koenWitjes
MF veteraan
hoe ben je daar terecht gekomen ?Australie / Tasmanie
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
hoe ben je daar terecht gekomen ?Australie / Tasmanie
hoe ben je daar terecht gekomen ?
Wat je van ver haalt is lekker zeggen ze .
Hoelang woon je er inmiddels?bevalt het? Hoe is de werkgelegenheid voor joubals imigrant?
Gewoon nieuwschierig! Veel mensen willen well maar durven de stap niet te zetten.
Oh ja, het is bloedheet op het moment.
Wat voor maat turbo heb jij op je Martin, Robin? Wanneer begint die op te spoelen?
Mitsubishi TD04-16 van een Volvo T5R, flowt tot 315 pk.
Spoelt rond de 3800 rpm op bij mijn 1216 cc blok en is rond de 10500 uitgekakt.
Kogellager-turbo zoals jouw nieuwe schijnt eerder en harder op te spoelen als een zelfde grootte turbo met glijlagers.
Ga je nu ook de olietoevoer naar de turbo aanpassen omdat hij veel minder olie nodig heeft?
Ah, dank je.
Ik ben daar een beetje nieuwsgierig naar, hoe berijdbaar is de motor dan nog. Moet je continu je motor in bedwang houden, of valt dat nog een beetje mee?
Hmm, ik weet nog niet hoe ik het doe met de olie toevoer, de restrictie zit in de turbo zelf zo te zien.
De druk in de olietoevoer was al niet zo hoog, dus ik denk dat dat wel goed zit.
Ik heb een beetje het idee dat de turbo die ik heb ietsje kleiner is dan de TD04, maar dat durf ik absoluut niet met zekerheid te zeggen.
De waaiers (of hoe die dingen ook maar heten) zijn redelijk groot, maar de poorten zijn een stuk kleiner als van de TD5 die ik had, die TD5 is toch wel redelijk groot..
Off-boost rijdt het totaal niet nerveus, gewoon een 1216 cc grote lobbes met CV carbs, bij constante snelheid kom je in z'n 5 pas boven de 120 in de boost dan merk je dat hij er continue hard aan wilt trekken zelfs bij weinig gas, zit je eenmaal in de boost gaat het gewoon echt fucking hard.