gs500 streetfighter project

Hier een close up foto van de rand. Hoop dat hij een beetje scherp is, want op de computer zijn ze veel scherper dan als ik ze op MF zet.

permamedia


permamedia
 
Heb eerst wat pinstripe spullen gekocht en een boek erover besteld. Toen het een en ander geoefend. Gaat nog niet vanzelf om een mooi lijntje krijgen maar het begint aardig te lukken. Maar velgen zijn eigenlijk nog best eenvoudig vergeleken met bijv. een tank. Heb de as in de bankschroef gezet en daar de velg overheen geschoven. Dan pak je de kwast in een hand en laat je je vingers tegen de rand rusten en met de andere hand draai je langzaam de velg rond, zo krijg je best snel een redelijk gelijkmatige lijn. Nu nog de moed inzamelen om de kwast op de rest van de motor te zetten.
 
Mooi project, goed aangepakt deze fiets! :)

Weet er mischien iemand of er een motorsloperij of een zaak met veel 2e hands motorspul in de buurt van het Westland/Rotterdam of verder in Zuid/Holland zit. Ben zelf wel is vaak opzoek naar wat 2e hands spul en een maat van me is ook zijn motor aan het verbouwen en is nu opzoek naar een stalen spatobord. Maar ben eigenlijk zelf nog nooit wat tegen gekomen hier in de buurt aan motorsloperijen en dat soort zaken. Misschien dat iemand een aderesje weet?


Ik weet snel even 3 motorslopen in de buurt op te noemen.
Cama - MotorParts
Home - Bolman Motoren
http://www.vincentsmotorhuis.eu/ (ook oldtimers!)
 
Laatst bewerkt:
Heb de wielen gemonteerd en kon hem nu sinds lange tijd weer voor het eerst van de brug afhalen en even naar buiten rijden. Toen even het kontje, spatbord en de tank er los opgelegd om alvast een beetje te kijken hoe hij eruit gaat zien. Nu bezig met de kabelboom wat nog aardig wat werk is voordat het helemaal goed zit. Hier wat foto's.

permamedia


permamedia


permamedia


permamedia
 
IT'S ALIVE }) . Toen ik hem 2,5 jaar geleden kocht zij de vorige eigenaar dat hij op 1 cilinder liep omdat 1 cilinder waarschijnlijk te weinig compressie had. Heb hem toen gelijk uitelkaar gehaald en een opfris beurtje gegeven. Toen ik hem gisteren probeerde te starten sloeg hij boven verwachting in 1 keer aan en tot nu toe loopt hij nog als een zonnetje. Kan er nog niet mee rijden dus weet uiteraard nog niet of hij volledig lekker loopt, maar het begin is goed. Heb er overigens een dynojet kitje voor gekocht en erin gezet. Maar wat een geluid kan er uit een gs 500 komen! :9~ Hij klinkt nu bijna als een 1000 ducati hahaha. Eigenlijk een beetje krom omdat het een ielige en langzame gs500 blijft maar vind het wel wat hebben. Zal even kijken of ik het een keer kan opnemen en of het forum kan zetten. Maar er moet nu nog wel het een en ander gebeuren voordat hij rijdt dus hij is er nog niet.
 
echt vet gedaan! Heel veel motorrijders durven aan het stoplicht het gas niet volledig opengooien en dan ben je de eerste meters eerst weg met je gsje :) Altijd leuk :)

En zeker een filmpje posten.
 
Hier een filmpje van het geluidje.
Nu nog hard bezig met de bedrading netjes wegwerken en de overige dingetjes.

 
Laatst bewerkt:
Ja hij moet idd nog wel verder worden afgesteld. Maar hij loopt toch al redelijk en wil hem denk ik eerst even helemaal rijdend hebben om hem goed te kunnen afstellen. Zo op de brug gaat dat toch niet helemaal, al hoewel ik zo wel lekker makkelijk bij de carburateurs kan komen.
 
Het heeft even geduurd maar eindelijk werkt alle elektornica. De knipperlichten wouden steeds niet knipperen en ik dagt dus dat het relai kapot was. Maar bleek dus dat het aan de lichtjes lag die minder watt waren en dat er een equalizer tussen moest en nu werken die eindelijk ook. Vanmiddag nog even de remklauwen stralen en dan is het nog het een en ander monteren en dan kan ik met een beetje geluk over een week of 2 het eerste proefritje maken.
 
Gister de tank goed gemonteerd en de remklauwen gezandstraald, moeten nog wel even ontlucht worden maar heb de nieuwe banjoboutjes nog niet binnen. Vindt het zelf wel erg mooi gestraalde klauwtjes.

permamedia


permamedia


permamedia


permamedia
 
Denk je dat die mooie vervanging van je reactiestang vd achterklauw, het goed uit gaat houden? Dat hij niet op den duur gaat verschuiven? Klauwen zien er weer netjes uit :Y

wat heb je trouwens voor je subframe gebruikt? 20x 20 of 15 x 15 zo te zien? Ik zit nog te twijfelen.... 20x20 koker, of zoals ori, 15x25, of 22mm pijp
 
Laatst bewerkt:
Denk je dat die mooie vervanging van je reactiestang vd achterklauw, het goed uit gaat houden? Dat hij niet op den duur gaat verschuiven? Klauwen zien er weer netjes uit :Y

Denk dat, dat geen probleem gaat opleveren. hij kan alleen verschuiven als het hele wiel verschuift. Als je remt wil de klauw met de remschijf mee (dus een rondje maken) en het gleufje loopt recht. Dus hoop eigenlijk dat het goed gaat komen :+

Subframe heb ik gemaakt van 20x20x2 en is sterk zat geworden, al rij ik dan wel zonder 2e passagier.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan