gs1000 1978

denmon

Rookie
28 mrt 2005
4
0
Waddinxveen
Hallo allemaal gisteren heb ik een oude gs 1000 uit 1978 gekocht. moet flink wat aan opgeknapt worden. Had eerst problemen met starten,accu was geheel leeg. Geprobeert met behulp van een autoaccu te starten,maar wilde niet aan slaan. Toen met een kabel achter een auto aan geprobeert aan te slepen, hij wilde alleen en beetje pruttelen bij een lage snelheid en met de lege accu er in. Na enige tijd weer geprobeert met de autoaccu te starten dit lukte toen wel, andere accu ingebouwt en rijden maar. Kan iemand mij wat vertellen over het type motor wat ik heb gekocht of hier een elektronische onsteking in zit of punten(dan zou hij toch moeten rijden zonder accu?) en ik zie in dit forum vaak nog extra toevoegingen achter het type staan maar hier kan ik in de papieren niets van vinden. Wel staat er dohc op het blok maar waar dit precies voor staat. Ben nog niet erg ervaren met motoren,is mijn eerste, maar wil er wel zelf aan gaan sleutelen. Als iemand antwoord weet op mijn vragen dan zie ik het wel, alvast bedankt.
 
met punten rijd hij ook niet zonder accu waarschijnlijk.
Dohc staat voor Double OverHead Cam(dubbele bovenliggende nokkenassen).
 
Je hebt een GS1000 zonder E erachter, mét contactpuntjes. Als je goed is heb je ook een sleuf aan de zijkanten van je tank en kontje, was alleen dat jaar. Foto????
Heb je al een werkplaatshandboek? Anders kan ik je wel wat afstelgegevens enzo doorgeven.
 
Hallo allemaal gisteren heb ik een oude gs 1000 uit 1978 gekocht. moet flink wat aan opgeknapt worden. Had eerst problemen met starten,accu was geheel leeg. Geprobeert met behulp van een autoaccu te starten,maar wilde niet aan slaan. Toen met een kabel achter een auto aan geprobeert aan te slepen, hij wilde alleen en beetje pruttelen bij een lage snelheid en met de lege accu er in. Na enige tijd weer geprobeert met de autoaccu te starten dit lukte toen wel, andere accu ingebouwt en rijden maar. Kan iemand mij wat vertellen over het type motor wat ik heb gekocht of hier een elektronische onsteking in zit of punten(dan zou hij toch moeten rijden zonder accu?) en ik zie in dit forum vaak nog extra toevoegingen achter het type staan maar hier kan ik in de papieren niets van vinden. Wel staat er dohc op het blok maar waar dit precies voor staat. Ben nog niet erg ervaren met motoren,is mijn eerste, maar wil er wel zelf aan gaan sleutelen. Als iemand antwoord weet op mijn vragen dan zie ik het wel, alvast bedankt.


...toevallig net vandaag een gs1000 opgehaald !! als je iets nodig hebt: laat maar weten..ik heb alleen het frame en kenteken nodig namelijk... zitten nog best aardige onderdelen op..voorvork is erg goed ! en de uilaat is wel een beetje zelfbouw, maar oogt wel gaaf..zal wel even een foto maken, hoeft vooral niet de wereld te kosten hoor !
 
eej die voorvork... is die heel erg grof of niet? ik doel eigelijk een beetje op m'n 350je...
 
hmmm ja 38 is wel een beetje te veel van 't goede... meer massa-nadeel als sterkte-voordeel denk ik...
 
...toevallig net vandaag een gs1000 opgehaald !! als je iets nodig hebt: laat maar weten..ik heb alleen het frame en kenteken nodig namelijk... zitten nog best aardige onderdelen op..voorvork is erg goed ! en de uilaat is wel een beetje zelfbouw, maar oogt wel gaaf..zal wel even een foto maken, hoeft vooral niet de wereld te kosten hoor !

Nog met K&N filters er op? 8-)

K&N filters gezocht
 
helaas geen K&N filters te bekennen..zoektocht leverde 1 GS750 blok op (nwe koppeling/zuigerveren/alle pakkingen!!) en een GS1000 blok..zwart gespoten maar met veel compressie..en carburateurs (alleen voor de 1000)

Wat is de diameter van die 1000 carbs als ik vragen mag?
 
hmmm ze zitten er nog op :( dus ik zou even moeten demonteren ..kan een dag of drie duren voor ik daaraan toekom, ..ze zien er wel gewoon standaard uit (geen aanpassing te zien iig) maar zijn er verschillende type's geleverd ?
 
hmmm ze zitten er nog op :( dus ik zou even moeten demonteren ..kan een dag of drie duren voor ik daaraan toekom, ..ze zien er wel gewoon standaard uit (geen aanpassing te zien iig) maar zijn er verschillende type's geleverd ?

Gewone had 26 mm, '79 1000S en nog één ander type had 28 mm, VM28SS, bij mij zijn er 2 Pilot Jets afgebroken, de naald naast de vlotterbak. B|

TS sorry voor de hijack.
 
Terug
Bovenaan Onderaan