GS1000 Turbo

Teller zit er op, bedrading is nog niet gedaan, morgen een poging wagen.

Heb ik laatst mijn knip en strip tangen laatst gebruikt, maar ik kan ze nergens terug vinden -O-

Die hall sensor gaat nog een uitdaging worden denk ik, ding ziet er anders uit dan ik dacht, maar die electronica zaak had niets anders.

Deze teller is ook een drukknopje nodig, die heb ik uit het zicht weten te plaatsen, en toch redelijk bereikbaar.
Knopje zit rechts onder naast de rechter teller

IMG_20220518_194208~2.jpg
IMG_20220518_194224_2.jpg
 
Vandaag kwamen mijn nieuwe vizier en kilometerteller binnen *O*

Vizier heeft zo'n Spiegel buitenkant, ik vind het geen kijk,maar er was weinig keus, maar eigenlijk is het heel fijn aan de ogen! Zelfs als de zon niet echt schijnt kan het hier behoorlijk fel aan de ogen zijn, dat haalt dit vizier helemaal weg.

Ben begonnen met het installeren van de kilometerteller, maar das nog een aardige klus.

Vandaag een kilometer of 100 gereden, dat grotere tandwiel bevalt erg goed, snelheid, geluid, toeren, trillingen zijn veel beter in verhouding.
De sweet spot van dit blok ligt rond de 4000 toeren, en nu heb ik dus de snelheid die ik altijd rij in die sweet spot.

Motor trekt nu ook veel lekkerder, moet wel even om de snelheid denken.
Vandaag een leeg stuk voor me, trok het gas eventjes los, teller stond heel gauw op zo'n 210/220 km/h, en toen zag ik ineens een paar zwaailichten op de auto voor me...
Was Transport (soort van RDW/douane) gelukkig en geen politie
Ik ben in NZ eens aangehouden voor te hoge snelheid. Er kwam een poltieauto mij tegemoed rijden en ik dacht dat ze net als hier in NL geen snelheidsmeting kunnen doen als zij zelf ook rijden..... Niet dus. Ik vroeg aan de betreffende agent hoe dat zat. Hij zei dat ze tot 8 voertuigen tegelijk konden meten, zowel naderende als wegrijdende voertuigen. Dat was wel even schrikken. Is dat in Australie ook zo?
 
Ik ben in NZ eens aangehouden voor te hoge snelheid. Er kwam een poltieauto mij tegemoed rijden en ik dacht dat ze net als hier in NL geen snelheidsmeting kunnen doen als zij zelf ook rijden..... Niet dus. Ik vroeg aan de betreffende agent hoe dat zat. Hij zei dat ze tot 8 voertuigen tegelijk konden meten, zowel naderende als wegrijdende voertuigen. Dat was wel even schrikken. Is dat in Australie ook zo?
Ja, doen ze hier ook, dat ze tot 8 voertuigen kunnen meten wist ik niet.
Probleem is ook dat politie auto's soms erg moeilijk te herkennen zijn, zelfs de gewone politie auto's, die zwaailichten op het dak hebben een bepaalde vorm en kleur waar door je ze bijna niet ziet op een beetje afstand.

Daarom trek ik alleen aan het gas als er niets voor of achter mij zit
 
Teller geinstalleerd, en het werkt.
Ik heb maar 1 pick up punt op het wiel, teller werkt een beetje traag, maar volgens mij werkt de teller sowieso wat traag, leek er in ieder geval op toen ik hem testte. Eerst een tijdje zo rijden en kijken wat ik er van vind, ik kan er later misschien een ander soort hall sensor op zetten.
De de verlichting van de toerenteller en de kilometerteller is helaas niet gelijk, de kilometerteller heeft een behoorlijk felle verlichting.

De naald van de teller is heel stabiel, das best fijn
 
Bij de Koso teller die ik heb raadden ze aan zoveel mogelijk magneetjes te plaatsen, dan reageert hij het snelst (op zich best logisch), bij mij hing het af van het aantal remschijfboutjes dus het werden er 5 van de maximaal 7 of zo.
 
Bij de Koso teller die ik heb raadden ze aan zoveel mogelijk magneetjes te plaatsen, dan reageert hij het snelst (op zich best logisch), bij mij hing het af van het aantal remschijfboutjes dus het werden er 5 van de maximaal 7 of zo.
Dat is inderdaad logisch, ik wilde hem aan de praat hebben, geen zin in 2 week wachten tot ik een andere sensor heb.
 
Verlichting van beide tellers zou je misschien nog gelijk kunnen maken?
Dat dacht ik ook, maar de manual laat alleen maar zien hoe die aangesloten moet worden.
Schijnbaar kun je ook de kilometerstand van de oude teller overnemen, maar dat staat er ook niet in.

Ik heb net even een klein stukje gereden, durf niet echt, bang voor wallabies, lijkt er op dat ie net onder de 4000rpm draait nu als ik 100km/h ga, morgen nog even een stuk rijden
 
Bij de Koso teller die ik heb raadden ze aan zoveel mogelijk magneetjes te plaatsen, dan reageert hij het snelst (op zich best logisch), bij mij hing het af van het aantal remschijfboutjes dus het werden er 5 van de maximaal 7 of zo.
Waar haal je die magneetjes?
 
Bij de Koso teller die ik heb raadden ze aan zoveel mogelijk magneetjes te plaatsen, dan reageert hij het snelst (op zich best logisch), bij mij hing het af van het aantal remschijfboutjes dus het werden er 5 van de maximaal 7 of zo.
Die teller van jou, hoe stel je die in? Bij deze moet je de hoeveelheid pulsen per kilometer instellen..
Zou zo'n electronische teller aardi nauwkeurig zijn?
 
Je stelt het aantal pulsen in en de wielomtrek.
Ik moest ook de wielomtrek meten, voorwiel van de grond, meetlint er om heen; 195cm, geloof ik. Het was ergens voorbij 190cm.
Toen motor op de grond, merkpunt op de band gemaakt zodat ik goed kon zien wanneer ik een volledige omwenteling had gemaakt. merkteken onderaan gemaakt, daar een dikke stalen plaat neer gelegd, motor vooruit duwen tot het wiel een volledige omwnteling had gemaakt, een stalen plaat bij de onderste markering neer gelegd, en die afstand opmeten; dat was 183.5cm.
Dat verschil had ik niet verwacht
 
“Honest officer, when I rolled of the throttle it indicated 100!”

“Tell that the judge mate”

“Hands behind your back”
 
Ik pak altijd van die online calculaties voor je bandenmaat. En dan pas ik tijdens een testrit de wielomtrek iets aan naar boven of naar beneden totdat hij GPS snelheid +3 aangeeft oid
 
Ik zit net es even te rekenen, als ik 60km/h rij krijgt ie 9 pulsen per seconds, dat zou genoeg moeten zijn voor een redelijk sneller werking.
Alleen als ik heel langzaam rij zal ie denk ik wat trager reageren.

Straks even een stukje rijden.
Begint aardig koud te worden al
 
Terug
Bovenaan Onderaan