GS1000 Turbo

Grrrr, kost weer geld :(
Had niet verwacht dat ie al zo ver versleten was.

Achterband.jpg
 
Beetje meer op de kantjes rijden ;) slijt hij ook mooi regelmatig.....










Nee alle gekheid op een stok. Ik zou volgens mij in mn broek schijten als zo'n turbo erin komt bij uitaccelereren van een bocht
 
Beetje meer op de kantjes rijden ;) slijt hij ook mooi regelmatig.....










Nee alle gekheid op een stok. Ik zou volgens mij in mn broek schijten als zo'n turbo erin komt bij uitaccelereren van een bocht
Ik zou niet weten hoe je op de openbare weg de hele band gebruikt.. Zonder als een mongool te rijden ;)
Een aantal keren goed hard optrekken, en het midden is zo weg..

Met deze turbo wil je inderdaad niet dat ie op druk komt als je nog in de bocht hangt. Niet omdat ie zo hard inklapt, maar meer omdat je niet echt voelt wanneer ie echt gaat blazen, dat was met die VF20 wat voorspelbaarder
 
Ik zag dat mijn belastingteruggave al binnen was, het was eens een leuke!

Vanmorgen een nieuwe band er om laten zetten.
En ik had al een tijdje een spijkerbroek met aramide op mijn verlanglijstje staan, dus even gekeken of de dealer wat had hangen, en dat had ie gelukkig.

Dat rijdt een stuk beter! Motor zoekt niet meer, en ik hoef hem niet meer over de rand heen te duwen voor een bocht.

Dunlop Roadsmart 3

IMG_20221101_131020.jpg
 
Ik zou niet weten hoe je op de openbare weg de hele band gebruikt.. Zonder als een mongool te rijden ;)
Een aantal keren goed hard optrekken, en het midden is zo weg..

Met deze turbo wil je inderdaad niet dat ie op druk komt als je nog in de bocht hangt. Niet omdat ie zo hard inklapt, maar meer omdat je niet echt voelt wanneer ie echt gaat blazen, dat was met die VF20 wat voorspelbaarder
Dat zou ik ook niet weten, daarom doe ik dat (rijden op de openbare weg) ook niet meer. Maar ik geloof graag dat het monster de banden opvreet voor ontbijt ja. Misschien is het vermogen nog niet eens zo bruut als een moderne superbike, maar het koppel zal wel dik in orde zijn en dat vreet juist je band op. Ben wel benieuwd naar die vermogensuitdraai :9
 
Dat zou ik ook niet weten, daarom doe ik dat (rijden op de openbare weg) ook niet meer. Maar ik geloof graag dat het monster de banden opvreet voor ontbijt ja. Misschien is het vermogen nog niet eens zo bruut als een moderne superbike, maar het koppel zal wel dik in orde zijn en dat vreet juist je band op. Ben wel benieuwd naar die vermogensuitdraai :9
Als ik 90 achter een auto rij en ik wil inhalen, gas geven, naast de auto sturen, dan is er eerst wat lag - er gebeurd nog niet veel. Als je ongeveer bij het achterwiel van de auto bent gaat de turbo zijn werk doen, en als je de auto voorbij bent zodat je weer naar je eigen weghelft kunt staat de teller op 180. Dit vanuit de hoogste versnelling zonder terug schakelen..

Je kunt dit totaal niet vergelijken met een 180pk SS. Turbo trekt veel harder bij veel lagere toerentallen, je hoeft ook niet echt toeren te draaien, met 6000 toeren gaat het al goed hard
 
Het is de enorme koppelbult door de boost waardoor het zo hard sleurt en banden vreet, ik doe met de Martin gemiddeld 1500 km met een achterband. _O- Je ziet dan ook in het midden van de band dezelfde rullen als op een circuitmotor aan de zijkanten.
 
Heren kunnen we de benaming
" Mongool " hier achterwege laten vind niet dat je in dit voor het overige wel interessante topic kunt of mag gebruiken.
Dus een correctie zou op z'n plaats zijn.
 
Die dyno gaat nog even duren ben ik bang, die gast heeft het schijnbaar druk.
En ik heb geen idee waar en wanneer ik moet werken over 2 week, dus een afspraak plannen is ook niet echt mogelijk
 
Die dyno gaat nog even duren ben ik bang, die gast heeft het schijnbaar druk.
En ik heb geen idee waar en wanneer ik moet werken over 2 week, dus een afspraak plannen is ook niet echt mogelijk
Niet acceptabel. B|
Als je met je auto naar de garage moet kan dat toch ook met je werk geregeld worden? O-)
 
Voor jou misschien wel, voor veel andere mensen al lang niet meer en zo is het ook niet ontstaan......
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan