GS500 start alleen met start-gas --help danku

wheeliem

MF'er
18 mei 2004
71
0
Belgie
Hallo,

Nadat we de 4 kleppen en "spanner-distributieketting" van mijn Gs500 (20000kms) hebben vervangen alles terug gemonteerd.

Dan maar effe starten..
LUKT NIET :(
Er is compressie, bij starten voel je lucht uit de uitlaat, en de bougies zijn ook goed normaal (start met startgas).
Als we benzine gaan kijken aan de carbu... idd er loopt benzine uit als je aan het vijsje draait. dus benzine toevoer moet er zijn.

Normaal zou het probleem benzine toevoer zijn, niet?

Ma p het idee om startgas te gebruiken, en ja, hij starte,
en draaide.. tot dat startgas was uitgewerkt...

Wat kan ht probleem zijn, hopelijk weet er iemand een oplossing.
Aja: is het normaal dat er een buis vrij loopt van de carburator, die is gewoon los, precie som lucht te happen ofzo..iet met valve stond erop..

mvg en alvast bedankt
:)
 
slangen van en naar carburateurs:

1 benzineaanvoer.....1 met een t-stuk of meerdere losse
2 vlotterbakbeluchting.....die hangt meestal gewoon vrij
3 eventueel een vacuum aansluiting voor een benzinekraan (kan ook op een inlaatspruitstuk zitten vaak.
4 koelvloeistofslangen voor carburateurverwarming (niet in jouw geval)
5 overloopslangen hangen ook los en komen onder de motor uit meestal
...........meer weet ik er niet zo snel
 
Ik heb een foto getrokken van de buis waar ik het ni zeker van weet.. die is nergens op aangesloten. Het is de buis waar ik naar wijs.
misschien is dat vlotterbakbeluchting (2)

Maar als deze juist is, waarom zou hij dan niet starten?

full
 
dit lijkt mij de beluchting dus die hangt los.
kijk even naar je naftkraan, alle leidingen juist aangesloten? toevallig reserve en gewoon ni verwisseld, vacuumleiding degelijk aangesloten, kraantje aan de naftbak zelf volledig opengezet?

voorts, haal de bougies eruit en hou je vinger op het bougiegat, die mag je er zeker niet op kunnen houden.
 
Nog effe zitten denken:

Worden je bougies nat?.....zoja en hij vonkt wel?
Dan krijgt hij geen lucht..............niet toevallig ergens een prop papier vergeten of een poetsdoek?

Als ie loopt met startpilot en hij krijgt benzine lucht en een vonk moet ie het ook doen zonder logisch gezien?
 
Het is inorde :)
hij start.. er was een kabel losgekomen aan de naftkraan, :(

Maar ik heb d eindruk dat mn koppeling later pakt, kan dat??
Of is dat bijgeloof - of ka n ik niet meer rijden ?.. na die 2 week stilliggen
 
Nou dat kan natuurlijk wel als je de koppelings kabel ook los hebt gehad. En als hij te laat aangrijpt kun je hem zowiezo ff afstellen. Pas hiermee wel op liever te los dan te strak anders rij je met een slippende koppeling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan