GS1000 Turbo

Net even een kilometertje of 30 gereden.
De koplamp kwam los, dus daar moet loctite aan de schroeven, maar voor de rest was alles goed.

De benzinekraan is lekvrij nu, vandaag kwam de aftermarket kraan binnen, ik heb van 2 kranen een gemaakt, ik had de oude aangepast dat ie zonder vacuum werkt.
Het blok lijkt ook lekvrij te zijn, de oliedruk naar de turbo is goed, 20 psi stationair, en op toeren 40psi. De motor rookt ook niet meer, dat kwam dus door de hoge oliedruk in de turbo.

Ik heb Motul 5100 in het blok, de motor ruikt altijd naar deze olie, het lijkt zo of er altijd wat olie lekt. Iemand anders die dit ook heeft?

Wat nutteloze informatie;
Cilinders en kop worden zo'n 135 graden, oliekoeler wordt 78 graden, blok zo'n 55/60, uitlaatspruitstuk en turbo tussen de 190/200 graden.
 
fotos. filmpjes. roodgloeiende turbo willen we zien!
Voor een roodgloeiwnde turbo moet ik waarschijnlijk de wastegate afsluiten ;)

Ik vond de motor eerst nog wel aardig gaan, vandaag mocht het wel wat meer..
Ik kan wel merken dat ik lang niet meer gereden heb, maar dat werd ook al weer beter.
 
Laatst bewerkt:
Het mystery van de los gelopen schroeven in de koplamp is ook opgelost..
Schijnbaar is er een Imperial maat dat in M4 past, maar het zit iets losser. Net even schroeven opgehaald, ook wat langer, want eigenlijk waren ze te kort.
De schroeven nu met Loctite er in gezet.

Ook bezig om het zitje in de verf te zetten, vanmorgen ander schuim er op geplakt.
Het lijkt wel of die zooi niet goed plakt, tot je het oude er af probeert te trekken ;) Het nieuwe schuim is iets dikker, oude was 12mm, dit is 20mm ook iets zachter..
 
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
 
Super gaaf ding :)

Is de plaatsing van het luchtfilter niet een beetje onhandig? Ben je niet van dat je zo te veel vuil het luchtfilter in schiet?
 
Top fiets, lekker lomp en simpel op het eerste gezicht maar als je beter kijkt ook lekker technisch.
Dank je!
Het is inderdaad een lomp ding, maar dat vind ik juist gaaf, het is ook best een zwaar ding, en dat voel je ook wel tijdens het rijden, motor rijdt heel stabiel.
Ik heb het ook simpel geprobeerd te houden, zo min mogelijk poespas.
 
Is het niet een optie om een kap om het luchtfilter heen te doen? Dan heb je iig geen last meer van stenen en stof die rechtstreeks op je luchtfilter worden afgevuurt XD
 
Ziet er goed uit hoor! En fijn dat hij eindelijk goed rijdt.
Die spiegeltjes zouden er goed bij passen.

Ik heb mijn bar-end spiegels op mijn K12r trouwens andersom gemonteerd, boven het handvat, dat steekt minder uit en maakt de motor compacter.
Op mijn GSX1100 heb ik andere bar-end spiegels die echt in het verlengde van het handvat zitten.
 
Ziet er goed uit hoor! En fijn dat hij eindelijk goed rijdt.
Die spiegeltjes zouden er goed bij passen.

Ik heb mijn bar-end spiegels op mijn K12r trouwens andersom gemonteerd, boven het handvat, dat steekt minder uit en maakt de motor compacter.
Op mijn GSX1100 heb ik andere bar-end spiegels die echt in het verlengde van het handvat zitten.
Dacht ik ook met de spiegels..

Ik vind de grote spiegels verschrikkelijk, daarom die bar ends gekocht, maar ik vind het toch niet echt mooi..
Ik heb er ook wel aan gedacht om de bar ends aan te passen en op 8 of 10mm staf te maken en dan bevestigen aan de rem en koppelingspomp.
 
Ik zou zondag een stukje gaan rijden met een maat van mij, hij wilde op de mijne rijden, dus ik ging mijn motor even warm rijden, en toen ik richting huis ging trok ik het gas even goed los, en in de derde versnelling begon het achterwiel goed te spinnen..
Dat doet ie anders nooit dacht ik,,, Ik kijk naar beneden, alles onder de olie... Was een slang naar de oliekoeler los gekomen..
Slang er weer op en verder gereden, heel laag in toeren, want ik had geen idee hoeveel olie er nog inzat.

Vandaag kwam de boost controller binnen, ik heb laatst de boost switch geinstalleerd die de ignition retard in schakelt, dus morgen, als het droog is even afstellen en kijken wat het doet
 
Ik zou zondag een stukje gaan rijden met een maat van mij, hij wilde op de mijne rijden, dus ik ging mijn motor even warm rijden, en toen ik richting huis ging trok ik het gas even goed los, en in de derde versnelling begon het achterwiel goed te spinnen..
Dat doet ie anders nooit dacht ik,,, Ik kijk naar beneden, alles onder de olie... Was een slang naar de oliekoeler los gekomen..
Slang er weer op en verder gereden, heel laag in toeren, want ik had geen idee hoeveel olie er nog inzat.

Vandaag kwam de boost controller binnen, ik heb laatst de boost switch geinstalleerd die de ignition retard in schakelt, dus morgen, als het droog is even afstellen en kijken wat het doet
Extra spectaculair! Zolang dat zonder schade gaat, gaat het.
 
Terug
Bovenaan Onderaan