gs500 valt uit

streetkiller

MF'er
2 aug 2008
109
0
haarlem
hallo
mensen
ik heb vandaag een gs500 gekocht:D ben der heel blij mee. maar hij loopt een beetje slecht. ik wist dit ook toen ik hem kocht, daardoor ook de TE goedkope prijs:P maar.
het duurt heeel lang voordat ie warm is en ik kan gasgeven. als ik hem net start en ik geef gas dan valt ie weer uit alsof ie hem verzuipt. dit doet hij met en zonder chocke.
het duurt echt heel lang voordat ik dus kan wegrijden.
opzich is dit normaal alleen duurt het bij mij zo lang.
verder valt hij ook uit na het gas geven. vooral als je rijd, ik rijd dus, geef gas en dan bijvoorbeeld stoplicht dan stop ik en valt hij uit.:S alsof hij te laag stationair loopt.
maar als ik hem gewoon start en laat lopen valt hij niet uit.
weet iemand wat dit is?
verder als ik gewoon rijd rijd hij goed. daardoor had ik hem ook gekcoht omdat ik dacht dat het wat kleins is.:)
dankeschon
 
nope nog niet.
het ligt niet alleen aan de bougies. dat wet ik zeker het duurt zo lang voor dat hij aan gaat. gister ben ik een half uur bezig geweest om hem rijdend te krijgen. elke keer electrisch starten en dan valt ie na 10 seconden weer uit. dan weer starten dan na 15 sec uit net zo lang tot ie niet meer uitviel daarna met gassen proberen kon echt pas rijden na 20 min ofzo.
ik denk gewoon echt dat het aan de carbs ligt. ik ga ze gewoon schoonmaken en misschien synchronen want het lijkt alsof ie ook niet heel regelmatig loopt maar dat kan ook zijn omdat ie bijna uitvalt. iig ga ik nu de carbs eraf halen en schoonmaken. daarna kijken of dat wat doet.
als dat niks werkt ga ik bougies proberen.
 
nou jongens het is opgelost
ik denk dat niemand ooit is zoiets meegemaakt heeft
in het vlotterbakje lag verf en zoon 2 milimeter zwarte troep op de bodem.
ik heb het helemaal schoongemaakt. tank schoongemaakt en omgespoeld en gezorgd dat er geen verf meer in kan. ook ff twee filtertjes geplaatst. zaten er nog niet.

ook was er wat afgebroken op de de ene carb. je hebt zwarte bovenkant plastic denkseltje daaronder zit dat rare lucht ding. je hebt daar een tuutje met een rubbertje erop(waarom het er op zit geen idee want het is bedoeling dat het dicht is) bij de ene was dat dus afgebroken.
ik moet hier even een nieuwe voor plaatsen. op dit moment heb ik even een schroef erin gedraaid. en dit werkt ook.
hierdoor viel die denk ik uit. valse lucht.

maar nu een andere vraag er zit weinig tot geen olie in.
wat voor olie moet er in mijn gs500 uit 93 met ongeveer 50 a 60.000 km.

verder bedankt voor alle reacties.
 
ook was er wat afgebroken op de de ene carb. je hebt zwarte bovenkant plastic denkseltje daaronder zit dat rare lucht ding. je hebt daar een tuutje met een rubbertje erop(waarom het er op zit geen idee want het is bedoeling dat het dicht is) bij de ene was dat dus afgebroken.
ik moet hier even een nieuwe voor plaatsen. op dit moment heb ik even een schroef erin gedraaid. en dit werkt ook.
hierdoor viel die denk ik uit. valse lucht.

maar nu een andere vraag er zit weinig tot geen olie in.
wat voor olie moet er in mijn gs500 uit 93 met ongeveer 50 a 60.000 km.

verder bedankt voor alle reacties.

Misschien ook valse lucht.


Wat heb ik gewonnen :+

Ook niet meer rijden met het huidige oliepeil, ze staan erom bekend dat met te weinig olie de big-end lagers je zo om de oren komen vliegen.

Het carburateur onderdeel dat je beschrijft is trouwens het membraan, kost iets van 2 tientjes.

Wat is eigenlijk het bouwjaar? Denk dat je de tank ook nog wel lek krijgt.

Edit; direct beide carburateurs reviseren is ook het overwegen waard :Y
 
Laatst bewerkt:
eeen wasmachine:P op te halen in fantasialand.
nee ik heb gelijk nieuwe gehaald ik was er veel te snel bij. toen ik even goed keek zag ik dat het op het peilstokje stond. maar ik stond in een donkere ruimte dus zag het later pas.
ik heb nieuwe gehaald en ff bijgevuld. helemaal vervangen doe ik van de winter dan ga ik hem een grote beurt geven .
membraam? okee. maar dat heeft toch met benzine te maken? dit zit boven op de carb, maar iig die haal ik wel ergens vandaan.
het bouwjaar staat bij jouw citaat:P maar is 93. alhoewel me verzekering zegt van niet die zegt 91. zal wel iets met de verkoop te maken hebben.
hoezo me tank lek? ik heb hem nagekeken van binnen. zit wel een beetje roestvorming maar geen erge. onderaan zat een klein plekkie dat heb ik even weggescheurt en behandeld.
wat is reviseren van carbs? ik heb ze net helemaal schoongemaakt motor rijd perfect geen dip en troep meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan