GS1000 Turbo

Die zal wel moeite gehad hebben om het een beetje bij te houden ?
Hij reed niet mee, hij kwam later aan. Ik ben wel eens met een maat aan het rijden geweest, ging er ook iemand anders mee, op een 250, wij reden niet hard, maar die gast op zijn 250 reed continue volgas en vol in toeren op bij te blijven, zijn tank was gauw leeg..
 
Vandaag weer met de ouwe lullen aan het rijden geweest, 420km gereden, ik heb nog niet eerder zoveel km in een dag gedaan geloof ik, niet in Tas in ieder geval.
Zaten een paar mooie en zeldzame motoren tussen!
Een paar van die ouwe lullen kunnnen wel goed sturen! Ik ben echt niet goed in de haarspeldbochten, ik ben ben ook zeker niet de langzaamste zag ik, ik werd voorbij gereden door een ouwe op een Pan am met zijn vrouw achterop, was niet goed voor mijn zelfvertrouwen... -O-😂
Ik doe die korte bochten wel beter op mijn maats GSXR.
Motor reed zuiniger dan 1 op 20 geloof ik, en we hebben een aantal keren goed gas gegeven.

Ik werd ook gevraagd of ik mijn motor wilde neerzetten op een motorshow in maart, maar eens zien of ik dan niets heb.

Hier een paar foto's van motoren wat ik wel interessant vond;

Die Honda was netjes gedaan, klonk ook mooi.

GT550-1.jpg
GT550-2.jpg
Kawasaki 380.jpg
Honda-1.jpg
Honda-2.jpg
Honda-3.jpg
 
Ik reed een stukje achter een CBX1000, dat klonk wel aardig als ie gas gaf, op een vaste snelheid klonk ie wat irritant eerlijk gezegd, klonk of er wat mis was mijn motor, of zijn uitlaat geluid en het geluid van de mijne samen iets vormden wat niet goed klonk
 
Leuke uitjes en gave motoren!
Ik sta best te kijken wat voor oud spul hier is, je ziet het eigenlijk nooit rondrijden. Lijkt wel of het alleen de schuur uit komt met dit soort gelegenheden.

Raakte wat met een vent aan de praat, hij vertelde dat hij 14 motoren heeft, alle 14 zijn ook rijdbaar, en hij had er net 2 bij gekocht, in onderdelen.
 
Ik sta best te kijken wat voor oud spul hier is, je ziet het eigenlijk nooit rondrijden. Lijkt wel of het alleen de schuur uit komt met dit soort gelegenheden.

Raakte wat met een vent aan de praat, hij vertelde dat hij 14 motoren heeft, alle 14 zijn ook rijdbaar, en hij had er net 2 bij gekocht, in onderdelen.

Hier in de buurt is in de zomermaanden ook elke maand een avond gezellig samenzijn in een wei.
Geen entree dus laagdrempelig. Daar komt dus vooral volk uit de omliggende dorpen.
Daar staan dan 200 voertuigen die je normaal ook nooit ziet rijden.
Er dus heel veel in de schuren overal, dat verbaasd mij ook steeds.
 
Veel van dat ouwe spul komt alleen buiten voor meetings en shows.
Als ik alleen al in mijn kennissenkring kijk dat weet ik echt heel mooi en zeldzaam spul te staan maar rijden ho maar. :P

Het jaarlijke Exotentreffen inclusief rit wat bij mij in de buurt wordt gehouden elk jaar is daar een beetje een uitzondering op, zo reedt ik een paar jaar terug gezellig naast twee Van Ven OCR's en nog meer zeldzaam spul, ook de Kaasrit in Woerden bij de meeting daar zorgt dat je mooie fietsen in actie kan spotten!
 
Die rit van afgelopen zondag heeft een wrange nasmaak gekregen :(

De man die op de oranje Kawasaki H2 350 reed is onderweg naar huis verongelukt..

Ik stond naar hem te kijken toen ie weg reed, luisteren naar die oude 2 takt. Hij is schijnbaar van de weg af gereden, een helling af.
Hij was maandag als vermist opgegeven, een paar hebben de route terug gereden en hebben hem gevonden.

Ik kende de man niet, maar toch een raar gevoels, je ziet hem wegrijden, en een uur later is ie er niet meer..

Hij was in Nederland geboren zag ik.
 
Weer een reality check over hoe gevaarlijk het kan zijn. Misschien heeft ie gewoon een hartaanval gehad, ik weet het niet.

Ik geloof dat ie aan racen deed, hij reed ook niet echt hard, hij had meer dan genoeg ervaring, motorman in hart en nieren was ie.
Een gebrek aan ervaring was het niet, maar een ongeluk kan in een klein hoekje zitten..
 
Weer een reality check over hoe gevaarlijk het kan zijn. Misschien heeft ie gewoon een hartaanval gehad, ik weet het niet.

Ik geloof dat ie aan racen deed, hij reed ook niet echt hard, hij had meer dan genoeg ervaring, motorman in hart en nieren was ie.
Een gebrek aan ervaring was het niet, maar een ongeluk kan in een klein hoekje zitten..
We hebben allemaal wel eens een momentje met de motor waarvan we denken van oei dat ging gelukkig net goed. En dat momentje hoeft niet eens onze "schuld" te zijn. Helaas kan het ook anders aflopen. 😕
 
Weer een reality check over hoe gevaarlijk het kan zijn. Misschien heeft ie gewoon een hartaanval gehad, ik weet het niet.

Ik geloof dat ie aan racen deed, hij reed ook niet echt hard, hij had meer dan genoeg ervaring, motorman in hart en nieren was ie.
Een gebrek aan ervaring was het niet, maar een ongeluk kan in een klein hoekje zitten..
Of een technisch probleem
 
Weer eens met de motor bezig, hij rookte nogal uit de breather, als ik normaal rij rookt ie niet veel, maar als ik op het gas ga schijnt ie soms behoorlijk te roken.
Nu dacht/hoopte ik dat als ik een oil catch tank in de slang zet dat het roken over zou zijn, niet dus.. -O-

Dan weet ik het ook niet, dus dan moet het maar op de officiele manier, via de inlaat.
Net iets gemaakt op het slakkenhuis van de turbo waar de slang van de breather aangesloten kan worden, dit leek me het beste, anders moet ik iets maken met een buis, en weer creatief zijn om het filter enzo er weer op te knoeien, komt het filter verder naar buiten, zo valt het amper op.
Omdat het nu via de voorkant gaat i.p.v. naar achter moet de breather op het blok ook iets worden veranderd..
Daar ga ik woensdag maar eens mee bezig.
Hopelijk is ie dan helemaal rook vrij. Het vreemde is, er zit ook een breather bij de koppeling, en daar rookt ie totaal niet uit.

huis.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan