GS500E wat moet ik vervangen ?

KristianT

Die hard MF'er
8 mei 2005
767
3
Vlaardingen
Hey,

Ik heb nog niet zo heel erg lang een motor dus kunnen jullie even helpen met het volgende.

Remschijven:
Voor 4.2mm ong. 0.2mm ongelijk afgesleten
Achter 5.7mm gelijk afgesleten, wel wat groeven voelbaar

Remblokken:
Voor: ?
Achter: 3.2mm incl. het metaal waar het op zit :X

Moet ik hier wat aan vervangen ?

En in mijn achterband een Bridgestone BT45R zit een kleine spijker.
Word dus zeker een nieuwe achterband ?
 
Hey,

Ik heb nog niet zo heel erg lang een motor dus kunnen jullie even helpen met het volgende.

Remschijven:
Voor 4.2mm ong. 0.2mm ongelijk afgesleten
Achter 5.7mm gelijk afgesleten, wel wat groeven voelbaar

Voorrem moet 4 of 4,5mm zijn ?
En is die 0,2mm toevallig een randje aan de buitenkant of binnenkant vd schijf (dus niet ergens in het midden) ?
Dan maakt het niet zoveel uit, dat komt gewoon doordat de blokken niet de hele schijf pakken.
Achterrem zou ik me niet te druk om maken, die word niet echt zwaar belast en de blokken slijten wel op die groeven in (duurt het wel iets langer voordat je achterrem toppie werkt na het monteren van nieuwe blokken, maar goed, met een achterrem is dat niet zo'n ramp).

Remblokken:
Voor: ?
Achter: 3.2mm incl. het metaal waar het op zit :X

Moet ik hier wat aan vervangen ?

Achter zal er dus nog een 0-0,5mm remvoering op zitten denk ik ?
Dat lijkt me verstandig om te vervangen.
Voor moet je desnoods even de klauw loshalen als je het niet kan zien, maar als de remvoering zelf dunner is dan 1mm zou ik even naar andere blokken gaan kijken, je hebt het dan toch los liggen :P .

En in mijn achterband een Bridgestone BT45R zit een kleine spijker.
Word dus zeker een nieuwe achterband ?

Niet met zekerheid te zeggen, maar meestal valt het wel te repareren met een paraplu (prop van de binnenkant heel simpel gezegd).
Die kunnen er echt niet uit en kun je gewoon mee doorrijden totdat de band versleten is.
Als er echter nog maar een 2mm profiel op je band zit zou ik er wel gewoon een nieuwe opleggen, want anders is het zonde vd moeite.
 
Op je remschijven staat op het hart de minimum dikte. Ik dacht dat die 4,5 mm moest zijn bij een GS (heb er ook eentje gehad. Op het hart van de schijf staat dus zoiets als: min. th. 4,5. ingeslagen in het aluminium.
Remblokken kun je zelf zien, er zit een groef in de blokken en als die weg is is het tijd ze te vervangen. Achter klinkt alsof ie dringend vervangen moet worden!
Als er een spijker in je band zit wil dat nog niet zeggen dat ie lek is, al is de kans groot van wel. Ik had ook een keer een stuk ijzer er in, was bij de motorzaak en ik haal het er uit was het alleen de punt van een schroef, die er slechts 1 of 2 mm in zat. Niks aan het handje dus. Mocht je het willen overwegen om 'm er uit te halen, doe dat dan wel bij een motorzaak, of je moet zelf je wiel kunnen los halen. Of lekker laten zitten, als je band niet leeg loopt is er nog niks aan de hand.
 
Die spijker laten zitten en doorrijden lijkt me niet zo verstandig, ding kan er een keer uitkomen en als ie door is sta je dan onderweg met een lege band.
Kun je het net zo goed nu goed repareren.
 
Hey,

Ik heb nog niet zo heel erg lang een motor dus kunnen jullie even helpen met het volgende.

Remschijven:
Voor 4.2mm ong. 0.2mm ongelijk afgesleten
Achter 5.7mm gelijk afgesleten, wel wat groeven voelbaar

Remblokken:
Voor: ?
Achter: 3.2mm incl. het metaal waar het op zit :X

Moet ik hier wat aan vervangen ?

En in mijn achterband een Bridgestone BT45R zit een kleine spijker.
Word dus zeker een nieuwe achterband ?

Volgens de Haynes Manual moeten de remschijven voor vervangen worden bij 4.0 mm en achter bij 5.5 mm
Ik rij zelf trouwens ook op een GS

De vriendin van Donderkont
:] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan