GS1000 Turbo

Ondertussen enkele honderden kilometers gereden, de stepjes zitten goed, laat ik zo.
En met de vering ben ik ook tevreden, motor rijdt heerlijk!

De motor had al heel lang dat na een paar dagen nadat ik gereden had, er een plas olie onder lag, dat duurde een paar dagen tot het begon, en de plas werd steeds groter naar mate ie langer stil stond.
Alles leek goed, kon er geen logica in vinden, dus gevraag op het OSS forum..
Daar werd gezegd dat het zeer waarschijnlijk syphoning is, dat is dus iets waar ik totaal niet aan gedacht had, er werd gezegd dat een check valve in de toevoerleiding moet.
Niet omdat de olie terug zou kunnen stromen, maar die klep is een bepaalde druk nodig om open te gaan.

Dus een check valve besteld, en die er vandaag tussen gezet, nu een paar dagen wachten...
Zou ie dan eindelijk (bijna) lek vrij zijn?? ;)

Door de lengte van het ding was ik beperkt in de keuze waar ie geinstalleerd kon worden..

cv.jpg
checkvalve.jpg
 
Vandaag op de motor naar de stad, was niet leuk, veel te warm!!

Was vanmorgen om 10 uur al 30 graden in de schaduw..
Hebben jullie dat ook dat het eigenlijk te warm is om te rijden? Vorig jaar ook een keer, op een gegeven moment had ik het gevoel dat mijn hoofd begon te koken in de helm, was blij dat ik thuis was..

Afgelopen donderdag even snel naar de stad na het werk, even een paar spuitbussen ophalen. Motor geparkeerd, de verkoper keek naar buiten om de motor even te bekijken, en vroeg vrij gauw, does it has a turbocharger?!! Yep!
Dus hij en een collega gelijk naar buiten om te kijken, bleek die vent zelf een GSX1100 te hebben.
Zijn collega vroeg, does a turbocharger do a lot?
 
Vandaag op de motor naar de stad, was niet leuk, veel te warm!!

Was vanmorgen om 10 uur al 30 graden in de schaduw..
Hebben jullie dat ook dat het eigenlijk te warm is om te rijden? Vorig jaar ook een keer, op een gegeven moment had ik het gevoel dat mijn hoofd begon te koken in de helm, was blij dat ik thuis was..

Afgelopen donderdag even snel naar de stad na het werk, even een paar spuitbussen ophalen. Motor geparkeerd, de verkoper keek naar buiten om de motor even te bekijken, en vroeg vrij gauw, does it has a turbocharger?!! Yep!
Dus hij en een collega gelijk naar buiten om te kijken, bleek die vent zelf een GSX1100 te hebben.
Zijn collega vroeg, does a turbocharger do a lot?
Nee joh, zo'n turbo is echt alleen voor het uiterlijk _O-
 
Die pk's geloof ik wel op straat. Dat koppel dat jouw fiets dankzij die turbo levert maakt het zo'n vet ding.
 
En ja, eens boven de 30° is te warm.
Ik heb 's zomers al gehad dat het warmer was dan m'n lichaamstemperatuur, dan helpt zelfs sneller rijden niet meer koelen, warmt je enkel harder op dan.
 
Ooit eens in een zomerse monsterfile verzeild geraakt op de eeuwig durende ringwerf van Antwerpen. 35gr was het reeds, maar kms lang rijden in een smalle gang tussen auto´s maar vooral heel veel vrachtwagens. Als haven is het daar tjokvol vrachtwagens. De hitte van de banden/ remmen uitlaatgassen deed het boordcomputerke aftikken op 42gr! Het blokje zat met het temp. metertje in het rood en de ventilator deed overuren. Geen pechstrook. Langs beide kanten betonnen New Jersey ´s." Poultry done" zeggen de Amerikanen als hun kerstkalkoen klaar is in de oven. 🥵🥵
 
Is er in de motor-race geschiedenis ooit met turbo´s geraced buiten drag of snelheids wheelies?
Dus eerder de circuit snelheid races? Motorcross? Endurance? PD?
 
Is er in de motor-race geschiedenis ooit met turbo´s geraced buiten drag of snelheids wheelies?
Dus eerder de circuit snelheid races? Motorcross? Endurance? PD?
Goeie vraag!
Ik denk het eerlijk gezegd niet, ivm de bak koppel die ineens opbouwt, terwijl je op het scherpst van de snede de grip van je achterwiel probeert te controleren bocht uit.

Mechanisch aangedreven compressor zou ik me nog iets bij voor kunnen stellen, maar ook hier, is de luchdruk opbouw niet altijd linear.
 
Terug
Bovenaan Onderaan