RascalGP
MF'er
Tegen het einde van de zomer heb ik vlak voor het behalen van mn motor rijbewijs een GS500e uit 1990 op de kop getikt, deze motor was in goed rijdende staat maar had wel wat liefde nodig. na de kleppen gesteld te hebben en het oliefilter en olie te hebben vervangen kon ik ermee opweg.
Omdat de GS toch een wat oudere motor is, wil ik hem een beetje moderniseren en naar mn eigen voorkeur modereren. Dit begon bij een cross stuurtje en andere spiegeltje en later is heb ik er een kappensetje bijgekocht. dit in combinatie met een andere koplamp begon al aardig te lijken op het resultaat wat ik voor ogen heb:
Het plan voor deze winter is om het frame en velgen te laten poedercoaten, de kappen donkerblauw te spuiten en het blok netjes te maken. hier ben ik gisteren aan begonnen:
Zo staat hij er nu bij,
Tijdens het afbreken van de motor ben ik tegen een paar dingen aangelopen:
De ophangpunten van de KM- teller zijn afgebroken en de knop om de dagteller terug te draaien is kwijt,
De buisjes waar de Toerenteller en KM-teller mee in zitten tegen de nieuwe koplamp aan, Kun je deze op op een of andere zo buigen dat ze niet meer in de weg zitten?
Omdat de GS toch een wat oudere motor is, wil ik hem een beetje moderniseren en naar mn eigen voorkeur modereren. Dit begon bij een cross stuurtje en andere spiegeltje en later is heb ik er een kappensetje bijgekocht. dit in combinatie met een andere koplamp begon al aardig te lijken op het resultaat wat ik voor ogen heb:
Het plan voor deze winter is om het frame en velgen te laten poedercoaten, de kappen donkerblauw te spuiten en het blok netjes te maken. hier ben ik gisteren aan begonnen:
Zo staat hij er nu bij,
Tijdens het afbreken van de motor ben ik tegen een paar dingen aangelopen:
De ophangpunten van de KM- teller zijn afgebroken en de knop om de dagteller terug te draaien is kwijt,
De buisjes waar de Toerenteller en KM-teller mee in zitten tegen de nieuwe koplamp aan, Kun je deze op op een of andere zo buigen dat ze niet meer in de weg zitten?