Gs500 houdt in en ploft tijdens rijden (in neutraal niks aan de hand)

Ruben3103

Rookie
8 dec 2020
25
5
Hallo, zoals de titel al zegt houdt mijn gs 500 uit 95 in als ik er mee rij en ploft zo nu en dan. Als ik op wil trekken zakt het toerental terug naar 3000 en als ik het gas niet wat dichtdraai zelfs nog verder. Ook ploft hij zo nu en dan.

Op het moment dat ik de motor in zn neutraal laat en gas geef of stationair laat lopen is er niks aan de hand.
Ik heb de carburateurs afgelopen week gereinigd en dus los gehad. Ik vind het vooral bijzonder dat er niks aan de hand is als ik in zijn neutraal gas geef en alleen dit probleem heb op het moment dat de motor rijdt.

Iemand enig idee? Alvast bedankt!
 
Mijn vorige motor had een soort gelijke situatie. Alleen die starte helemaal niet meer op den duur. Aangezien je de carbs al hebt schoongemaakt, zal dat het niet meer zijn.
Al gekeken naar de carterventilatie ? want die bleek bij mij ook vol te zitten met zooi.

Er zullen vast nog wel mensen reageren met meer kennis dan dat ik heb.
 
Bedankt voor je reactie!

Met reinigen bedoel, sproeiers loshalen en doorspuiten prut uit vlotterkamer halen en andere gaatjes etc schoonspuiten

Het begint meteen bij het wegrijden. Ik ben de straat nog niet uit of het begint al.
 
hoe bedoel je onbelast/belast?

ik ga ze vanmiddag nogmaals loshalen en wat uitvoeriger reinigen, mocht t probleem dan niet verholpen zijn dan breng ik m weg.

Wel jammer zo met dit mooie weer
 
Heb de carbs er net weer afgehad en nogmaals schoongemaakt probleem van ploffen lijkt nu verholpen (denk dat ie toch ergens valse lucht ofzo vandaan zoog).

Nu is het volgende probleem ontstaan: De motor trekt niet meer zo hard als hij deed en lekt benzine als hij loopt (zal wel verband met elkaar hebben) Ga later vandaag even nieuwe rubbers voor de carbs bestellen en hoop dan dat alles verholpen is.

Ik kom na het vervangen van de rubbers weer met een update
 
Heb de carbs er net weer afgehad en nogmaals schoongemaakt probleem van ploffen lijkt nu verholpen (denk dat ie toch ergens valse lucht ofzo vandaan zoog).

Nu is het volgende probleem ontstaan: De motor trekt niet meer zo hard als hij deed en lekt benzine als hij loopt (zal wel verband met elkaar hebben) Ga later vandaag even nieuwe rubbers voor de carbs bestellen en hoop dan dat alles verholpen is.

Ik kom na het vervangen van de rubbers weer met een update
Zorg dan ook voor een nieuwe vlotternaald. Die dingen kunnen nog wel eens gaan lekken en dan zeikt er ook benzine uit.

En natuurlijk de tip van @Raymond W nog even proberen.
 
Hier even een update:

Dit weekend het een en ander geprobeerd en tot de conclusie gekomen dat de linker cilinder niet aanslaat ( vandaar het verschil in vermogen)
De sproeiers meerdere malen schoongemaakt en ben er ondertussen een beetje klaar mee dus breng hem morgen weg voor reparatie.

Had gehoopt het zelf op te kunnen lossen maar ben helaas niet handig genoeg.

Bedankt voor alle hulp/tips zover.
 
Hier even een update:

Dit weekend het een en ander geprobeerd en tot de conclusie gekomen dat de linker cilinder niet aanslaat ( vandaar het verschil in vermogen)
De sproeiers meerdere malen schoongemaakt en ben er ondertussen een beetje klaar mee dus breng hem morgen weg voor reparatie.

Had gehoopt het zelf op te kunnen lossen maar ben helaas niet handig genoeg.

Bedankt voor alle hulp/tips zover.
Een cilinder die niet mee doet kan ook goed je ontsteking zijn.
 
Had gehoopt het zelf op te kunnen lossen maar ben helaas niet handig genoeg.

Dan is het toch gaver om het te proberen? Als je de carburateurs er al af krijgt en ze uit elkaar kan halen, ben je al verder dan de gemiddelde motorrijder denk ik.

Krijgt de cilinder die niet mee doet, wel een vonk? Of komt er geen benzine bij? Dan weet je al weer wat meer.
 
Hij vonkt wel dus goed, dus ik denk dat ik er van uit kan gaan dat het een brandstof probleem is.
Het puntje van de bougie leek ook droger dan die van de andere maar het "verschil" was voor mijn gevoel erg klein.

Misschien dat ik het vanavond nog 1x ga proberen (met Youtube als m'n beste vriend) maar anders breng ik hem weg en laat ik hem door iemand die er verstand van heeft repareren ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan