Gs500 blijft lang warm

martijnkl2

Rookie
5 jun 2020
13
0
Hallo,

Ik heb een 2005 GS500F, oftewel de gewone luchtgekoelde 2-cilinder. Nu was de Carter nog steeds erg warm na ongeveer een uur rijden. Is dit normaal, of moet er andere olie in? Er zit nu putoline 10-W40 in, vrij vers nog.

Iemand ervaring mee? Ik vraag me dit af omdat ik hoorde dat olietekort voor een gs500 een probleem kan zijn.

Groetjes
 
tja, wat is warm? :)

Warme olie blijft ook wel ff warm hoor :Y

En olie klikt als de goede. Check regelmatig of er voldoende in zit :t
Hey,
Het blok blijft wel zo heet dat je je hand er wel aan brandt. Zeker een uur nadat hij stilstaat nog, misschien nog wel langer. Ik begrijp dat hij natuurlijk wel even warm blijft, maar het verbaasde me hoe lang het echt heet blijft. Er zit ook genoeg olie in.
 
Probeer het in de winter nog een keer en dan is die na 15 minuten nog maar lauw. Sneller heet en langzamer afkoelen, zeker als de motor ook nog in de brandende zon staat.
 
Hey,
Het blok blijft wel zo heet dat je je hand er wel aan brandt. Zeker een uur nadat hij stilstaat nog, misschien nog wel langer. Ik begrijp dat hij natuurlijk wel even warm blijft, maar het verbaasde me hoe lang het echt heet blijft. Er zit ook genoeg olie in.
Ja. Dat kan kloppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan