Hallo iedereen
Ik heb onlangs een GS500 (2002-2003) gekocht als eerste motorfiets.
Toen ik deze ben gaan halen draaide alles zeer soepel, maar na wat ritjes gedaan te hebben viel het mij op dat er hier en daar toch wat problemen zijn.
Als eerste heb ik gemerkt dat de carburateurs volledig verkeerd waren afgesteld.
Mijn linkerbougie was volledig zwart, terwijl de andere toch ook wel wat verkleuring vertoonde.
Daarnaast is er ook nog het probleem met mijn RPMs. Deze lijken (soms) zeer traag te dalen. Ik vermoed dat dit komt doordat er een 25kw beperking in zit.
Na het afstellen van de carburateurs was dit probleem al veel beter, maar af en toe blijft hij weer haperen.
Ook slaagt de motor soms af bij een rood licht. Ik moet manueel mijn RPMs rond de 1100-1500 RPM houden, anders zakt hij tot 1000, en soms verder tot 800, waarna hij stil valt.
Wanneer ik mijn idle RPM wat omhoog draai via de schroef, krijg ik weer het probleem dat deze wat hapert bij het dalen.
Ik veronderstel dat ik best eens mijn carburateurs schoon maak, maar ik vrees dat de dichtingen niet zo recent meer zijn en dus mogelijk scheurtjes zullen vertonen wanneer ik onderdelen loskoppel.
Is het het waard om toch eens alles te controleren? Ik heb de motorfiets gekocht bij een dealer, en deze had mij verteld dat alles in orde staat (wat niet het geval was aangezien de carburateurs al slecht afgesteld waren en dit maar enkele minuten duurt).
Ik heb ook geen flauw idee waar ik vooral moet op letten om bovenstaande problemen te verhelpen. Voor het RPM probleem heb ik al gecontroleerd op vacuumlekken, maar dit was in orde.
Tot slot vroeg ik mij nog af waar ik het best dichtingen koop. Op mlmparts kwam ik deze set tegen Athena Pakkingset Compleet, maar deze blijkt voor het 2000 model te zijn. Geeft dit problemen of is dit compatibel?
Ik heb onlangs een GS500 (2002-2003) gekocht als eerste motorfiets.
Toen ik deze ben gaan halen draaide alles zeer soepel, maar na wat ritjes gedaan te hebben viel het mij op dat er hier en daar toch wat problemen zijn.
Als eerste heb ik gemerkt dat de carburateurs volledig verkeerd waren afgesteld.
Mijn linkerbougie was volledig zwart, terwijl de andere toch ook wel wat verkleuring vertoonde.
Daarnaast is er ook nog het probleem met mijn RPMs. Deze lijken (soms) zeer traag te dalen. Ik vermoed dat dit komt doordat er een 25kw beperking in zit.
Na het afstellen van de carburateurs was dit probleem al veel beter, maar af en toe blijft hij weer haperen.
Ook slaagt de motor soms af bij een rood licht. Ik moet manueel mijn RPMs rond de 1100-1500 RPM houden, anders zakt hij tot 1000, en soms verder tot 800, waarna hij stil valt.
Wanneer ik mijn idle RPM wat omhoog draai via de schroef, krijg ik weer het probleem dat deze wat hapert bij het dalen.
Ik veronderstel dat ik best eens mijn carburateurs schoon maak, maar ik vrees dat de dichtingen niet zo recent meer zijn en dus mogelijk scheurtjes zullen vertonen wanneer ik onderdelen loskoppel.
Is het het waard om toch eens alles te controleren? Ik heb de motorfiets gekocht bij een dealer, en deze had mij verteld dat alles in orde staat (wat niet het geval was aangezien de carburateurs al slecht afgesteld waren en dit maar enkele minuten duurt).
Ik heb ook geen flauw idee waar ik vooral moet op letten om bovenstaande problemen te verhelpen. Voor het RPM probleem heb ik al gecontroleerd op vacuumlekken, maar dit was in orde.
Tot slot vroeg ik mij nog af waar ik het best dichtingen koop. Op mlmparts kwam ik deze set tegen Athena Pakkingset Compleet, maar deze blijkt voor het 2000 model te zijn. Geeft dit problemen of is dit compatibel?