GS500 ratel in blok

KristianT

Die hard MF'er
8 mei 2005
767
3
Vlaardingen
Suzuki GS500
Aug. 1998
54000KM
2 cilinder 500cc

Sinds enkele km's heb ik last van een ratel in het blok.
Het olie niveau is wel wat aan de lage kant geweest. (lampje brande nog niet)

Fijten :
Het is bij elk toerental. (behalve 0rpm) :+
Als je een vast aantal toeren rijd en je trekt het gas iets verder open, dan hoor je hem even ratelen. (niet constant)

Volgens de garage is het niet de big-end lager.
En zij vragen 56 Euro per uur en dat kan dus aardig oplopen.
Verder hebben er 2 man geluisterd bij de dealer en ze weten het niet.
Ik heb verder geen verstand van wat er binnen in het blok zit.

Wat zal ik doen ?
p.s. Ik ben over 4 maanden van mijn 25kw af.
 
Laatst bewerkt:
Kun je niet ongeveer horen waar het vandaan komt?

Je kunt natuurlijk ff checken of het niet de bekendste GS500-ratel is: nokkenasketting

Even de kettingspanner indraaien en weer opnieuw laten spannen.

De nokkenaskettingratel is wel de bekendste GS-ratel (en de big-end ratel :X ) maar die hoor je vaak alleen bij laag toerental om de paar seconden maar het zou dus kunnen dat die spanner naar zn grootje is.

Doorrijden... Tjah, verkoop zal ook minder gaan als de motor ratelt.
 
Waarschijnlijk dat de spanner of nokkenasketting al aardig op zijn . Je zou aan de spanner kunnen aflezen hoeveel tandjes deze al uitstaat, bij maximaal is het helaas voor je ketting. Je zou ook de spanner iets los kunnen draaien zodat deze 1 tandje doorschiet, misschien staat deze net op overspringen. Of voor die 4 maanden door tuffen.
 
Laatst bewerkt:
Fijten :
Het is bij elk toerental. (behalve 0rpm) :+
Als je een vast aantal toeren rijd en je trekt het gas iets verder open, dan hoor je hem even ratelen. (niet constant)

Volgens de garage is het niet de big-end lager.

Het klinkt mij toch echt wel erg als big-end lager in de oren moet ik zeggen... -O- Hoe weet de garage dat het niet het big-end lager is?