GS500, ander blok inbouwen, maar welke?

Joris_R6

Die hard MF'er
13 jun 2004
295
0
Heee daarrrr, ik wil mijn GS een betere krachtbron geven. Er zit al behoorlijk wat shit op (o.a. een 4.5 inch achterwiel met 160/60/17 achterband i.p.v. 130/70/17) :9~ :9~ , maar nu wil ik er een ander (sterker) blok inhangen. Welk blok zou passen of in ieder geval zonder al teveel moeite ingebouwd kunnen worden? :? Thanks! :}
 
Dude, waar denk je dat mijn naam op slaat. Heb al een R6. *D *D *D En die site, die heb ik zelf gemaakt dus ik weet dat er niets over een ander motorblok op staat. 8-) 8-) Effe iets langer nadenken voor je het bijdehandje gaat uithangen. })
 
Sterker blok, geinig, zeker om de underdog uit te hangen?

Misschien een CB600F blok??, of om bij suzuki te blijven 600 Bandit?? zijn wel groter en je moet de carburateur versie hebben, dan zou het eventueel kunnen maar je moet wel flink bouwen
 
HHhhmm, zou kunnen...... Alleen GS heeft een 2-cilinder blok en een bandit of CB een 4-cilinder. Past denk ik niet tussen het frame. En inderdaad, ik doe dit om iets cools te proberen en wat is er nu cooler dan een GS500 met 70pk? Lekker de underdog uithangen. ;)
 
Dude, waar denk je dat mijn naam op slaat. Heb al een R6. *D *D *D En die site, die heb ik zelf gemaakt dus ik weet dat er niets over een ander motorblok op staat. 8-) 8-) Effe iets langer nadenken voor je het bijdehandje gaat uithangen. })

Dat had ik natuurlijk al in de gaten voordat ik poste, maarja ik was vmiddag in een vage leuke bui, dus vond het wel ff geinig om et neer te zetten.. ;) :)
 
ik heb er wel eens 1 tegengekomen met een oud gixxerblok in maar hoe ie het gedaan had weet ik niet.
in ieder geval, voor je aan een ander blok begint zou ik dan wel al eens nadenken over beter freins en een veel stevigere kader en achterbrug want die voldoet al amper aan het huidige vermogen
 
Tsja, daar heb je wel een punt, alhoewel het wel bruut klinkt in de kroeg: "kheb vandaag m`n frame krom gereden op het gas" 8-) 8-) How about: "wedstrijdje bij het stoplicht en BOEM!! Swingarm eraf" Hehehe, sorry wilde fantasie.... })
 
Misschien het blok van de SV650. De tank zal je waarschijnlijk wel hol moeten maken om de cylinderkop te laten passen. Die is denk ik wat hoog. Het frame kan de pk's van dat blok denk ik ook nog wel probleemloos verwerken.

Je kunt ook een turbo op het bestaande blokje knutselen. Is wel heftig veel werk denk ik, maar iemand anders op gstwins.com had het al eerder gedaan. Volgens hem kon je CBR600's eruit trekken, alleen de top was nog steeds maar iets van 200 door de standaard versnellingsbak. blokje zal ook wel niet te lang meegaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan