ChielChiel
Rookie
- 1 jun 2022
- 8
- 0
Ha toppers en talenten,
Nou heb ik gister met broerlief de carburateur van mijn GS500 schoongemaakt. Dit naar aanleiding van hele oude/vieze benzine in de tank.
Na de tank te hebben gereinigd en het brandstoffilter te hebben vervangen, startte en liep hij prima.
Van 't weekend wilde hij niet starten en hebben we gister dus de carbs gereinigd. Dit zag er verder prima uit! Heel weinig viezeigheid.
Nadat we de carbs terug hebben gezet, starten + lopen. Na een keer de straat op en neer, gebeurde er twee dingen die wij nog niet helemaal kunnen plaatsen en waar wij jullie hulp bij nodig hebben..,:
1] Hij trok voor geen meter op. Reed wel, maar bij vol gas gingen beide meters zeer gestaag omhoog. Geen power dus.., Mijn broer had het er over dat dit iets met de accu kon zijn. Deze hebben we aangeprikt met de multimeter en terwijl hij aanstaat krijgen we een 12.3v in beeld. Verlaagt eerder bij gas geven dan dat hij verhoogt? Kan dit iets met de accu of spanningsregelaar zijn? (lijkt mij niet, maar ik weet t niet)
2] Voor deze bevinding hoef je niet zoveel verstand van motoren te hebben om te constateren dat er iets niet pluis is. Wat is er dan? Stationair toerental is nu zo'n 4, 5 of 6k toeren... we hebben het luchtfilter een beetje afgedekt en dan loopt hij lager in de toeren, maar dit zou niet moeten hoeven. Maar wat kan hier de reden van zijn? Teveel lucht en te weinig brandstof? Alleen teveel lucht? Alleen te weinig brandstof? Help, help, help.
Nou heb ik gister met broerlief de carburateur van mijn GS500 schoongemaakt. Dit naar aanleiding van hele oude/vieze benzine in de tank.
Na de tank te hebben gereinigd en het brandstoffilter te hebben vervangen, startte en liep hij prima.
Van 't weekend wilde hij niet starten en hebben we gister dus de carbs gereinigd. Dit zag er verder prima uit! Heel weinig viezeigheid.
Nadat we de carbs terug hebben gezet, starten + lopen. Na een keer de straat op en neer, gebeurde er twee dingen die wij nog niet helemaal kunnen plaatsen en waar wij jullie hulp bij nodig hebben..,:
1] Hij trok voor geen meter op. Reed wel, maar bij vol gas gingen beide meters zeer gestaag omhoog. Geen power dus.., Mijn broer had het er over dat dit iets met de accu kon zijn. Deze hebben we aangeprikt met de multimeter en terwijl hij aanstaat krijgen we een 12.3v in beeld. Verlaagt eerder bij gas geven dan dat hij verhoogt? Kan dit iets met de accu of spanningsregelaar zijn? (lijkt mij niet, maar ik weet t niet)
2] Voor deze bevinding hoef je niet zoveel verstand van motoren te hebben om te constateren dat er iets niet pluis is. Wat is er dan? Stationair toerental is nu zo'n 4, 5 of 6k toeren... we hebben het luchtfilter een beetje afgedekt en dan loopt hij lager in de toeren, maar dit zou niet moeten hoeven. Maar wat kan hier de reden van zijn? Teveel lucht en te weinig brandstof? Alleen teveel lucht? Alleen te weinig brandstof? Help, help, help.