GS1000 Turbo

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
8.968
187
Andere kant van de evenaar
De zuigers kwamen vandaag binnen *O*

Ook weer een verhaal.. Ik had een van mijn zuigers op gestuurd naar JE om te laten kopieeren, er is een minimum afname van 2, dus dat was iets wat je maar op de koop toe nemen.
Op een gegeven moment krijg ik van UPS een mail dat er een pakketje onderweg is, de volgende dag een cancellation, zonder enige uitleg.
Aan gezien ik het spul niet direkt nodig was heb ik er ook niet heel hard achter aan gezeten, alleen een mailtje naar JE gestuurd.

Op een gegeven moment stuurt JE mij een mailtje, dat omdat ik 3 zuigers kwijt ben nu, 2 nieuw gemaakte en het origineel, dat ze mij 4 nieuwe gaan opsturen, en inderdaad, een week later liggen er 4 nieuwe zuigers voor de deur..

De postage is echt belachelijk duur vanuit de US, ik had een doos met autoonderdelen, zuigers, nokkenas en lagers en dat soort spul (ruim 5 kilo) uit de UK in 4 dagen op de stoep voor $100.
Dit was nog niet een derde van volume en gewicht, en dit kostte mij zo'n $340..

De carterhelften zijn weg gebracht om te laten stralen, ik vond ze niet mooi genoeg om het blok zo op te bouwen..

Ik ben toch wel blij dat ik nu 4 nieuwe heb, want er zijn toch minieme verschillen..

Nokkenas is vandaag opgestuurd naar de US om te laten repareren, zat me toch niet helemaal lekker.

Bijlagen

• Like
Waarderingen: Loki en Robinjo

SP1R

MF veteraan
11 apr 2002
7.894
79
Veenendaal
Wat is er mis met de nokkenas? Ingelopen lager naast de nok, of dat de nok beschadigd is? Beschadigde nok kun je redelijk eenvoudig zelf repareren door met TIG met Stellite toevoegmateriaal op te lassen, en met lamellenschijf bijwerken

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
8.968
187
Andere kant van de evenaar
Toen de drijfstang knapte heeft de zuiger beide kleppen omhoog geduwt, klepstelplaatje weg en een hoek van het kleppendeksel afgebroken.

Omdat ik een aantal kilometer van huis was, en het ging soms aardig omhoog ben ik half naar huis gereden, en dat heeft de nok aardig beschadigd.
Waarschijnlijk werkt het nog goed, maar ik wil het gewoon goed hebben.