gs500 valt uit

streetkiller

MF'er
2 aug 2008
109
0
haarlem
hallo
mensen
ik heb vandaag een gs500 gekocht:D ben der heel blij mee. maar hij loopt een beetje slecht. ik wist dit ook toen ik hem kocht, daardoor ook de TE goedkope prijs:P maar.
het duurt heeel lang voordat ie warm is en ik kan gasgeven. als ik hem net start en ik geef gas dan valt ie weer uit alsof ie hem verzuipt. dit doet hij met en zonder chocke.
het duurt echt heel lang voordat ik dus kan wegrijden.
opzich is dit normaal alleen duurt het bij mij zo lang.
verder valt hij ook uit na het gas geven. vooral als je rijd, ik rijd dus, geef gas en dan bijvoorbeeld stoplicht dan stop ik en valt hij uit.:S alsof hij te laag stationair loopt.
maar als ik hem gewoon start en laat lopen valt hij niet uit.
weet iemand wat dit is?
verder als ik gewoon rijd rijd hij goed. daardoor had ik hem ook gekcoht omdat ik dacht dat het wat kleins is.:)
dankeschon
 
Ik heb ook zo'n wrak van een GS500 liggen. Die ziet er nu ongeveer (nog steeds :P) zo uit:

26042008108.jpg


Ding liep ook voor geen meter, altijd buitengestaan, lang stilgestaan. Heb hem dus helemaal uit elkaar gehaald. Toen ik de carb eraf haalde liep er brandstof gemengd met roest uit. Gezien jou post denk ik dat die van jou in dezelfde staat is :)

Dusssss als ik jou was, zou ik maar eens beginnen met alles te controleren en waar nodig schoon te maken.

- Tank controleren op roest.
- Carb helemaal schoonmaken.
- Bougies vervangen.
- Olie verversen.
- Accu controleren.

etc
etc
etc
etc
etc

Verder zeker een geweldige fiets een gs500 :)
 
okee:)
nou me accu is goed is pas nieuw. zo als de olie.
als ik de carbs schoonmaak? moet ik ze daarna dan weer opnieuw synchronen?
en de binnen kant van de tank controleren op roest?
deze meneer zei( dus of het zo is weet ik niet:P) maar dat er wel nog op werd gereden maarja:P
of dat is is een vraag.
maar denk je dat na het schoonmaken hij dan niet meer uitvalt?
 
Naja je zegt dat hij uitvalt als je gas geeft dus dan zijn het meestal wel de carbs. Er zal wel ergens een verstopping zitten. Opnieuw syncen is sowieso niet onverstandig want ze zullen inmiddels wel geheel out of sync zijn ;)

Maargoed ik ben geen Jomanda, maar ik zou bij de carbs beginnen :)
 
Heb ook zo iets gehad met een andere motor.
Stel, om te proberen, je bougie punt afstand kleiner in.
Normaal is deze 0,6 - 0,7 mm.
Maar tik ze eens dichter naar elkaar toe tot 0,3 mm.
Bij mij was het verschil als tussen dag en nacht.
 
okee.
maar dat synchronen kan je niet zomaar zelf. ik heb niet zo een meter. kost zo een meter veel?
of is het duur te laten doen?
en als ik de bougie vonk kleiner maak heeft dat met uitvallen te maken??klinkt zo raar maar ik ga het proberen:D
 
Netjes de carbs schoonmaken, dat komt wel zooo nou bij die dingen.
De mijne hield bij de 7000 een klein beetje in, heb ik voor 20 euro 200ml spul gekocht om het ze te zuiveren, en na een halve tank te hebben gereden was het ineens weg.
Maar aan gezien hij bij jou echt uitvald, zal ik ze wel schoonmaken, is nooit onverstandig.
 
okee.
maar dat synchronen kan je niet zomaar zelf. ik heb niet zo een meter. kost zo een meter veel?
of is het duur te laten doen?
en als ik de bougie vonk kleiner maak heeft dat met uitvallen te maken??klinkt zo raar maar ik ga het proberen:D

Zelf syncen is vrij eenvoudig alleen zo'n meter kost je al snel 90 euro voor een goedkope en het dubbele voor een hele goede, beter dus ff laten doen denk ik :)

Die afstand tussen de bougiepuntjes zou ik trouwens maar ff laten varen als ik jou was ......
 
Laatst bewerkt:
haha wat dan:P das vervelend twee meningen:P
maar ik probeer sowieso wel even de carberateurs schoon te maken. ik weet soweiso niet of dat ooit gedaan is. maar als ik hem schoonmaak moet ik hem daarna gelijk laten synchronen of kan je dan gewoon er weer opzitten en rijden?
en ik heb wel vaker carbs schoongemaakt maar wat is de beste manier?
en dat spul gooi je dat door je tank?
thanks voor reacties
 
haha wat dan:P das vervelend twee meningen:P
maar ik probeer sowieso wel even de carberateurs schoon te maken. ik weet soweiso niet of dat ooit gedaan is. maar als ik hem schoonmaak moet ik hem daarna gelijk laten synchronen of kan je dan gewoon er weer opzitten en rijden?
en ik heb wel vaker carbs schoongemaakt maar wat is de beste manier?
en dat spul gooi je dat door je tank?
thanks voor reacties

Dat spul:

Dat gooi je gewoon in je volle tank benzine, erbij.
En dan rij je gewoon je tank benzine leeg, en doe je af en toe een gebedje en dan is het als het goed is zo goed als opgelost:)
Bij mij wel in iddgeval.

Maar ik weet niet in hoeveren het schoon kan maken, of het ook groteren stof delen weghaalt of alleen echt kleine delen.
 
okee dankje:)
maar mijn vraag is nog of ik zelf me carbs kan schoonmaken en zo kan terug zetten. zonder ze te synchronen

Ik heb dat wel gedaan.
Zolang jij niet aan het synchroon schroefje draait, word er ook niks versteld.
Ook heb ik ze doormiddel van in een lamp kijken allebij even ver open gezet.
En naderhand nog laten synchroneren, maar toen was het al BIJNA perfect.
Timmermans oog(A)

Maar ik zeg dus dat het gewoon kan.
Zolang je niks versteld, veranderd er ook niks.
Dus, succes ermee
 
hallo
mensen
ik heb vandaag een gs500 gekocht:D ben der heel blij mee. maar hij loopt een beetje slecht. ik wist dit ook toen ik hem kocht, daardoor ook de TE goedkope prijs:P maar.
het duurt heeel lang voordat ie warm is en ik kan gasgeven. als ik hem net start en ik geef gas dan valt ie weer uit alsof ie hem verzuipt. dit doet hij met en zonder chocke.
het duurt echt heel lang voordat ik dus kan wegrijden.
opzich is dit normaal alleen duurt het bij mij zo lang.
verder valt hij ook uit na het gas geven. vooral als je rijd, ik rijd dus, geef gas en dan bijvoorbeeld stoplicht dan stop ik en valt hij uit.:S alsof hij te laag stationair loopt.
maar als ik hem gewoon start en laat lopen valt hij niet uit.
weet iemand wat dit is?
verder als ik gewoon rijd rijd hij goed. daardoor had ik hem ook gekcoht omdat ik dacht dat het wat kleins is.:)
dankeschon

Lijkt me een kwestie van de volgende dingen doen:

1) Zorg dat je bougies, luchtfilter nieuw zijn. (kost ca 40 euro)
2) Laat de carburateurs eventueel ultrasoon reinigen (bij zelf demonteren kost het reinigen ongeveer 35 euro)
3) Synchroniseren (kost ca 75 euro.



Dan weet ik eigenlijk wel zeker dat ie weer goed kan rijden.
 
Misschien ook valse lucht. Hoe zien je bougies eruit?

Carburateur synchronisatie set kost rond de 85 euro. Voor een GS zijn ze nog wel goedkoper te vinden (2kloks/koloms is voldoende), maar als je later wellicht 4 cilinder wilt gaan rijden is het handiger een 4kloks/koloms te kopen. Denk dat je die kostten er na de eerste keer al wel uit hebt.
 
Hein Gericke.

Of via Louis.de of motozoom.nl (kijken bij motozoom en bestellen bij louis in Duitsland=goedkoper) en elke andere internet leverancier en motorwinkel zoals motoport.

Ik heb mijn klokken bij Hein Gericke gehaald (meteen maar de 4 versie) en die werken prima. Voor het verschil in prijs zou ik niet de 2 versie halen hoor, mocht je ooit nog een 4 cilinder tegenkomen, baal je als een stekker.
 
FF op google gezocht naar carbtune, dit was zo gauw de goedkoopste.

http://www.motomoto.nl/shop/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=1003&category_id=63&option=com_virtuemart&Itemid=26&vmcchk=1&Itemid=26
 
als je even leest zeggen ze boven ongeveer 75 euro en das dan denk ik bedoelt voor een 2 cilinder.
dus stel ik koop dat ding van 85 euro. heb ik het er eiglijk al uit.
maar dat ding van 85 die link ziet er heel anders uit dan ik dacht. een syncrhoon ding heeft toch vier klokjes? is deze digitaal?
 
als je even leest zeggen ze boven ongeveer 75 euro en das dan denk ik bedoelt voor een 2 cilinder.
dus stel ik koop dat ding van 85 euro. heb ik het er eiglijk al uit.
maar dat ding van 85 die link ziet er heel anders uit dan ik dacht. een syncrhoon ding heeft toch vier klokjes? is deze digitaal?

Je hebt ze met weergave als klokjes en met kwikkolommen. Voordeel van kwikkolommen is simpelweg dat ze alle 4 pal naast elkaar zitten en het dus veel makkelijker vergelijken is, schijnt ook wat minder zenuwachtig te reargeren als een klokje. En wat minder omvangrijk om op te bergen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan