GS500 schuiver

Bright

MF veteraan
10 apr 2004
2.047
0
Ha luitjes,

Nou iedereen moet een keertje onderuit gaan, dus ik dan ook maar hé.
Donderdagavond was ik lekker aan het motorrijden, zonnetje erbij lekker temperatuurtje (als je 80 of harder doet rijden ;) ). Uiteindelijk was het zonnetje verdween en ging bright met 30 een bochtje in, zag de keitjes niet door de donkere blik van mn zonnebril (zon was net weg) en maakte een schuiver. Broek gesmolten door de hitte van het blok en één laars redelijk veel afgeschuurd. Schade aan de motor, het suzuki logo aan de linkerkant van het blok eraf, 1 klein krasje op een kap vanachteren en 1 kapje van een knipperlicht kapot. Kortom meer schade aan mn kleding dan aan mn motortje :9

Maar nou heb ik nog wel een probleempje waar ik maar niet achter kan komen wat het is. Zoveel verstand van motoren heb ik niet, het is maar even dat je het weten :) Als ik aan het motor rijden ben nu en ik doe mn gas open trekken dan hoor ik iets aan lopen, doe ik mn gas dicht dan stopt het aanlopen. Ik kan nou niet horen of het nou van voor of van achteren is waar het geluid vandaan komt. Misschien weten jullie wat dit zou kunnen zijn? Ketting, remschijf of iets dergelijks?

Ik hoor het nog wel van jullie.

Groeten,
Bright
 
Is het een constant dat die aanloopt of alleen een moment dus meer van ggggg ggggg gggggg .
Als het meer van het laatste is controleer eens je ketting. Is die niet versleten.
Heb het zelf gehad met mijn o-ringen ketting, op een plek zaten de schakels vast, of er zit ruimte op.

controleer dat maar eens.
 
het is inderdaad het afwisselende aanlopen en niet het constante, maar iedere keer een korte pauze tussen het aanlopen (GGGG GGGG GGGG). Sowieso moet ik er binnenkort een nieuwe ketting en tandwielen opzetten, maar voor de schuiver was die aanlopende geluid er nog niet. Dus zal de ketting eerst vervangen (had al een setje klaarliggen) en daarna kijken of het verholpen is.

Ook kreeg ik nog een tip dat er iets achter het deksel, dat beschadigt is, aanloopt. Dat het deksel dus misschien ligt is ingedeukt en nu tegen een onderdeeltje erachter aankomt ofzo. Ook hier zal ik naar kijken.

Iemand nog meer tips?
 
Terug
Bovenaan Onderaan