Robinjo
MF veteraan
Tja de 750 is nou niet echt een koppelbeest. Dat is volgens mij 85 Nm. Ik heb de 1000 en die zit op de 120 Nm. En dat is een groot verschil.
Kan je nagaan als je 200 Nm hebt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tja de 750 is nou niet echt een koppelbeest. Dat is volgens mij 85 Nm. Ik heb de 1000 en die zit op de 120 Nm. En dat is een groot verschil.
Die van mij zal tegen de 150Nm aan zitten, en dat vindt ik al genoeg.
Valt er met dat ding van jouw wel enigsins fatsoenlijk mee te rijden? Die EFE bedoel ik.
Een eigen topic? Hmmmmisschienals ik er weer mee aan de slag ga.
Ga je er een blow through van maken?Een eigen topic? Hmmm misschien als ik er weer mee aan de slag ga.
Beetje achtergrond, deze motor is niet door mij gebouwd maar door iemand anders (geheel tegen mijn geloof in, doe ik altijd zelf ) in 2005 en ik heb de bouw toen gevolgd op Oldskoolsuzuki, was echt gek van dat ding, later ben ik de motor nog bij mijn vaste tuner op de testbank tegen gekomen toen hij al een nieuwe eigenaar had, het geluid is echt gruwelijk. En een paar jaar geleden had ik de mogelijkheid hem te ruilen tegen een motor van mij, alle documentatie van de bouw zit er bij in twee dikke mappen. De motor staat nu te wachten tot ik er aan toe kom, hij moet onder andere goed afgesteld worden op de testbank en er moeten wat leuke snufjes op.
Ik vind de EFE toch wel erg mooie motoren... Als ik toen wist wat ik nu weet..Een eigen topic? Hmmm misschien als ik er weer mee aan de slag ga.
Beetje achtergrond, deze motor is niet door mij gebouwd maar door iemand anders (geheel tegen mijn geloof in, doe ik altijd zelf ) in 2005 en ik heb de bouw toen gevolgd op Oldskoolsuzuki, was echt gek van dat ding, later ben ik de motor nog bij mijn vaste tuner op de testbank tegen gekomen toen hij al een nieuwe eigenaar had, het geluid is echt gruwelijk. En een paar jaar geleden had ik de mogelijkheid hem te ruilen tegen een motor van mij, alle documentatie van de bouw zit er bij in twee dikke mappen. De motor staat nu te wachten tot ik er aan toe kom, hij moet onder andere goed afgesteld worden op de testbank en er moeten wat leuke snufjes op.
Ga je er een blow through van maken?
Ik vind de EFE toch wel erg mooie motoren... Als ik toen wist wat ik nu weet..
Maar aan de andere kant, ik ben een motorzaak in gelopen en heb gevraagd of ze een opknapper voor weinig hadden, en dat hadden ze, een GS750, die opgeknapt, en later wilde ik meer vermogen, opzoek naar een 1000 blok, vond ik, met de motor er nog om heen, ik twijfelde of de 1000 in het 750 frame paste, dus maar met de 1000 verder gegaan, das nu bijna 20 jaar geleden.
7/10 heb ik ook nog gebouwd, is niet eens zo moeilijk, er moet alleen een vaste motorsteun van het frame afgeslepen worden links-onderaan en een nieuwe gemaakt worden, maar daar heb je nu niet zoveel meer aan. Maar het GS1000 frame is sowieso beter bij veel vermogen.
Ik was toen bang dat het blok net iets te hoog was..
De frames zijn toch bijna gelijk van de 750 en de 1000?
Aha, wis ik nieVerschil in grootte is nihil, 1000 blok is zelfs korter als 750 omdat er geen kickstarter op zit.
Een 750 frame heeft dunnere buizen, het balhoofd zit lager, voorvorklagers hebben een andere maat, achterbrugas is 2 mm dunner, best wel wat verschillen!
Dat riekt naar een arduino projectje Wieltje met de juiste weerstanden erin op de schakelwalsNee joh, dat het een suck-through is dat is juist leuk, dan heb ik beide soorten
Ik wil de airshifter die er op zit werkend maken, en de AMS1000 electronische boostcontroller heeft allerlei coole opties, nu wil ik boost per versnelling in kunnen stellen, daarvoor moet ik een versnellingsindicator maken op het blok, met per versnelling een andere weerstand.
Dat riekt naar een arduino projectje Wieltje met de juiste weerstanden erin op de schakelwals
Daar had ik zelf ook al aan gedacht, de rijwind blaast dan niet de olie overal en nergens heen..Heel herkenbaar dat gerommel
Weet je waar je mooi kan zien waar er ergen olie lekt? Op de testbank! (weet je ook gelijk de pk's en Nm's )
Heb ik toen ook bij de mijne gecheckt, had elke keer een glimmende rechter laars, bleek ergens bij een zijdekseltje vandaan te komen wat je goed kon zien op de bank, volle belasting en ik ondertussen onder de motor spieken.
Voor een andere motor heb ik fluorescerend spul gekocht voor in de olie icm een ultraviolet zaklampje, dat werkte erg goed zeg, jammer dat de lekkage echt overal tussendoor kwam inclusief de kop- en voetpakking.
Daar had ik zelf ook al aan gedacht, de rijwind blaast dan niet de olie overal en nergens heen..
Oh, ik wist niet dat dat verkrijgbaar is voor in olie, voor air conditioning systemen wist ik dat wel, maar dan zit je nog steeds met hetzelfde probleem met de rijwind.
Mijn motor zweet ook altijd bij de distributietunnel aan de voorkant, kop heeft iets waar een bout in kan, het cilinderblok niet.
Ook is er rechts tussen kop en cilinder olie zichtbaar, niet veel, maar het is nat, ook geen idee waar dat weg komt. Maar ik kan me daar niet echt druk om maken.
Smeer jij ook altijd vet op je pakkingen? Dat schijnt ook beter te zijn, en de pakking plakt niet aan het oppervlak vast.
Ook lijkt het of de motor de laatste tijd last heeft van turbo lag, dat had ie eerder niet, motor is inmiddels wel ingereden, nu dacht ik dat het luchtfilter wel eens aan een schoonmaakbeurt toe was, dus dat heb ik gedaan, morgen maar eens zien of dat verandering brengt. Het luchtfilter leek niet al te vies toen ik het schoon spoelde.