GS500E Goed als beginners motor?

-BlizzarD-

Rookie
26 dec 2003
13
0
Zoetermeer
Over een half jaartje ben ik 18, en ik wil eigenlijk liever motor als auto gaan rijden :)

Nu ben ik al een tijdje aan het kijken naar een leuke motor om op te beginnen, en ik kwam eigenlijk al snel op de GS500E uit. Dit omdat ze niet duur zijn (zag er laatst eentje voor 750 hier staan) en ik vind ze er nog wel gaaf uitzien ook. Monoshock, 500cc, alleen jammer dat hij luchtgekoeld is.

Maar is dit een leuke/goede motor om op te beginnen? En zijn ze nog een beetje goed om mee te komen in het verkeer?

Oja nog een vraagje. Ik ben zelf rond de 1,85 a 1,90 meter, krijg ik daar nog problemen mee op deze motor of gaat dat wel lukken?
 
Ja perfect, eh de motor gaat wel wat krapper worden maar is goed te doen hoor. Zijn perfect naar 25kw te zetten en goedkoop. Hoor hier een hoop goede berichten over, zeker om te beginnen!

suc6
 
Het is één van de standaardlesmotoren dus ik denk dat ze als beginnersfiets wel geschikt zijn :)
ohw ja, alvast succes met lessen :)
 
GS500E wordt veel gezien als lesmotor, en tevens als 25 KW'er. Dus alzondanig wel
geschikt als beginnersmotor. Echter ik denk dat de Honda CB 500 (watergekoeld) en vooral de Kawa GPZ500/EX500 net wat leuker zijn. De Kawa is gewoon in de basis een potentere motor (8-kleps watergekoeld). Zodra je later de begrenzing er af mag halen kan je met die kawa wel veel beter meekomen.

Voor al deze motoren geldt dat je met je postuur lijkt als een reus op een pony.

Op basis van dat motorblok heeft Kawa ook een KLE 500 Allroad uitgebracht, die staan wat hoger op de poten, en geeft wat minder een brommergevoel, maar die is wat zeldzamer en waarschijnlijk duurder.
 
Vond het een erg fijne beginners motor! Stuurd makkelijk, komt prima met het verkeer mee en de houding is goed (weet niet hoe dat is voor iemand van 1 meter 90)

Je kunt er weinig verkeerd mee doen, nooit "enge" momenten gehad...

Ik weet verder niet of hij beter is dan een Kawa...
 
tuurlijk niet ;)

zal best een toffe motor zijn, en is te vergelijken met de ER-5, maar vond het nadeel dat enge frame van die dunne balkjes (zal heus wel stevig/stijf zijn daar niet van, sprak me gewoon niet aan) luchtgekoeld. en vond de ER er gewoon beter uitzien.

GS is wat goedkoper (zeker tweedehands) en heeft geloof ik achter een schijfrem (niet dat je die intensief gebruikt)
 
Prijstechnisch zijn die GS500'jes best interessant. Echter ik vind de CB500 van Honda net iets meer te bieden hebben. Ik spreek uit eigen ervaring.
 
Over een half jaartje ben ik 18, en ik wil eigenlijk liever motor als auto gaan rijden :)

Nu ben ik al een tijdje aan het kijken naar een leuke motor om op te beginnen, en ik kwam eigenlijk al snel op de GS500E uit. Dit omdat ze niet duur zijn (zag er laatst eentje voor 750 hier staan) en ik vind ze er nog wel gaaf uitzien ook. Monoshock, 500cc, alleen jammer dat hij luchtgekoeld is.

Maar is dit een leuke/goede motor om op te beginnen? En zijn ze nog een beetje goed om mee te komen in het verkeer?

Oja nog een vraagje. Ik ben zelf rond de 1,85 a 1,90 meter, krijg ik daar nog problemen mee op deze motor of gaat dat wel lukken?
ideaale motor om te beginne,zelf ook op begonne en ben 1,87m..nie kope heb m nog staan 1250 euro.rood/wit '93,eerst in gebruik '94,pas nieuwe voorband,accu en stroomregelaar,recent vervangen:ketting en tandwielen,foersolie,olie..(nes.tom@skynet.be)voor verdere info of foto's
 
Oke das waar.
Probleem is dat ik geen geldboom heb ofzo ;)
Dus een motor van rond de 1000 ofzo.

De CB500 vind ik eerlijk gezegt een stuk minder mooi als de GS500.

Enne ik ga nu nog geen motor kopen ;) Dan kan ik hem pas over 3/4 jaar gebruiken ofzo, en dat vind ik zonde.

Wat raden jullie trouwens aan? Eerst auto rijbewijs en dan motor?
 
meestal raden ze aan om eerst je auto rijbewijs te halen, anders geven je instructeurs je 0% kans van slagen....2wheels was eigenwijs en vond zijn motorrijbewijs veeeel belangrijker. ben in een keer geslaagd hoor.

Maar als je zegt dat je motor wilt gaan rijden en geen auto, zou ik ook eerst je motorrijbewijs halen.
Ennuh, als ik jouw was zou ik eens hard gaan sparen want een motor van 1000pleuro zal ff'ies goed gaan, maar als je veel rijd kan je daar problemen mee verwachten
 
Prima beginnersmotor :)

Ennuh... ik heb eerst motorrijbewijs gehaald, daarna pas autorijbewijs..
 
Terug
Bovenaan Onderaan