GS500 Project

RascalGP

MF'er
4 jun 2012
235
0
Roelofarendsveen
Tegen het einde van de zomer heb ik vlak voor het behalen van mn motor rijbewijs een GS500e uit 1990 op de kop getikt, deze motor was in goed rijdende staat maar had wel wat liefde nodig. na de kleppen gesteld te hebben en het oliefilter en olie te hebben vervangen kon ik ermee opweg.

Omdat de GS toch een wat oudere motor is, wil ik hem een beetje moderniseren en naar mn eigen voorkeur modereren. Dit begon bij een cross stuurtje en andere spiegeltje en later is heb ik er een kappensetje bijgekocht. dit in combinatie met een andere koplamp begon al aardig te lijken op het resultaat wat ik voor ogen heb:

34slzk4.jpg


Het plan voor deze winter is om het frame en velgen te laten poedercoaten, de kappen donkerblauw te spuiten en het blok netjes te maken. hier ben ik gisteren aan begonnen:

353dyfm.jpg


Zo staat hij er nu bij,

Tijdens het afbreken van de motor ben ik tegen een paar dingen aangelopen:

De ophangpunten van de KM- teller zijn afgebroken en de knop om de dagteller terug te draaien is kwijt,

De buisjes waar de Toerenteller en KM-teller mee in zitten tegen de nieuwe koplamp aan, Kun je deze op op een of andere zo buigen dat ze niet meer in de weg zitten?
 
Omdat ik de kont van de GS wat meer de hoogte in wil hebben ben ik opzoek naar een GSX achterveer, als iemand die nog heeft liggen hoor ik het graag!

en aangezien er veel onderdelen van de teller missen zou ik ook daarvoor graag een andere willen, heb je nog een goedkope GS500 teller liggen of weet je een goedkoop alternatief? graag bericht!

Alvast bedankt!
 
toen ik mijn gs500e aanpaste had ik er een sv650 veer in! past 1 op 1.. weet wel niet meer van welk model die afkwam.. denk 2003?
 
Heb hier ook nog een breder wiel die er zo in past en nog wat kleine dingen.. als je interesse hebt moet je maar PB doen!
 
Update!

De schuur was een beetje koud van de winter, dus weinig werk verricht.

toch begint het inmiddels wel weer aardig op een motor te lijken:
AHnO0r2l.jpg


frame is mooi strak gepoedercoat en blok heeft een paar laagjes lak gehad,
kappen liggen momenteel bij de spuiter.

Gister ook even een kapje gemaakt om te bekabeling achter te verbergen:
9wZzbcAl.jpg


langzaam maar zeker komt het allemaal weer bij elkaar!

Imgur album:
 
Meer moderniseren in de zin van looks, nieuwe laklaag en coating.

vandaag even aan de kabelboom gewerkt:
6RBMxGRl.jpg


voor het eerst weer buiten sinds eind oktober
 
Even een klein schopje:

Deze winter wil ik een ander dempertje monteren, dit heb ik liggen:
J0ziwqul.jpg


Nu heb ik dus nog een klein stukje buis van rond 45 of 50 nodig, dit omdat de binnemaat van demper 50 is.

Wat lijkt jullie de beste manier om de demper vast te maken? Demper is RVS en bochten ijzer...

Tevens nog even een fototje in de zon:
jWH1a2tl.jpg


Bedankt!
 
Mooiste wat aansluiting demper op linkpijp betreft is een taps verloop stukje persen van 45 naar 50mm en op de 50 kant een 50 stukje buis op lassen waar de demper omheen valt. :+
 
Mooiste wat aansluiting demper op linkpijp betreft is een taps verloop stukje persen van 45 naar 50mm en op de 50 kant een 50 stukje buis op lassen waar de demper omheen valt. :+

Dit moet goed te doen zijn, alleen heb ik zelf de middelen niet om een buis te persen, ook heb ik een stuk met een radius nodig.

daarnaast zitten er aan de demper zelf (nog) geen bevestigingspunten, zat te denkn om daar een oog aan te lassen en dan via de pasagiers step op te hangen :)
 
haha daar gaat mijn plan om het zo betaalbaar mogelijk te houden :P

Nee, het plan is om wel zoveel mogelijk zelf te doen ik moet alleen even wat gemotiveerd worden en weten hoe ik moet beginnen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan