wootie
MF'er
- 26 jan 2004
- 76
- 0
Hallo medebrikkers...,
nadat ik mn motor een tijdje links heb laten staan (blok eruit om een vastzittende uitlaatbout te kunnen verwijderen) ben ik vandaag eens begonnen om de electrische bedrading weer aan elkaar te zetten. Nou is er een klein probleempje.., bij het loshalen van de bedrading heb ik niet ALLE draadjes gelabeld (stomstomstom! ) maar goed, keb t een en ander bij een mede gs650er nagekeken, en nu zou alles weer goed moeten zitten...., Blijkbaar niet dus. Alle signaallampjes doen het (mijn accu is trouwens niet echt optimaal momenteel 11.66V, maar heb bij het testen de startkabels aan de auto gehangen) maar de startmotor gaat niet rond...,
Nou wil ik gaarne eens weten wat de primaire onderdelen van een motorblok zijn, en hoe je daar eventueel een storing/defect in kunt opsporen. voorbeelden van wat ik bedoel:
1 motorblok
2 startmotor
3 gelijkrichter (wat doet zon ding ook al eens weer?, ik geloof een wisselspanning omzetten in een gelijkspanning, maar waarvoor *opladen van de accu* en waarom, en is het essentieel voor het starten dat ie werkt?
4 spanningsregelaar (geen idee wat die precies doet en waarom)
5 accu
6 zekeringen checken
Het grote nadeel dat ik heb is dat mijn gs650 Katana uit 1983 is (toen officieel niet in Nederland geleverd, en daarom ook geen WPH ervan van dat bouwjaar) en is geimporteerd uit Canada. Is er iemand die weet wat de verschillen zijn tussen een Katana en een normale gs?
Een beetje algemene maar ook specifieke informatie over bovenstaande technische zaken zouden zeer welkom zijn, aangezien ik alles graag zelf wil doen (bij zoeen oudje is het veel te duur om em naar een moterzaak te brengen) en er zo veel meer plezier aan beleef
Grtz Wout
nadat ik mn motor een tijdje links heb laten staan (blok eruit om een vastzittende uitlaatbout te kunnen verwijderen) ben ik vandaag eens begonnen om de electrische bedrading weer aan elkaar te zetten. Nou is er een klein probleempje.., bij het loshalen van de bedrading heb ik niet ALLE draadjes gelabeld (stomstomstom! ) maar goed, keb t een en ander bij een mede gs650er nagekeken, en nu zou alles weer goed moeten zitten...., Blijkbaar niet dus. Alle signaallampjes doen het (mijn accu is trouwens niet echt optimaal momenteel 11.66V, maar heb bij het testen de startkabels aan de auto gehangen) maar de startmotor gaat niet rond...,
Nou wil ik gaarne eens weten wat de primaire onderdelen van een motorblok zijn, en hoe je daar eventueel een storing/defect in kunt opsporen. voorbeelden van wat ik bedoel:
1 motorblok
2 startmotor
3 gelijkrichter (wat doet zon ding ook al eens weer?, ik geloof een wisselspanning omzetten in een gelijkspanning, maar waarvoor *opladen van de accu* en waarom, en is het essentieel voor het starten dat ie werkt?
4 spanningsregelaar (geen idee wat die precies doet en waarom)
5 accu
6 zekeringen checken
Het grote nadeel dat ik heb is dat mijn gs650 Katana uit 1983 is (toen officieel niet in Nederland geleverd, en daarom ook geen WPH ervan van dat bouwjaar) en is geimporteerd uit Canada. Is er iemand die weet wat de verschillen zijn tussen een Katana en een normale gs?
Een beetje algemene maar ook specifieke informatie over bovenstaande technische zaken zouden zeer welkom zijn, aangezien ik alles graag zelf wil doen (bij zoeen oudje is het veel te duur om em naar een moterzaak te brengen) en er zo veel meer plezier aan beleef
Grtz Wout