GS500 gerepareerd -- maar toch nog niet goed

wheeliem

MF'er
18 mei 2004
71
0
Belgie
Ja, Hallo..
slecht nieuws voor mijne Gs500.
Na reparatie (verandering spanner van distributie -wat oorspronkelijk het probleem moest zijn, en verandering van de kleppen...
Draaide mn motor weer..
Maar het hoofdprobleem is nog niet verholpen, dus ja :(
hij maakt nog altijd lawaai, en hij trekt niet meer goed ...
Hij gaat heel traag in de toeren, en maakt nog altijd raar tiklawaai..
Wat zou het probleem kunnen zijn...

Ik doe er normaal altijd genoeg olie in,
om de 500-1000 km bijna halve liter bij...
ZOu da komen door die lange wheelies? 50 meter plus?
Ik zou het maar belachelijk vinden, als ge geen wheelies kunt maken
-> slechte moto
Mn kameraden doen wheelies van paar honderd meter, en hun moto gaat niet kapot..

Ik snap het niet ze, Su Zu Ki :(
De eerste en de laatste,..laat die R6 maar komen,

maar toch wil ik hem nog repareren..
Iemand suggesties?

Hartelijk dank,
en voor de Suzuki rijders.. het is eig een goede moto hoor, tis gewoon dak slecht gezind ben

hebt ge de compressie al gemeten. klinkt als mijn ouwe gsx-es.
als die onder de 8 staan, hebt ge een probleem, en kunt ge hem beter in onderdelen verkopen. staan ze boven de 8 dan kan daar het probleem niet liggen.

succes en veel plezier met de R6. :]

Wat bedoeld ge met onder de 8 ?
Motor heeft compressie...als ik bougies losmaak en voel aan die opening..
veel druk...
motor had geen compressie ->daarom kleppen vervangen...
:)

Wa denkt ge van ne andere motor te steken?
R6 -> das voor volgend jaar (ben student - nog een jaarke)

Tja ligt er ook aan waar de oliepomp zit he ;) Met de ene motor kan je beter wheelies maken dan met de ander (als je kijkt naar schade aan het blok). Je motor zuipt al veelste veel olie, een halve liter op 500-1000km is veelste veel. Je hebt dus al motorschade. Tijd voor een ander blok of vraag je ouders eens om wat geld te lenen voor een R6 ;)

Een motor is niet meteen een slechte motor als ie niet tegen lange wheelies kan, de berijder is dan slecht, die heeft gewoon niet voldoende geinformeerd over het blok van de motorfiets ;)

als ie voldoende compressie heeft zit daar het probleem niet, maar als je veel wheelies doet dan krijg je problemen, met eender welke motor.
al is het kuipdelen etc die breken.
en een gs krijgt volgens mij problemen met zen balansas bij teveel wheelieën, die draaien droog dan.

en een gs is een goeie motor, maar is gebouwd om op 2 wielen te rijden, de meeste moto's overigens.
als je echt veel wheelies wil doen moet je eentje met een dry sump systeem kopen alla rsv mille.
een R6 draai je ook in de soep met veel wheelies.

Ja.. ivm dat geld lenen, da zal ni zo makkelijk gaan...
Die GS heb ik net gekregen van mn pa in november, omdat mijn Aprilia RS gestolen was op school, ik had die in RS mei gekocht, met het geld dat ik verdiend had met vakantiejob (pa had voorgeschoten) en mn ouders hebben dus stukje moeten opleggen..

full
.
full
.

Ik vind spijtig dat GS kapot is..

MAar wil hem toch laten herstellen,
want R6 .. da zal niet voor direct zijn.. we hebben just ne nieuwe wagen gekocht, en mn pa heeft een 2e hands R1 '2001 gekocht. Dus ja..

Nee , ik moet niet egoistisch denken, en proberen voort te doen met die GS500..
tot ik zelf veel geld verdien ze... krijgen krijgen , dat is niet de oplossing..

Maar ik heb nog enkele vragen :

-------------------Balansas - olie----

-Hoeveel zou het kosten om balansas te reparen(mijn GS kost 1500€)
-Ik doe dus graag wheelies, zo een dry sump.. betekend dat dat motor kan rijden zonder olie?
-Waren doen mn kameraden met R6 - CBR wheelies , en hun motor is nog ok?-> of gaat die ook kapot binnne de kortse keren *D
-Los ik dat droge blok-probleem niet op met "motor-up"?

--------------------
--------------------keuze moto--
-Ik ben maar 1.70m dus RSV mille is te groot
-Beter zijn R6-R1-CBR..dus japanse motos Honda -Yamaha
-Kawasaki en Suzuki : te groot
-pfff..
-welke moto kunnen nog goed tegen wheelies (supersport)
--------------
bedankt voor jullie hulp.. ik moet ong veel leren :?

Laatst bewerkt:
dry sump wil zeggen dat je hoe je het motorblok ook draait de oliepomp steeds olie door het blok pompt, je cilinderkop kan dus nooit zonder olie zitten.
de enige supersport die ermee is uitgerust is de rsv mille dacht ik.

en al je kameraden zullen inderdaad vroeg of laat problemen krijgen met hun cilinderkop of hun krukas.
de ene motor kan er al beter tegen dan een andere (oude zxr's zijn der bv heel gevoelig aan, de gsxr's daarentegen kreeg je ni kapot) maar vroeg of laat heb je zever.

de kosten voor je gs hangen af van wat eraan is, ik zou in jou geval wel heb blokje eens opendoen.
spelling van de balansas opmeten, spelling van de krukaslagers opmeten etc.
wacht hier ni te lang mee, hoe langer je rijdt hoe erger het wordt.
eventueel een ander blok is ook een optie natuurlik, een gs blokje moet je toch aan een redelijke prijs kunnen vinden hé.
der stond er hier overlaats eentje voor een 400 euro of zo, klap der nog is over en voor 400 zit ie nog in je kader ook wss.

ik wil niet eigenwijs doen hoor maar betekend een dry sump systeem niet simpel gezegd dat de olie voorraad niet in je carter zit maar in een aparte olietank of in het frame en de belangrijkste reden is het creeren van meer grondspeling omdat je carter veel kleiner kan zijn?
Veel viertakt off roads hebben een dry sump systeem (Honda's XR is een goed voorbeeld denk ik) maar die lopen echt wel kapot bij lange wheelies hoor!
Als je echt wheelies wil oefenen koop dan een oud tweetakt crossertje erbij (is veel goedkoper en blijft wel heel)

Mmm alleerst bedankt..

Wat betreft de keuze:
ik rij graag met supersport - vandaar mn eerste moto RS125.
Nadat die gepikt was, maar een Gs500 gekregen om verder te rijden (echt dankbaar daarvoor, maar die beogn snel te vervelen, en ik zei dan , waarom niet proberen de bike zo positief mogelijk te bekijken, er zal wel nog meer inzitten zeker..
dus wheelies geprobeerd.. :}

Nu ja, die Gs, is er niet voor gemaakt precies, balansas "kapot".
Hij trekt nu slecht in de toeren , en maakt raar lawaai..

Al 250€ kosten en werk aan gehad (kleppen - cilinderkop joint - spanner distriketting) => was het probleem niet.

Mn geld van vakantiejob, is precies weeral bijna gans besteed... en ik wou sparen voor een andere moto , (toch geen suzuki meer) :)

wel een beetje flauw om op Suzuki af te geven terwijl je jouw gsje gewoon verrot gewheelied hebt... ik heb ook wel eens een Yamaha verrotgereden door mijn debiele wheelieacties maar daarom vind ik Yamaha niet minder slecht... ik was degene die het slecht deed en niet de Yamaha ;)

Terug
Bovenaan Onderaan