Gs500 klep spelling 0.15

25 dec 2012
165
2
Haren(Groningen)
Lang niet van mij laten horen maar heb er weer twee motoren bij.

Een gsx550
En weer een gs500 100,- zag er niet uit.
60.000 km

Nu ben ik bezig het blokje op te knappen en voor er bij.
Nu ben ik bij het kleppen stellen hele rare spelling tegen gekomen. Op alle vier de kleppen zit spelling. Ik gebruik de how tot van KOEK.

De spelling op de laat kant is minder dan 0.04 dus moet een dunnere shim in. Opzich prima had ik bij mijn eerste gs500 ook.
Alleen nu op de uitlaat kant rechts zit 0.15 op en links 0.12 vond dit zelf nog al wat. De shims die er in zitten zijn 2.70 mm.

Graag jullie mening en gedachten hier over .
 
Liever iets ruimer dan te krap maar die 0,15 zou ik wel iets aan doen. Als je dan toch bezig bent is het niet de moeite om die 0,12 te laten zitten. De volgende keer dat de kleppen verlopen kan je die te dunne shims gewoon hergebruiken.
 
Alles gelijk zetten.

En zoveel mogelijk in t midden vd tolerantie, maar das minder van belang dan nu alles goed en gelijk zetten.
 
Super bedankt voor alle reacties.
Ik had al gegoogel en dan kom je weer veel dingen tegen dat het niet kan 0.15 spelling.

Dus dacht vraag het hier. Ook omdat bij het stellen van mijn eerste gs de spelling lang zo groot niet was. Waren toen maar twee kleppen foute te krap. Vandaar dat ik hier van schrok.

Mooi dan ga ik nieuwe shims bestellen zodat ik binnen te tolerantie kom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan