Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Het zou natuurlijk ook kunnen komen doordat hij al enkele jaren mogelijk stilgestaan heeft he, dat hij door de kromming van de aarde mee is gaan buigen met de aardkorst waardoor van die openstaande randen ontstaan..
ontsteking lijkt me nu vrij goed te staan (met gewoon nog oude contactpuntjes)
Trekt nu over haet algemeen ook vrij goed door, maar soms valt ie ineens terug, (lijkt of er af en toe een cilindertje weg valt)
net nog even gekeken, en blijkt dat cilinder vier soms niet mee wil
bougies omwisselen geeft geen resultaat.
heb de schroef bovenop deze carb een slag uit gedraaid en voila hij deed weer mee!
hij trekt nu continu door,
probleem is dat na een paar keer de straat heen en weer (500m heen/500m terug)
hij als ik dan stil sta of heel rustig rij, hij belabberd gaat lopen, en als ie dan afslaat dan is ie niet meer te starten!
lijkt op verzopen!
(hoe kan dit heeft ie voorheen nooit gedaan begon gisteren)
heb de carbs vorige week schoongemaakt, maar niets versteld!
iemand tips?
bougiekabels na gekeken, => goed
rest van de bekabeling bekeken => puinhoop (komt wel als ik tijd heb)
bougies goed schoon gemaakt => zien er redelijk uit (worden vervangen)
proefritje => geen echt merkbare verbetering!
mengselschroeven van alle vier ingedraaid, en twee slagen uit! => proefritje!
en jawel loopt vrij goed nu!
nog niet helemaal perfect, maar zeker een heel stuk beter!
tot 6500 a 7000 toeren trekt ie goed, maar daarboven is t op, en bgint ie te bokken!
dus zeker nog werk aan de winkel, maar gaat vooruit!
binnenkort beurtje, en dan met nieuwe luchtfiltertjes en bougies eens beter af stellen!
tussendoor ook maar even aan de bakabeling begonnen!
ik had a; wel gezien dat daar het een en ander aan geprutst was,
maar het was nog erger!
sommige kabels zijn zelfs vier keer doorgeknipt en weer aan elkaar verbonden,
en heel veel slechte stekkertjes, veel tape,
dus maar eens aan de gang met meters kabel, soldeerbout en krimpkous!
gisteren even tussen wat verbouwwerkzaamheden(huis) de mengselschroeven van de carbs en ook de zittingen nog eens goed bekeken, nog eens schoongemaakt en de voorsgeschreven 2 slagen uitgedraaid.
Na vandaag een tuit verse benzine weer eens proef gereden,
en ja hoor, loopt al weer een heel stuk beter.
en dan nu zo langzamerhand eens beginnen met optische verbeteringen.
er zijn plannen voor clip ons, (dus ook nieuwe lamporen)
de km teller/werkt toch niet, dus hiervoor komt waarschijnlijk dan een fietstellertje voor in de plaats, en wel een grote toerenteller houden.
verder wil ik een nieuw zitje en kontje maken.
hiervoor zal t frame ook wel aangepast moeten worden.
maar alles moet tussendoor, ben ook nog druk bezig met verbouwen van de woning.
en dat moet ook door.
verder wil ik van de winter gewoon elke dag op de fiets kunnen rijden.
Heeij die GS ziet er idd nog mooi uit.
Ik heb dus ook een GS, woon/werk bakkie gekocht. en bevalt prima!
hen het 1 en ander ook al gedaan.
die van mij hield ook in, nu niet meer.
de carburateurs moeten nog gesynchroniseerd worden. heb wel na het schoon maken van de carbu... de lucht stelschroeven op anderhalf gezet en hij rijd er prima op.
vlot op het gas reageerd hij nu
@gijs, ja hij is een keer overgespoten kan ik zien aan een paar beschadigingen.
hij is blauw geweest.
en de vorige eigenaar is is een keer een zij kapje verloren en heb toen op de sloop een kapje gekocht en maar zwart gemaakt (die andere trouwens ook)
en wie weet word hij ook wel weer blauw (metallic) maar, dan moet ons ander projekt eerst af wezen...
maar da's een auto.