tsjah
MF veteraan
Jezus ik dacht dat een turbo setup al ingewikkeld was
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daar begrijp ik dan weer niets van en zie ik helemaal geen beginnen aan.. Alle respect voor de mannen die uitvissen hoe dat functioneert!Jezus ik dacht dat een turbo setup al ingewikkeld was
Als ik er op ga zitten zakt de schokdemper 28mm in, de motor zakt 6cm inIk wil heel graag helpen omrekenen, maar ik snap niet zo goed wat je hierboven gemeten hebt?
148 mm is totale veerweg achterwiel?
120 mm is ?
131 mm is ?
Volgens mij klopt het ook voor geen meterJe negeert de veervoorspanning van de bestaande volledig nu hè, en dat is ook een belangrijk iets.
Ik zeg niet dat je met alleen die te verstellen gelijk de boel perfect hebt met de bestaande veer maar als je die beter zet zou je op een heel andere berekening uitkomen, ik geloof niet dat jij zo'n zware veer nodig hebt.
Ter hoogte van de achteras recht omhoog? (ja eigenlijk een lichte boog voor de dwangmatige theoretische autisten)Van achterbrug naar onderkant kontje
Zo ongeveer meet ikZo meet je:
Die maat neem je 3 keer: vering helemaal uitgeveerd (wielen van de grond), vering helemaal ingeveerd (bv veer niet op de demper, helemaal dichtgedrukt, of spanbanden als spanbanden en subframe dat houden), en reinhoud op de brommer, in aanvalspositie.
Ja, je kan dit enkel goed doen als je met 2 bent.
Die drie maten geven je volledige veerweg (maat 1 - maat 2) en sag (maat 1 - maat 3)
Dat weet ik wel zeker...Als je nu 76 N/mm hebt, heb je dan effectief 125 N/mm nodig, mits je totale veerweg ongeveer 120 mm is.
Dat is wel heel veel meer. En gewoon ook heel veel. Hoeveel slag heeft de demper? Wat voor veer zat op de originele demper?
Terechte vragen hierboven, volgens mij klopt er iets niet. (hopelijk, je zit redelijk buiten gebruikelijke bereik)
Ga je een stuggere veer bestellen voor op je huidige schokbreker?Dag bezig geweest, uiteindelijk niks opgeschoten, wel wat geleerd!
Als ik het scharnierpunt naar voor verschuif wordt de vering zoals verwacht harder, veerweg wordt ook korter. Vering is niet fijn, sag is wel minder, maar na de sag veert ie niet fijn, heel hard.
Ik geloof dat ik toch maar een stuggere veer bestel, en als die te hard is is het vrij makkelijkom het linkstuk aan te passen zodat de sag goed is
Goeie vraag!Ga je een stuggere veer bestellen voor op je huidige schokbreker?
Of bedoel je een complete schokbreker met veer?
Daar ben ik juist mee bezig..Veringboeren kunnen losse veren leveren die stugger zijn als origineel.
Ik denk dat linksysteem origineel laten en een zwaardere veer plaatsen het beste is, er van uitgaand dat je ingaande en uitgaande demping genoeg stelmogelijkheden hebben.
Maar ondertussen sla je het hele veervoorspanning verhaal nogal over.
Dat is normaal 1 van de drie dingen die je goed wilt hebben in je basisafstelling.
ToppieDaar ben ik juist mee bezig..