GS 850 - banden

Snuz

Rookie
27 jun 2006
24
0
Beverwijk
Ik kijk al een tijdje passief mee op dit forum en merk dat er erg veel ervaring aanwezig is, zeker ook wat betreft GS-en. Daarom mezelf ook maar eens aangemeld en voorgesteld.
Ik heb al eens gezocht op het forum op informatie over banden, maar zag door de bomen het bos niet meer. Helaas weet ik niet meer welk merk/type ik hiervoor gehad heb, maar momenteel liggen er bij mij Metzelers om, waarvan de voorband na een krappe 8.000 km eigenlijk al aan vervanging toe is. Gek genoeg is de achterband nog dik ok. Voorheen deed ik ca 10K km met een achterband en bijna 20K km met een voorband. Dat de voorband nu al op is, vind ik wel wat rap.
Vraag: waar rijden andere GS (850)-ers op en hoe lang? positieve/negatieve ervaringen?
 
Foutje: voor ligt er een Metzeler ME33 om, achter Bridgetone Batlax BT45.
Waren de laatste banden die mijn oude motorbaas nog had liggen in voor mij geschikte maat. Opruiming dus, vandaar de misschien wat vreemde combinatie. Verklaart wel meteen het verschil in slijtage. Die ME33 zou dus veel zachter kunnen zijn en dus meer grip moeten hebben. Gek genoeg ging mijn voorwiel er gisteren even een stukkie vandoor (vochtig wegdek), terwijl ik achter het wiel nooit heb voelen uitbreken.
Een punt blijft dat ik 8K km met een voorband wel weinig vind. Wie heeft er nog meer BT45 gemonteerd? Km ervaring voorband? Goed combi levensduur en grip?
 
Niet GS-rijder reactie. Beide banden heb ik gehad. Metzler is een prima band, maar BT45 voelt altijd goed, nog nooit problemen mee gehad. Het valt me soms wel op dat ik niet wegglij met de BT45 voor, terwijl ik dat wel verwacht. Ik doe met een BT45 achterop zo'n 5-8 duizend km en voorop verwacht ik het dubbele. Maar ik rij wel iets stevig.
 
vroegâh heb ik ook metzelers gereden.
prima banden met een prima grip, helaas niet slijtvast, zeker niet op een grote twin :N
ik rijd nu al jaren met avon roadrunners.
op mijn 18" voorwiel avon venom omdat er geen roadrunners meer in 18" zijn -O-
prima grip en heel slijtvast, ik doe bijna 20k met een achterband (op een triple)
kan ik je echt aanraden *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan