GS1000 Turbo

En toch heeft ie gelijk, zonder drukverschil geen stroming. Maar dat drukverschil mag klein zijn.
 
Hij heeft gelopen.. *O**O**O*

Ik was wat met de bedrading bezig geweest, eerst met het gedeelte voor de benzinepomp en de ontsteking, en toen moest ik het natuurlijk weten! ;)
Startrelay was wel kapot, daar heb ik vanmorgen een ander voor gehaald, maar nog niet aangesloten.
Ik hing de accu er aan, liet de carburateurs vollopen, accuklem contact laten maken de draad naar de startmotor, en hij startte gelijk.

Ik geloof dat ie een klein olielek heeft ergens, startmotor denk ik. Het roken, of het gebrek er aan, lijkt ook goed, geen heftige trillingen.
Carburateurs moeten nog synchroon gesteld worden, en de ontsteking goed gechecked.
 
Volgens de handleiding moet de oranje draad van de Dyna 2000 ontsteking de retard mode aansturen als deze setting is ingesteld, maar als ik dat doe en ik sluit de oranje draad aan op de massa, dan slaat de motor af..

Iemand een idee wat er mis kan zijn?
 
Volgens de handleiding moet de oranje draad van de Dyna 2000 ontsteking de retard mode aansturen als deze setting is ingesteld, maar als ik dat doe en ik sluit de oranje draad aan op de massa, dan slaat de motor af..

Iemand een idee wat er mis kan zijn?

Je handleiding is verouderd, ik had als ik het me goed herinner een extra bijlage waar verteld werd dat de oranje draad nu gebruikt kan worden om je ontsteking te onderbreken voor bijvoorbeeld een quickshifter, je hebt een andere nodig voor retard mode, paars of zo maar check effe online bij de manuals bij Dynatec.
 
Je handleiding is verouderd, ik had als ik het me goed herinner een extra bijlage waar verteld werd dat de oranje draad nu gebruikt kan worden om je ontsteking te onderbreken voor bijvoorbeeld een quickshifter, je hebt een andere nodig voor retard mode, paars of zo maar check effe online bij de manuals bij Dynatec.

Dank je, ik dacht al zoiets, de oranje draad is volgens de handleiding nog steeds bruikbaar voor wat je zegt..
Ik dacht dat die andere 3 losse draden waren om een computer of datalogger of zoiets op aan te sluiten.

Ik heb al gezocht op het WWW, maar ik kom alleen maar dingen voor Harleys tegen, of andere Dyna 2000 modules.

Morgen even proberen wat ie met de paarse draad doet.
 
Dank je, ik dacht al zoiets, de oranje draad is volgens de handleiding nog steeds bruikbaar voor wat je zegt..
Ik dacht dat die andere 3 losse draden waren om een computer of datalogger of zoiets op aan te sluiten.

Ik heb al gezocht op het WWW, maar ik kom alleen maar dingen voor Harleys tegen, of andere Dyna 2000 modules.

Morgen even proberen wat ie met de paarse draad doet.

Ga naar de website van Dynatec, ze hebben alle manuals online staan, ook van de Dyna 2000, daar kan je beter je info vandaan halen als mijn geheugen over iets van 8 jaar terug eigenwijze Drent ;)
 
Tijd om mn bed in te duiken, morgen eens verder kijken. Ik kan niets vinden, als ik wat vind werkt het niet.

Ik zal morgen wel even melden of de paarse draad wel of niet werkt. ;)
 
Ratelen is niet het juiste woord, meer een soort stotend lopen. Als de carbs mooi synchroon staan heb je daar veel minder last van.
 
Ratelen is niet het juiste woord, meer een soort stotend lopen. Als de carbs mooi synchroon staan heb je daar veel minder last van.
Daar lijkt het inderdaad meer op, dank je!

Ik wil ook nog even controleren of er verschil zit in ontstekingstijdstip tussen de cilinders 1/4 en 2/3

Hij start nu via de juiste schakelaars en met de startknop..

Het lijkt er op dat de paarse draad de retard mode aan stuurt.
 
Super dik project, ben benieuwd hoe die zo loopt.
Ik zie dat je onder de tubro een opvang tankje hebt gemaakt, wanneer pomp je deze terug naar het carter?
Of constant als de motor op contact staat? Loopt je pompje dan niet droog, en welk pompje gebruik je hiervoor.
Ben langzaam ook wat punten op rij aan het zetten voor een turbo project
 
Super dik project, ben benieuwd hoe die zo loopt.
Ik zie dat je onder de tubro een opvang tankje hebt gemaakt, wanneer pomp je deze terug naar het carter?
Of constant als de motor op contact staat? Loopt je pompje dan niet droog, en welk pompje gebruik je hiervoor.
Ben langzaam ook wat punten op rij aan het zetten voor een turbo project

Ik heb op de zijkant van het blok een oliepomp gebouwd, die wordt aangedreven door de eigenlijke oliepomp, die as heb ik verlengt.
De olie loopt uit de turbo het tankje in, en de scavengepomp zuigt het daar weer uit.
Het is niet heel veel olie wat daar uit komt, maar de pomp loopt zeer zeker niet droog.
 

Bijlagen

  • Oliepomp.jpg
    Oliepomp.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 26
  • Carter met oliepomp.JPG
    Carter met oliepomp.JPG
    60 KB · Weergaven: 25
Ahh duidelijk, nette oplossing zo. In mijn ogen ook betrouwbaarder dan zo'n elektrisch aftermarket pompje. En zelf maken blijft uiteraard veel leuker.

thanks voor het delen
 
Net de carburateurs gesynchroniseerd, ondanks dat ze niet heel verkeerd stonden, loopt ie toch een aardig stuk mooier/rustiger..

Ik moest mijn tankje dat ik hier voor gebruik eerst een beetje aanpassen zodat de retour van de drukregelaar er op aangesloten kan worden.
 
Ontsteking gechecked en op tijd gezet, stond op 35 graden, nu op 37.
De eerste keer toen ik met turbo reed had ik de ontsteking behoorlijk laat gezet, ik was een beetje clueless op hoeveel graden het moest, maar zoals de ontsteking nu staat loopt de motor veel mooier.

Het lijkt dat de turbo op hetzelfde moment zijn werk gaat doen als met de oude turbo, maar ik heb hem niet verder dan 6000rpm door laten trekken.
Goed om die power weer even te voelen :)

Ik heb er nog geen meter op aan gesloten, dus ik heb geen idee hoeveel druk de turbo levert.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan