gs500 valt weg bij volgas

b e r t

MF'er
28 mei 2007
74
0
Mijn gs500 heeft al best wel een tijd een probleem. Hieronder zal ik het beschrijven:

Het probleem is als ik hard op trek dat die tussen de 7000 en 8000 toeren wegzakt bij volgas. Daaronder en daarboven merk je ook wel dat die met 3/4 gas meer vermogen heeft dan volgas maar hij zakt dan niet weg. In hogere versnellingen (dus als die het zwaar heeft) is het veel duidelijker merkbaar dan in de lage versnellingen.

Wat ik er al aan gedaan heb:
-Gecontroleerd op valse lucht. Dat heeft die niet
-Sproeiers gewisseld (van 120 naar 125. Hierbij merkte ik weinig verschil.)
-De vlotterkamers krijgen wel genoeg benzine.


De motor was bij aankoop begrenst op de gasschuif. Hierdoor kon ik dus nooit meer dan 3/4 gas geven. Ik merkte het dus ook niet. Ik vermoed daarom ook dat de motor bij de aankoop het probleem al had.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn.
 
Laatst bewerkt:
Orgineel is 120... Luchtfilter is orgineel en schoon....

Wat wordt er bedoelt met vlotterhoogtes? Misschien dat die zo staat dat die m leeg trekt dus ik m bij moet buigen?
 
Laatst bewerkt:
Als-ie "ingereden" is in die begrensde toestand en dus nooit lekker voluit heeft kunnen lopen, tamelijke kans dat (met de juiste sproeiers voor "onbegrensd") opnieuw inrijden helpt, zéér lange ritten en véél "spelen" met het gas, zo kort mogelijk in 1 toerental blijven hangen.
 
Als-ie "ingereden" is in die begrensde toestand en dus nooit lekker voluit heeft kunnen lopen, tamelijke kans dat (met de juiste sproeiers voor "onbegrensd") opnieuw inrijden helpt, zéér lange ritten en véél "spelen" met het gas, zo kort mogelijk in 1 toerental blijven hangen.

Sorry Willem maar hier geloof ik niks van.
Het zal vast iets met de brandstof zijn, doorslaande bougiekabels is ook nog een mogelijkheid maar met 'inrijden' heeft dit zeker niets te maken.
Inrijden is het inslijten van de motoronderdelen op elkaar tot een goed afdichtend en lekvrij geheel. Je rijdt een motor niet in door volgas te rijden.
 
Toch is dat "inslijten" juist waar ik aan dacht, als een motor zo afgesteld en ingereden is geweest dat er bij/boven een bepaald toerental nooit kracht is ontwikkeld. Ik ken dat effect o.a van brommertjes en kleine twindiesels.

Natuurlijk riskant om daarop in te spelen als het niet zeker is dat de lucht/brandstof-verhouding perfect blijft.
 
Maar het gaat hier officieel om een zware motor... De dealer heeft voor mij een boutje bij dat ding dat "hefboompje" dat de gasschuiven open zet gedaan. Lijkt me niet dat die half vermogen heeft gelopen hiervoor. Staat in ieder geval niks op het kentekenbewijs.... Jullie zeggen dus dat ik moet blijven zoeken bij de brandstof? En wat word er nou bedoelt met die vlotterhoogtes?
 
Ik ben er nog steeds niet achter wat het is... Heb ook al even luchtfilter stukje afgetaped om te kijken of die rijker beter loopt. Dit is niet het geval. Hij loopt dan juist slechter
 
Laatst bewerkt:
zoals al eerder gezegd, met de standaard afstelling moet de motor normaal kunnen lopen.

zit er nog meer niet standaard spul op?

de vlotterhoogte stel je in door het lipje van de vlotter (wat tegen de vlotternaald drukt) te verbuigen.
de vlotterhoogte meet je door de carburateur te kantelen, zodanig dat het lipje tegen de vlotternaald aanligt maar niet het verende pennetje in de vlotternaald indrukt.
dan meet je vanaf de rand van de carburateur (waar de pakking of o-ring zit van de vlotterbak) tot de bovenkant van de vlotter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan