reinhoud
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #2.026
Net even een kilometertje of 30 gereden.
De koplamp kwam los, dus daar moet loctite aan de schroeven, maar voor de rest was alles goed.
De benzinekraan is lekvrij nu, vandaag kwam de aftermarket kraan binnen, ik heb van 2 kranen een gemaakt, ik had de oude aangepast dat ie zonder vacuum werkt.
Het blok lijkt ook lekvrij te zijn, de oliedruk naar de turbo is goed, 20 psi stationair, en op toeren 40psi. De motor rookt ook niet meer, dat kwam dus door de hoge oliedruk in de turbo.
Ik heb Motul 5100 in het blok, de motor ruikt altijd naar deze olie, het lijkt zo of er altijd wat olie lekt. Iemand anders die dit ook heeft?
Wat nutteloze informatie;
Cilinders en kop worden zo'n 135 graden, oliekoeler wordt 78 graden, blok zo'n 55/60, uitlaatspruitstuk en turbo tussen de 190/200 graden.
De koplamp kwam los, dus daar moet loctite aan de schroeven, maar voor de rest was alles goed.
De benzinekraan is lekvrij nu, vandaag kwam de aftermarket kraan binnen, ik heb van 2 kranen een gemaakt, ik had de oude aangepast dat ie zonder vacuum werkt.
Het blok lijkt ook lekvrij te zijn, de oliedruk naar de turbo is goed, 20 psi stationair, en op toeren 40psi. De motor rookt ook niet meer, dat kwam dus door de hoge oliedruk in de turbo.
Ik heb Motul 5100 in het blok, de motor ruikt altijd naar deze olie, het lijkt zo of er altijd wat olie lekt. Iemand anders die dit ook heeft?
Wat nutteloze informatie;
Cilinders en kop worden zo'n 135 graden, oliekoeler wordt 78 graden, blok zo'n 55/60, uitlaatspruitstuk en turbo tussen de 190/200 graden.