over willen gaan zetten op een 750 onderblok.
 
Voor een oud 850 blok (met kickstarter) zou het dacht ik 1 op 1 moeten passen. Bij nieuwere 850's zul je wat ruimte moeten maken in het onderblok maar dat moet te doen zijn.
(ik heb het nooit zelf gedaan maar dit had ik ooit eens gelezen)

Ook even opletten met de lengte van de nokkenasketting.

Je kunt ook grotere zuigers in het blok van een 750 plaatsen, de cylinderwanden zijn van gietijzer en flink dik :).
 
Laatst bewerkt:
hmm
das dus alleen de 79 versie die gaat passen.

heb hier een 81er staan natuurlijk B| .
nja volgende week maar een aan het passen en meten.
 
ik heb nog wel een 78/ 79 er GS750 blok staan, bovenbouw heb ik nu los ziet er redelijk uit alleen carter is niet helemaal compleet.
Cilinderblok met zuigers en cilinderkop wel. de bovenbouw kan je voor 75,- hebben, als je er met de 850 niet uitkomt.
T'is wel ver rijden: Eindhoven
 
ik heb nog wel een 78/ 79 er GS750 blok staan, bovenbouw heb ik nu los ziet er redelijk uit alleen carter is niet helemaal compleet.
Cilinderblok met zuigers en cilinderkop wel. de bovenbouw kan je voor 75,- hebben, als je er met de 850 niet uitkomt.
T'is wel ver rijden: Eindhoven
ga volgende week erst eens kijken hoe we uitkomen met de 850 bovenbouw heb er twee staan 1 van 81 en 1 van 82

maar eh wat mis jij nog aan je onderblok dan?mischien dat ik je kan helpen?
 
ga volgende week erst eens kijken hoe we uitkomen met de 850 bovenbouw heb er twee staan 1 van 81 en 1 van 82

maar eh wat mis jij nog aan je onderblok dan?mischien dat ik je kan helpen?

niks :) die bovenbouw die ik heb staan is van een reserveblok, heb ik staan onder het motto "altijd handig". Bij dat blok is alleen de ketting ooit geknapt en die heeft de beschermkap rond het voortandwiel een goede klap verkocht.

in mijn GS zit op het moment een goed werkend blok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan