GS500 benzine verbruik

Delon

MF'er
1 okt 2015
74
0
Heb dus een gs en het schijnt dat die dingen zuinig moeten zijn.
Haal zelf maar 180km op een tank voor ik reserve moet en met reserve 240km.

Iets mis met mijn GS?
 
Beetje van beiden alleen wel vaker "volgas/sportief" ja. Laatst wel naar België gereden en rustig aangedaan + veel snelweg kilometers en haalde maar precies 200km voor ik in reserve moest
 
Even opgezocht, een GS500 heeft een 17 liter tank, 1:13 a 1:15 als je niet de tank niet droog hebt gereden.
Kijk ik niet van op, volgas op een motor zonder stroomlijn.
 
Even opgezocht, een GS500 heeft een 17 liter tank, 1:13 a 1:15 als je niet de tank niet droog hebt gereden.
Kijk ik niet van op, volgas op een motor zonder stroomlijn.

Ja vraag het mij vooral af omdat ik hoor dat andere mensen 240/50 halen voor ze in reserve moeten. Geen idee of die het F model met kappen hebben.
 
Beetje van beiden alleen wel vaker "volgas/sportief" ja. Laatst wel naar België gereden en rustig aangedaan + veel snelweg kilometers en haalde maar precies 200km voor ik in reserve moest

Afhankelijk van het bouwjaar verschilt reserve tussen de 3.5 en 5 liter geloof ik, daar kan je nog flink op door rijden. Zuinigste op mijn gs 100% snelweg heb ik 1:28 gereden. Normaal gesproken reed ik rond de 1:17 en 1:21 afhankelijk van mijn rechterhand
 
Afhankelijk van het bouwjaar verschilt reserve tussen de 3.5 en 5 liter geloof ik, daar kan je nog flink op door rijden. Zuinigste op mijn gs 100% snelweg heb ik 1:28 gereden. Normaal gesproken reed ik rond de 1:17 en 1:21 afhankelijk van mijn rechterhand

En dat is voor je reserve in gaat? Dan rijdt die van mij 1:11 😥
 
Snap sowieso niet hoe je 17L tankt, duw je hem naar het tankstation als hij leeg is? Heb er sowieso nooit 17L in gekregen, nooit meer dan 15L getankt en heb ook wel eens met een lege tank gestaan...
 
Even iets heel stoms misschien, maar lopen de remmen niet aan?
Lekken de carburateurs niet?
Ruikt de motor sterk naar benzine als hij loopt of hij als in de garage staat?
 
Achter rem sleept licht aan en dit verbruik was al zo toen ik hem kocht. Voor de rest lekt er niks maar af en toe ruikt die wel naar benzine als die in de garage staat. Misschien dat die te rijk loopt? Ook nooit problemen met starten
 
Ik zou het niet weten zal het binnenkort allemaal even openmaken. Kleppen stellen en carbs syncen is ook in geen 20k gebeurd.8)7
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan