GS1000 Turbo

daar dienen de gewichten voor. met of zonder rubber. kijk maar naar clip-ons, en ook genoeg gewone sturen met vaste schroefdraad in.

Bij Ducati gebruiken ze deze , die zitten als een huis
IMG_3003.jpeg

Jawel, dat mag. Het extra gewicht aan het stuuruiteinde voorkomt dat het stuur hoogfrequent gaat resoneren met de motor en zo je vingers verdoofd, het extra gewicht dempt deze resonantie. Een te losse verbinding tussen stuur en demper zou dit effect in theorie zelfs teniet kunnen doen

Vandaag sinds lange tijd weer eens een stuk motor gereden. Het begint best wat kouder te worden, motor liep als een trein!! Het was 100km lang heel erg inhouden, want ik had heel erg zin om hem los te trekken.. Ik heb me gedragen, voorwiel is maar 2 keer omhoog gekomen..

Ondanks dat ik een tijdje niet gereden had ging het rijden goed, zat er lekker in, maar op de terugweg was de weg nat, het heeft een tijd niet geregent, en sommige stukken kunnen dan erg glad zijn, dus gereden als een oud wijf.

Ik begin toch wel erg zat te worden van dat olielek, dus binnenkort nog maar eens een poging wagen.
De voorvering moet ik toch ook maar mee bezig, de pre load moet strakker, dat wist ik wel, ik had dat wat omzeilt met de compression schroef. Maar nu begin ik geloof ik een beetje door te krijgen wat die compression schroef doet, want dat begreep ik niet helemaal..

Ik had ook wat meer druk in de banden gedaan, dat maakt een verschil!!

Deze turbo klinkt wel lekker trouwens als ie begint te blazen.
Begint net over 3000rpm voorzichtig druk op te bouwen, maar is wel langer nodig om echt druk op te bouwen. Gaat wel erg lekker in z'n 3

Ik denk dat ik het lek nu toch wel gevonden heb, ik hoop nu echt ;)
Onder de startmotor zit een gat in het carter, een drain. Direkt daar onder zit dus olie en vuil, en vanaf daar lijkt het zich te verspreiden.
De laatste keer dat ik het dynamodeksel er af had dacht ik dat er daar iets niet goed zat, dat betekend dat het lekt waar de draden van de dynamo naar buiten gaan, en dat gaat een uitdaging worden om dat goed dicht te krijgen. Die grommets worden niet meer verkocht.

Binnenkort de boel maar weer eens los

Terug
Bovenaan Onderaan