GS500E ontgrenzen

Djwesz11

MF'er
20 jun 2011
94
0
Leusden
ik wil mijn GS gaan ontgrenzen.
Ik lees alleen allemaal verschillende dingen over hoe hij begrensd is. (Gasnaald, Gasschuif, Sproeiers, plaatjes, rubbers)

Weet er iemand hoe hij nou echt te ontgrenzen is en hoeveel werk dat is (En of het zelf te doen is)

Het gaat om een GS500E slingshot uit 1992
 
ik wil mijn GS gaan ontgrenzen.
Ik lees alleen allemaal verschillende dingen over hoe hij begrensd is. (Gasnaald, Gasschuif, Sproeiers, plaatjes, rubbers)

Weet er iemand hoe hij nou echt te ontgrenzen is en hoeveel werk dat is (En of het zelf te doen is)

Het gaat om een GS500E slingshot uit 1992

Het is handiger om dit te laten doen door een motorzaak. Ja hij kan op verschillende manieren begrenst zijn.

Als er een schroef in je gasschuif moet je die er uitdraaien en de motor is onbegrensd. Een andere mogelijkheid is dat er 25 kw ringen zijn aangebracht in de carburateur. Als je die er uithaalt dan is de motor onbegrensd.

Geen idee hoeveel werk en ik weet alleen deze twee manieren. En anders zou je ook langs een motorzaak kunnen gaan.
 
De carburateur motoren worden inderdaad vaak via het gas (dus eerst gas kabel checken/waarschijnlijk bij de carburateur) begrenst in de totaal slag die je kunt maken.

als de motor vanuit de fabriek als rijschool motorfiets is geleverd dan word dat veelal gedaan middels inlaat rubbers met een verkleinde opening.
Heb ook wel eens gezien (op een CBR) dat dit in combinatie werd gedaan met busjes in de carburateurs die voorkomen dat de gasschuiven volledig omhoog kunnen komen.

Dit is prima zelf te doen, en zeker voor zo'n oude motorfiets zou ik hem niet naar een garage brengen.
Daar moeten ze natuurlijk ook gewoon geld verdienen en dit soort klusjes kosten nogal wat uitzoek werk wat zomaar neer kan komen op 180 euro en de conclusie dat de motor niet was begrenst.

Aan de andere kant is dit alles natuurlijk wel een beetje afhankelijk van je eigen intresse en de beschikbaarheid van goed gereedschap en ruimte om te sleutelen.
 
Ik zie 1993 als geboortedatum staan in je profiel... dat zou je 19 maken. En je hebt je motor ook al wel een hele week... die rijervaring die jij al hebt... nou nou nou.

BLIJF ERAF MET JE TENGELS!
|(
 
Laatst bewerkt:
Vanaf 19 januari mag hij die GS500e gewoon ontgrenzen hoor... en daarnaast is het ook weer geen hele grote verandering ten opzichte van 25kW. :]
Als het nou van 25kW naar een 75kW zou gaan, ja, dan heb je een flink verschil.

De GS500e van 1992 is begrenst met wat onderdelen in de carburateurs... het gaat dan meen ik om de gasschuiven, veertjes en sproeiers. Meer niet. Geen inlaatrubbers oid.
Maargoed, om te ontgrenzen heb je wel de originele onderdelen nodig om tot 35kW vermogen te komen. Dus.... op Marktplaats/Ebay zoeken of gewoon naar Suzuki dealer.

Als je nog nooit hebt gesleuteld aan carburateurs zou ik het toch de dealer laten doen en vragen of je mee mag kijken. Zelf prutsen kan leuk zijn, maar ook zeer frustrerend als het toch niet werkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan