GS500 meeting

zondag of zaterdag

  • zondag

    Stemmen: 13 86,7%
  • zaterdag

    Stemmen: 2 13,3%

  • Totaal aantal stemmers
    15
ik zal mn fotos ook zo spoedig mogelijk posten.

maar er rest nu nog 1 vraag:
wie was dan die gsrijder die langs de mac reed?
 
haha ja daar zat ik ook aan te denke :P
Maarja hierbij gespot :P .. Hij had iig geen kuip en nu ik er over nadenk, ROTS heeft dat wel :)

enne volgende toer mag wel naar Zeeland, Limburg, Ardennen, Eiffel of een andere mooie route die ik over het hoofd zie :P
 
Had nog nooit een tourrit gereden in mijn leven, maar t viel me mee. Sterker nog, ik vond het heel leuk!

Lijkt me wel kicken als we t kunnen herhalen, dan wel met een lekker temperatuurtje. Als ik dan weer mijn contactslot moet ontdooien voor de take off, dan pas ik!

Vette foto's trouwens

Vincent
 
Laatst bewerkt:
hey gasten. al lange tijd thuis maar eerst even relaxen. foto's zijn mooi gelukt. en de tour was ook zeer mooi :] ik heb een mooie dag gereden met 350 km *O* snel weer een en zoals vaker vermeld weer een paar graden warmer :W
 
Ik heb me vandaag prima vermaakt tijdens de rit *O* Ik hoop dat 't me vergeven is dat ik niet op een GS500 reed :+

Hier mijn aandeel aan foto's:

IMG_2064.jpg

IMG_2066.jpg

IMG_2067.jpg

IMG_2069.jpg

IMG_2070.jpg

IMG_2072.jpg

IMG_2073.jpg

IMG_2077.jpg


Oh enneh Bas... dit was ik aan 't doen:
IMG_2080.jpg


Helaas beschik ik niet over voldoende fotografisch talent om er wat moois van te maken, ach... ik heb 't geprobeerd ;)
 
Damn, zo te zien hebben jullie een leuke dag gehad.

Naja, vogende keer beter :Y

idd wie neemt het voortouw om de volgende toer te organiseren :) ..

Moeten even kijken wanneer we met z'n allen naar Luxemburg kunnen, ik denk zelf dat dit wel wat later in het jaar zal zijn.

Als ik morgen weer thuis ben, zal ik proberen om een aantal datums te prikken.
 
@ Frank, mooie foto's wel! Alleen die laatste is wel erg ehm.... artistiek ;)

@ dreetje: Lijkt me zeker wel leuk een weekend Luxemburg
 
Laatst bewerkt:
zoals beloofd hier mijn fotos. kwaliteit is iets minder aangezien ik geen supermoderne camera heb

DSC02170.jpg


DSC02169.jpg


DSC02168.jpg


DSC02172.jpg


DSC02171.jpg


DSC02173.jpg


DSC02174.jpg


DSC02175.jpg


DSC02176.jpg


DSC02177.jpg


DSC02178.jpg


DSC02179.jpg


DSC02180.jpg


DSC02181.jpg


DSC02183.jpg
 
Dat was een leuk tochtje.

Toen ik 's morgens wegreed dacht ik "waar ben ik aan begonnen?". Ik bedoel maar, toen ik mijn ontbijtje wegpeuzelde, wees de buitentermometer -4 aan. Dat zijn temperaturen voor een ijsbeer, niet voor een die-hard, bevriest-snel motormuis.

Na het ontbijtje ff naar Waardenburg gereden. Dat was veel dichterbij dan ik dacht en dus zat ik als allereerste aan de koffie in een verder nog erg lege Mac.
Na korte tijd kwamen drie motoren, een of andere Honda en twee echte GS500-jes, aangereden. Drie man stapten af en een ervan rende snel naar binnen voor een klein beetje warme Mac-Donalds uitstraling. Tja, Honda hè, dan ben je nog niet zo gehard.....

Al snel druppelde de rest ook binnen en na lang wachten op ene "Tommie" zijn we toch maar vertrokken. Wisten wij veel dat die zijn roes lag uit te slapen....

We hebben een leuk tochtje gereden. In het begin werd er best wel rekening gehouden met deze oudere, ex-chopper-rijder. Maar toch, op de een of andere manier gingen de gashendeltjes van de GS-jes steeds soepeler draaien. Misschien moeten we eens aan de Nimag vragen waarom de gashendeltjes aan het begin van een toertocht stroever draaien dan aan het eind....

Alle GS-jes (en ook de Honda en Kawasaki, eerlijk is eerlijk) functioneerden perfect. Gezien de temperatuur had ik links en rechts toch wel wat carb-icing verwacht, maar er was niemand die er last van had. Waarschijnlijk was het gewoon te droog.

De route bestond hoofdzakelijk uit mooie dijkjes, met hier en daar een klein stukje rijksweg om het stof uit de cilindertjes te jagen. Ik hoop dat Spee ook een vrije dag had, anders raakt ook nog het stof van mijn bankrekening...
Gelukkig was het voor de fietsers nog wat te frisjes.

Wat mij opviel was dat het verschil tussen een 27Kw GS500 en een volvermogen GS500 niet zo groot is. Natuurlijk loopt de volvermogen GS500 wel sneller. Raar genoeg werd ik werd regelmatig ingehaald door een motormuis met een 400 cc Japans naaimachientje. Goed, zijn machientje heeft zo'n goede 50 kg (?) minder heinekenspoiler op gang te slingeren, maar daar staan ook 100 cc minder tegenover. En, het gerucht gaat dat die naaimachine slechts 27 Kw is.
Dat de kwalijkzakie veel sneller is, is te verwachten. Waar de GS met moeite die laatse km/uur eruit perst, schakelt de Kawa een paar stapjes terug en je kan Youri bij wijze van spreken zien denken: "Kom, laat ik alvast even koffie zetten voor de tobbers"....
Kortom: brute kracht, zo'n Kawa. Jammer dat zo'n ding zo veel meer kost dan de GS.

Deze slome chopper-papa heeft zichzelf vermaakt. Jullie zullen vast regelmatig gedacht hebben: "waar blijft die oude man", maar ik heb met plezier gereden. Voor de eventuele liefhebbers kan ik ook de originele foto's mailen, die zijn wat gedetaileerder dan de photobucket-foto's. Stuur maar een mailtje naar rke underscore 58 apenstaartje hotmail.com.

Nog een leuke anekdote: Op een gegeven moment reed er een Renooit Alpine voor ons uit. Hij maakte de voor hem waarschijnlijk unieke ervaring mee ook eens een keer vooraan in de file te rijden. Dan is zo'n ding toch wel wat onhandig groot en lomp op zo'n dijkje. Het overige verkeer was meestal wel heel erg meelevend met deze eerste rondvliegende motormuizen van het seizoen 2008. Vrijwel iedere auto gaf ons de gelegenheid er voorbij te rijden. Heerlijk, deze medewerking.
 
Laatst bewerkt:
Dat was een leuk tochtje.

Toen ik 's morgens wegreed dacht ik "waar ben ik aan begonnen?". Ik bedoel maar, toen ik mijn ontbijtje wegpeuzelde, wees de buitentermometer -4 aan. Dat zijn temperaturen voor een ijsbeer, niet voor een die-hard, bevriest-snel motormuis.

Na het ontbijtje ff naar Waardenburg gereden. Dat was veel dichterbij dan ik dacht en dus zat ik als allereerste aan de koffie in een verder nog erg lege Mac.
Na korte tijd kwamen drie motoren, een of andere Honda en twee echte GS500-jes, aangereden. Drie man stapten af en een ervan rende snel naar binnen voor een klein beetje warme Mac-Donalds uitstraling. Tja, Honda hè, dan ben je nog niet zo gehard.....

Al snel druppelde de rest ook binnen en na lang wachten op ene "Tommie" zijn we toch maar vertrokken. Wisten wij veel dat die zijn roes lag uit te slapen....

We hebben een leuk tochtje gereden. In het begin werd er best wel rekening gehouden met deze oudere, ex-chopper-rijder. Maar toch, op de een of andere manier gingen de gashendeltjes van de GS-jes steeds soepeler draaien. Misschien moeten we eens aan de Nimag vragen waarom de gashendeltjes aan het begin van een toertocht stroever draaien dan aan het eind....

Alle GS-jes (en ook de Honda en Kawasaki, eerlijk is eerlijk) functioneerden perfect. Gezien de temperatuur had ik links en rechts toch wel wat carb-icing verwacht, maar er was niemand die er last van had. Waarschijnlijk was het gewoon te droog.

De route bestond hoofdzakelijk uit mooie dijkjes, met hier en daar een klein stukje rijksweg om het stof uit de cilindertjes te jagen. Ik hoop dat Spee ook een vrije dag had, anders raakt ook nog het stof van mijn bankrekening...
Gelukkig was het voor de fietsers nog wat te frisjes.

Wat mij opviel was dat het verschil tussen een 27Kw GS500 en een volvermogen GS500 niet zo groot is. Natuurlijk loopt de volvermogen GS500 wel sneller. Raar genoeg werd ik werd regelmatig ingehaald door een motormuis met een 400 cc Japans naaimachientje. Goed, zijn machientje heeft zo'n goede 50 kg (?) minder heinekenspoiler op gang te slingeren, maar daar staan ook 100 cc minder tegenover. En, het gerucht gaat dat die naaimachine slechts 27 Kw is.
Dat de kwalijkzakie veel sneller is, is te verwachten. Waar de GS met moeite die laatse km/uur eruit perst, schakelt de Kawa een paar stapjes terug en je kan Youri bij wijze van spreken zien denken: "Kom, laat ik alvast even koffie zetten voor de tobbers"....
Kortom: brute kracht, zo'n Kawa. Jammer dat zo'n ding zo veel meer kost dan de GS.

Deze slome chopper-papa heeft zichzelf vermaakt. Jullie zullen vast regelmatig gedacht hebben: "waar blijft die oude man", maar ik heb met plezier gereden. Voor de eventuele liefhebbers kan ik ook de originele foto's mailen, die zijn wat gedetaileerder dan de photobucket-foto's. Stuur maar een mailtje naar rke underscore 58 apenstaartje hotmail.com.

Nog een leuke anekdote: Op een gegeven moment reed er een Renooit Alpine voor ons uit. Hij maakte de voor hem waarschijnlijk unieke ervaring mee ook eens een keer vooraan in de file te rijden. Dan is zo'n ding toch wel wat onhandig groot en lomp op zo'n dijkje. Het overige verkeer was meestal wel heel erg meelevend met deze eerste rondvliegende motormuizen van het seizoen 2008. Vrijwel iedere auto gaf ons de gelegenheid er voorbij te rijden. Heerlijk, deze medewerking.


:} :} :} Voor het mooie verhaal *O*


















Wanneer komt je eerste boek uit :9
 
Heey cm! heb je nou je gs500 nog?? en ben je nog van plan om em te houden of ga je em verkopen ofzo?
 
  1. Drie man stapten af en een ervan rende snel naar binnen voor een klein beetje warme Mac-Donalds uitstraling. Tja, Honda hè, dan ben je nog niet zo gehard.....
  2. Raar genoeg werd ik werd regelmatig ingehaald door een motormuis met een 400 cc Japans naaimachientje. Goed, zijn machientje heeft zo'n goede 50 kg (?) minder heinekenspoiler op gang te slingeren, maar daar staan ook 100 cc minder tegenover. En, het gerucht gaat dat die naaimachine slechts 27 Kw is.
  3. Rest van het verhaal....

  1. Als Honda rijder ben ik het inderdaad niet gewend dat m'n suzuki 't om de haverklap begeeft met als resultaat dat ik uren moet wachten in de kou. Op die manier zijn jullie vanzelf gewend geraakt aan de kou.
  2. Als je 110 kg weegt klopt je schatting. Maar 't is vooral merkwaardig hoeveel méér Honda doet met 100cc mínder.
  3. :} Top geschreven!!
 
  1. Als Honda rijder ben ik het inderdaad niet gewend dat m'n suzuki 't om de haverklap begeeft met als resultaat dat ik uren moet wachten in de kou. Op die manier zijn jullie vanzelf gewend geraakt aan de kou.
  2. Als je 110 kg weegt klopt je schatting. Maar 't is vooral merkwaardig hoeveel méér Honda doet met 100cc mínder.
  3. :} Top geschreven!!
  1. Is dat zo? Ik denk dat textiel in plaats van leer en de goede isolerende laag die moeder natuur mij meegegeven heeft ook wel invloed heeft. Maar ik vond het wel een grappig gezicht hoe jij naar binnen rende voor een beetje warmte.
  2. nee, 100 kg en druk aan het fitnessen om er minder van te maken. En, 61 hp tegenover 51 moet ook te merken zijn. De Honda haalt inderdaad flink meer vermogen uit minder inhoud. (begrensd maak je mij niet wijs.)
  3. Dankjewel.
 
Heey cm! heb je nou je gs500 nog?? en ben je nog van plan om em te houden of ga je em verkopen ofzo?

hij was misschien verkocht voor 3300€ maar gisteren heeft hij gebeld dat het niet door ging (volgens dealer is hij particulier 3400-3500€ waard en alles buiten de achterband is nog haast splinternieuw (remblokken voor-achter, voorband, ketting en tandwielen)

dus ik heb er weer dik de pest in

ik rij er ook niet meer mee omdat ik nogal direct veel km'ers woon-werk doe

zit al bijna aan 22.000km


en ja, hij moet weg want anders moet ik veel te veel lenen voor de nieuwe monster 696 B|

ik had hem anders bijgehouden als ik geld genoeg had als pekelfiets in de winter
 
Hmm tja...iedereen zn ding, maar als je al een eigen! motor hebt die zo nieuw en mooi is, waarom dan lenen??? voor een bijna dezelfde motor alleen dan wat minder pussy :P zou ik liever nog een jaartje doorrijden met die gs en lekker sparen...hoef je ook niet door te blijven lappen als ie in de prak ligt enzo
 
Terug
Bovenaan Onderaan