GS1000 Turbo

Beide hefbomen zijn gelijk
Zou me sterk verbazen als de positie van de voetsteunen veranderd is.
Hefboom hangt niet enkel af van de lengte van je pedaalarm, maar (net als je vering) van de lengte en hoeken tussen alle delen van de hele link.
Je vorige pedaal had geen link..

img_20220217_145256_4-2-jpg.1728785

img_20221004_183852-jpg.1810327
 
Laatst bewerkt:
op het oog zijn beide armpjes nagenoeg even lang en er zit ook niet bijzonder veel hoekverdraaiing tussen beide dus ik verwacht dat dat minimaal / verwaarloosbaar is.
 
Ik ben geen kenner, maar ik vermoed dat doordat een carburator werkt op het venturi principe (benzine wordt meegezogen door lage luchtdruk op die plek), geen benzine meegezogen wordt als de lucht op druk staat. Allicht brobbelt de lucht dan bellen in het benzinebad.
Om dat te compenseren zet je vermoedelijk ook het bakje onderaan de carburator waarin de benzine zit (en dat afgesloten wordt als het benzineniveau hoog genoeg is door een naaldje aangedrukt met vlotters) op overdruk (zelfde druk als voor de inlaat van de carb aanwezig), zodat de natuurlijke balans waarop de carburator gedimensioneerd is hersteld is, en de druk gecompenseerd.

Ik hoor het vanzelf wel als mijn veronderstelling fout is.
 
Motor weer bijna helemaal in elkaar.

Ik heb een nieuwe clutch slave cilinder gemaakt, het werkt, maar ben niet helemaal tevreden. Lijkt of de koppeling niet helemaar vrij komt.
De handel gaat zwaarder dan eerder, dat zou moeten betekenen dat ik nu meer travel op de slave heb. Misschien zit er nog een heel klein beetje lucht in.

Hopelijk dit weekend weer rijden! :)
 
Rijbewijs kwam vandaag binnen! *O**O**O* Vrijdag weer rijden!

Vandaag toch even met de koppeling bezig geweest, ik heb een langere (1mm maar) drukstift er in gezet, als ik alles na meet lijkt het er op dat de zuiger tegen het lager aan komt, het zekere voor onzekere genomen.
Ook de slave in een andere positie ontlucht, het voelt nu wat strakker.

Ik zat even met mn lasertje te spelen, even de tandwielen controleren, het lijkt er op dat het voor en achtertandwiel zo'n 5 a 6 mm niet in lijn staan. Hoe dat zo komt weet ik niet, ik dacht dat ik dat juist goed had gedaan.
De spacer achter het voortandwiel 2.5mm ingekort, morgen het achtertandwiel verder naar buiten zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan