Gs500e startproblemen

ThieuHegger

Rookie
14 apr 2012
1
0
Ik heb een sizuki gs500e 25kw uit 1991. Hij start nu echter niet meer. Ik heb hem nu een maand of 8 en toen het nog warm weer was had ik nergens moeite mee. Toen het kouder werd duurde het langer tot hij aan sloeg, maar steeds lukte het uiteindelijk wel. Toen ik wou rijden na een periode stilstaan ivm winterse omstandigheden wou ik hem weer starten, maar sloeg hij niet aan. Uiteindelijk de accu leeggestart, ik heb hem eruit gehaald en weer opgeladen. Hij deed het toen weer, dit was een week geleden. Maar vandaag wou ik weer rijden en wou hij wederom niet starten.

Ik dacht zelf aan de bougies, want hij draait wel, maar slaat niet aan. Maar ik wou toch even vragen of iemand dit bekend voorkomt en het een andere oorzaak heeft.
 
Is de start motor nog wel goed, kijk ook ff of je leidingen niet verstopt zitten, want zonder benzine doet jij het niet.....

En anders kan bougies vervangen ook geen kwaad, laat desnoods ff de bobines testen bij een zaak
 
Bougies vervangen na stilstand heeft weinig zin. Gooi er eens verse benzine in. Als het ronddraaien van de startmotor langzamer klinkt dan anders, check dan hoeveel volt de accu in stilstand afgeeft. Dit moet minstens 12V zijn. Als een accu zijn voltage na een week niet meer vast kan houden istie overleden.
 
Bougies vervangen na stilstand heeft weinig zin. Gooi er eens verse benzine in. Als het ronddraaien van de startmotor langzamer klinkt dan anders, check dan hoeveel volt de accu in stilstand afgeeft. Dit moet minstens 12V zijn. Als een accu zijn voltage na een week niet meer vast kan houden istie overleden.
Of heeft de poster een lekstroom, en meet dat ff door voordat hij van zijn zuur verdiende centen een overbodige nieuwe accu koopt.
 
Hoelang heeft de motor stilgestaan, wanneer heeft hij voor het laatst een (grote)beurt gehad? Slecht starten kan door oude benzine komen, kan door vervuilde carburateurs komen en kan door afstelling van kleppen en carburateurs komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan