GS500 Olieverbruik erg hoog!

Jaa ik ga zoiezo volgende week ff naar de dealer om mijn theorie voor te leggen. Een complete revisie, wat moet ik me daar bij voorstellen dan?

Vervangen van lagers/pakkingen/keerringen/klepgeleiders enz. enz. ofwel idd een behoorlijk dure repartie.

Ik vind het nog altijd te toevallig, dat eerst je koppelingspakking erdoor gaat en nadat deze netjes vervangen is (alle bouten gelijk aangedraaid) spuit ie olie langs de versnellingspook. Het lijkt me sowieso dat je te hoge druk hebt in je carter, ik weet alleen zo gauw niet hoe de carterventilatie zit bij een motorfiets, iemand hier een idee?

En ja als een blok een tijdlang op de helft van z'n olie heeft gelopen, is het het best om het blok te reviseren. Maar een GS is dat niet waard...
 
Ik bedenk me net trouwens, volgens mij zit de carterventilatie bij een GS via een dekseltje wat gemonteerd is op het kleppendeksel. Dat betekend dus ook dat deze slang hoogstwaarschijnlijk los is gehaald en opnieuw aan is gesloten voor het stellen van je kleppen. Het kan dus zijn dat deze ergens dubbel zit, of geklemd is onder de tank.

Valt vrij makkelijk te controleren (prima zelf te doen) je moet alleen wel eea. los halen;
- Buddy loshalen.
- Kapje onder de passagiersbeugel loshalen (2 kruiskopschroeven)
- De zijkappen loshalen (2 10mm bouten)
- De tank loshalen (2 12mm bouten), tank iets optillen, kraantje onder de tank dichtrdraaien (platte schroevendraaier), 3 slangen van de tank loshalen.
- Tank erafhalen

En dan kan je kijken of die slang misschien ergens geklemd zit oid

asvervangen13.JPG


Hierboven op de foto redelijk te zien, de slang die van het kleppendeksel naar het luchtfilter loopt, op de foto precies boven de witte trechter.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan