gs550e brik gekocht => doel woonwerkcaferacer

haha, zo kom je nog eens te weten over de vorige eigenaar!
vandaag nog wat ontdekt!

ene kapje staat gs550 op andere gs550e
 
Het zou natuurlijk ook kunnen komen doordat hij al enkele jaren mogelijk stilgestaan heeft he, dat hij door de kromming van de aarde mee is gaan buigen met de aardkorst waardoor van die openstaande randen ontstaan..
 
heb afgelopen week beetje geprutst met de ontsteking
en de carbs goed gereinigd.
loopt nog niet lekker.

ga eens nieuw setje contactpuntjes en condensators bestellen dnek ik en dan nog eens ene poging
 
ontsteking lijkt me nu vrij goed te staan (met gewoon nog oude contactpuntjes)
Trekt nu over haet algemeen ook vrij goed door, maar soms valt ie ineens terug, (lijkt of er af en toe een cilindertje weg valt)
 
Misschien eens nieuwe bougiekabels en doppen monteren (en misschien ook bougies), kost weinig en kan van die vage ontstekingsproblemen oplossen.
 
bougiekabels en doppen zien er nog vrij nieuw uit!

maar dat wil natuurlijk niet alles zeggen!

nieuwe bougies zitten wel in de planning!


nu nog wat meer tijd om te sleutelen vinden!

ben al een paar keer om tien uur savonds nog wat aan dat ding gaan doen
 
net nog even gekeken, en blijkt dat cilinder vier soms niet mee wil
bougies omwisselen geeft geen resultaat.

heb de schroef bovenop deze carb een slag uit gedraaid en voila hij deed weer mee!

hij trekt nu continu door,

probleem is dat na een paar keer de straat heen en weer (500m heen/500m terug)
hij als ik dan stil sta of heel rustig rij, hij belabberd gaat lopen, en als ie dan afslaat dan is ie niet meer te starten!

lijkt op verzopen!

(hoe kan dit heeft ie voorheen nooit gedaan begon gisteren)

heb de carbs vorige week schoongemaakt, maar niets versteld!
iemand tips?
 
net nog half uurtje gesleuteld!

bougiekabels na gekeken, => goed
rest van de bekabeling bekeken => puinhoop (komt wel als ik tijd heb)
bougies goed schoon gemaakt => zien er redelijk uit (worden vervangen)

proefritje => geen echt merkbare verbetering!

mengselschroeven van alle vier ingedraaid, en twee slagen uit! => proefritje!

en jawel loopt vrij goed nu!
nog niet helemaal perfect, maar zeker een heel stuk beter!
tot 6500 a 7000 toeren trekt ie goed, maar daarboven is t op, en bgint ie te bokken!

dus zeker nog werk aan de winkel, maar gaat vooruit!

binnenkort beurtje, en dan met nieuwe luchtfiltertjes en bougies eens beter af stellen!
 
tussendoor ook maar even aan de bakabeling begonnen!
ik had a; wel gezien dat daar het een en ander aan geprutst was,
maar het was nog erger!
sommige kabels zijn zelfs vier keer doorgeknipt en weer aan elkaar verbonden,
en heel veel slechte stekkertjes, veel tape,
dus maar eens aan de gang met meters kabel, soldeerbout en krimpkous!
 
maar wat is er toch geprutst in het verleden aan deze gs.

zo'n gepruts is zelfs geen brikwaaridge reparatie meer.
 
Tja, dat zie je niet meteen als je zoiets koopt...

Toch is het wel fijn als je goede bekabeling hebt, dat kan een hoop ellende wegnemen...
 
gisteren even tussen wat verbouwwerkzaamheden(huis) de mengselschroeven van de carbs en ook de zittingen nog eens goed bekeken, nog eens schoongemaakt en de voorsgeschreven 2 slagen uitgedraaid.

Na vandaag een tuit verse benzine weer eens proef gereden,
en ja hoor, loopt al weer een heel stuk beter.

en dan nu zo langzamerhand eens beginnen met optische verbeteringen.

er zijn plannen voor clip ons, (dus ook nieuwe lamporen)
de km teller/werkt toch niet, dus hiervoor komt waarschijnlijk dan een fietstellertje voor in de plaats, en wel een grote toerenteller houden.

verder wil ik een nieuw zitje en kontje maken.

hiervoor zal t frame ook wel aangepast moeten worden.

maar alles moet tussendoor, ben ook nog druk bezig met verbouwen van de woning.
en dat moet ook door.
verder wil ik van de winter gewoon elke dag op de fiets kunnen rijden.
 
Heeij die GS ziet er idd nog mooi uit.
Ik heb dus ook een GS, woon/werk bakkie gekocht. en bevalt prima!
mijsuzusuki77qv.jpg

hen het 1 en ander ook al gedaan.
die van mij hield ook in, nu niet meer.
de carburateurs moeten nog gesynchroniseerd worden. heb wel na het schoon maken van de carbu... de lucht stelschroeven op anderhalf gezet en hij rijd er prima op.
vlot op het gas reageerd hij nu 8-)
 
Leuk projectje hoor! Wordt nog zonde om die als pekelfiets te gebruiken; kun je van de winter beter de harley nemen :Y

En er moeten natuurlijk van die mooie K&N luchtfilters op he?

Veel plezier met knutselen!
 
IK LEES BIJ JOUW ONDERSCHRIFT GPZ500S


Dat was mn eerste motor, fijn machientje,
als ik die nu nog had, had ik deze gs nooit gekocht.

na 4 jaar heb ik de harley erbij gekocht, toen de shadow erbij voor n vriendin, en toen de gpz verkocht,
en na twee jaar dus deze GS er weer bij
 
@gijs, ja hij is een keer overgespoten kan ik zien aan een paar beschadigingen.
hij is blauw geweest.
en de vorige eigenaar is is een keer een zij kapje verloren en heb toen op de sloop een kapje gekocht en maar zwart gemaakt (die andere trouwens ook)

en wie weet word hij ook wel weer blauw (metallic) maar, dan moet ons ander projekt eerst af wezen...
maar da's een auto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan