GS 750 Vermogens verlies

ok, Dat snap ik niet Jan,

wel gedaan stroboscoop,

Daar 1-4 wel 3 streepjes heeft T , F (-17°), (-37°), maar
2-3 alleen een T heeft:
Advance stroboscoop ingesteld op 17 graden.
Zowel 1-4 als 2-3 op tijd.

Boven de 2500: wisselt bij 2-3 af en toe van plek.
van precies op de streep (-37°), en dan weer ergens in een leg gat.

Maar heb eerder het gevoel dat de stroboscoop errors geeft...

Wat gedaan:
- Compressie gemeten
-CDI, gewisseld
-Bobines gewisseld (samen met hun doppen)
-Bobine vervangen
-Alle weerstanden doorgemeten
- Carbs 2-3 met Putoline Carb reiniger doorgeblazen. ( Er zat idd wel fijne vuiligheid in.)

Ik zit nu me af te vragen welke mogelijkheden er nog zijn...
 
ok, Dat snap ik niet Jan,

wel gedaan stroboscoop,

Daar 1-4 wel 3 streepjes heeft T , F (-17°), (-37°), maar
2-3 alleen een T heeft:
Advance stroboscoop ingesteld op 17 graden.
Zowel 1-4 als 2-3 op tijd.

Boven de 2500: wisselt bij 2-3 af en toe van plek.
van precies op de streep (-37°), en dan weer ergens in een leg gat.

Maar heb eerder het gevoel dat de stroboscoop errors geeft...

net zoals de bobijnen, kan je ook de pulsgevers omwisselen. gaat het probleem mee naar 1 en 4 heb je je probleem gevonden.

als hij boven de 2.500 niet constant is bij 2-3 maar wel bij 1-4 scheelt er niets aan je stroboscoop, maar is het wat ik al al de tijd zeg : een onstekingsprobleem bij 2-3 ;)
 
Als je de stroboscoop op 17 graden voorontsteking in stelt moet je stationair draaiend de ontsteking wel op het T merk afstellen.
Anders advance op 0 graden zetten en stationair draaiend de ontsteking op het F teken afstellen.
Vervolgens gas geven en kijken of hij op toeren draaiend het 37 graden voorontsteking streepje haalt.
 
Bougie nieuw 2 en3
nul= 1950 RPM, 1700 1780 1810 1600, Cil-uitlaat 95° 68° 68° 75°

Jan hoe verander ik die pickups? daar gaat even te moeilijk worden?
full




Daddy idd afh toeren tal op T met advance , op 2-3 heb ik geen F teken
 
misschien lukt het wel : ze van plaats verwisselen, enkel vast zetten met het boutje het dichtst bij de pick-up, en als nodig het andere eind een beetje inkorten (kan zelfs tot halverwege het 2de boutgat. en dan timing zover mogelijk bij regelen. hoeft niet perfect te zijn, het is maar enkel oom uit te vogelen of de problemen mee verhuizen.

niet vergeten de draden in de stekker ook om te wisselen.

voor advance hoef je geen merkteken op 2-3 te hebben, de vervroeging is onafhankelijk van 1-4 / 2-3
 
Begin eens met de 3 buitenste gleufschroeven te vervangen door inbus. Scheelt weer gepiel.

Klopt de afstand tussen de gever op de krukas en de opnemers? De foto is scheef genomen, maar 2-3 lijkt wat verder weg te staan
 
Laatst bewerkt:
Ok, andere pick=ups.

Ik ben het spoor bijster:
- andere bobine 2-3
- andere ontsteking
- carbs gekuist met Putoline
- bobine wissel
- pick-ups gewijzigd.
 
Ben bij Biggelaar motorservice geweest.
Is wat handiger dan gaan boren enzo.

Maar zelf met deze andere pickups blijft hetzelfde weergeven

Ben dus het spoor even bijster.
Ga eens kijken met colortune's kijken naar het mengsel.
( Maar die liggen niet hier)
Zit natuurlijk met m'n 1950 rpm nog steeds in eerste gebied (pilot screw)
 
Vervroeger controleren zou geen kwaad kunnen toch? Is niet zoveel werk.

Het ziet er wel zo droog als Sinterklaas zijn achterwerk uit :? ,ik denk dat een likje vet
op die vervroeger as geen kwaad kan,ook kunnen er verkeerde veertjes op zitten,met te
sterke veertjes gaat het ook niet goed komen. :N
Verder moet de pick up afstand ook goed staan,en de timing kloppen.
Een goede GS750 moet zonder al te veel moeite de 190 op de teller kunnen halen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat de vervroeger het niet is, bij gas geven werkt gewoon de vervroeger zoals kan zien aan de stroboscoop.
Ook de vervroeger doet alle 4cil tegelijkertijd , dus daar zoeken is ver gezocht.
2 verschillende pick-ups gebruikt, timing klopt ook maar ook bij timing verschil zou tussen 4 en 3 geen grote verschillen moeten zijn.

Ik heb het vermoeden dat het een brandstof probleem is.

Iemand zegt "Fout" , is altijd aangenamer als je er ook bij verteld waarom.
No hard feelings,

Nu ben ik het kwijt, eerst pilot screw afstellen of eerst synchroniseren?
 
als je onderdelen van de ontsteking verandert, en het probleem wordt beter/erger voor de betreffende cylinders, lijkt het mij toch dat het met de ontsteking te maken heeft. vooral omdat de "probleemcylinders" aan elkaar gelinkt zijn.

maar dat sluit mengselproblemen niet uit. maar de kans dat beide (2-3) een gelijkaardig probleem vertonen is klein.
 
Janbros, klopt, maar de twijfel doet mij aan mengsel vermoeden

Boskawouter, dat zal toch niet ....ga een poging wagen, even een snoertje bouwen
Tussen TCI en Bobine,
Tussen pickup en cdi is niet nodig , heb de pickup samen met bedrading gewisseld
 
Terug
Bovenaan Onderaan