GS1000, welke sproeier grootte bij open filters???

interace

MF'er
6 aug 2003
43
0
Rhenen
Luitjes,

Heeft iemand ervaring met een GS1000 met open filters? Het staat net wat stoerder maar heb niet zon zin om te gaan testen met verschillende sproeiers.

Mischien dat er hier iemand is die de goeie combinatie al gevonden heeft :)

many thx

gr
 
Sorry,daar is eenvoudigweg geen eenduidig antwoord op te geven: er kunnen zelfs verschillen zitten tussen twee dezelfde motorfietsen.
Veel hangt af van de technische staat waarin het blok zich bevindt.
Zaken als compressie,klep-&zuigerveertoestand (lees: olieverbruik) spelen hierin een grote rol.
Tevens zaken als afwerking van de kop: dit kan ook weer per motor verschillen,zelfs al zijn ze na elkaar uit de gietmal gekomen!
Ik hou zelf altijd 5% aan,dus 5% grotere sproeiers.
Dit is proefondervindelijk: als je eenmaal de goeie sproeiers hebt gevonden,dit heb je getest met een proefrit,dan is het raadzaam toch even een bezoek te brengen aan een dealer met een Dynotestbank: zij kunnen daar zien of de sproeiermaat goed is of toch nog iets moet worden aangepast (CO).
Succes!
 
Sorry,daar is eenvoudigweg geen eenduidig antwoord op te geven: er kunnen zelfs verschillen zitten tussen twee dezelfde motorfietsen.
Veel hangt af van de technische staat waarin het blok zich bevindt.
Zaken als compressie,klep-&zuigerveertoestand (lees: olieverbruik) spelen hierin een grote rol.
Tevens zaken als afwerking van de kop: dit kan ook weer per motor verschillen,zelfs al zijn ze na elkaar uit de gietmal gekomen!
Ik hou zelf altijd 5% aan,dus 5% grotere sproeiers.
Dit is proefondervindelijk: als je eenmaal de goeie sproeiers hebt gevonden,dit heb je getest met een proefrit,dan is het raadzaam toch even een bezoek te brengen aan een dealer met een Dynotestbank: zij kunnen daar zien of de sproeiermaat goed is of toch nog iets moet worden aangepast (CO).
Succes!


Helemaal mee eens, vroeger (pakweg 20 jaar geleden) heb ik hiermee wat gerommeld, en ben toen uitgekomen op hoofdproeier 122, en de gasnaald een clip lager (de naald komt dan dus een beetje hoger).
Verder kan ik niet meer doen dan triple xs zijn mening onderstrepen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan