gs550l 83 cafe racer

kondrez

Rookie
6 mei 2017
5
0
Onlangs heb ik goed een gs550l kunnen kopen. Het was niet de bedoeling om een tweede motor te kopen ik heb namelijk ook een cbr600rr. Ik keek altijd naar motoren die eventueel omgebouwd konden worden naar een cafe racer, toen ik deze zag zag ik potentie. Ik ben hem gaan ophalen hij zat ergens in een garage en er werd heel weinig mee gereden. Volgens de vorige eigenaar zou hij gewoon rijden en alleen de accu moest vervangen worden. Ik nam een accu mee en inderdaad accu erin en rijden alles leek goed. Het gaat hier natuurlijk om een L model wat wil zeggen dat het eigenlijk een cruiser is. Als ik zoek naar voorbeelden van café racers van dit model vind ik eigenlijk bijna niks. Ik vind het toch wat hebben en hij rijdt heel fijn dus toch maar besloten om hier een café brat van te maken. Hieronder wat foto's van hoe hij opgehaald is en een aantal onderdelen die ik al heb. Ik ben nu eigenlijk opzoek naar een vork die korter is hij moet wel 37mm zijn misschien dat een vork van gs850e wat is.

20170425_162400.jpg

20170425_202526.jpg

20170428_211944.jpg

20170506_002039.jpg

20170504_172910.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben ook benieuwd..

Altijd lastig om een chopper tot cafe racer te verbouwen zonder hele drastische dingen te doen.
 
Ik heb nog wat onderdelen binnen gekregen en ik heb wat onderdelen gespoten. Mijn budget is niet erg hoog, dus ik streef naar de belangrijkste onderdelen eerst. Ik heb ook geen garage, dus ik werk eraan voor mijn huis, wat soms uitdagend kan zijn. Ik heb de de motor verlaagd om te kijken hoe het staat en hoe het stuurt. Het ziet er nu veel beter uit en voor het sturen voelt ook beter voor mij. Ik denk dat ik naar een vork kijken die korter is, zodat het niet uit steekt zoals deze. De vork had geen kapje erop dus heb ik er een paar 3d geprint.


















 
Ja ik ga denk ik bij westland customs een hoop laten plaatsen ik heb namelijk geen las apparaat en ook geen kennis die er een heeft.
 
Vandaag begonnen met de achterkant en het ziet er gelijk een stuk beter uit.













 
Ja ik ga denk ik bij westland customs een hoop laten plaatsen ik heb namelijk geen las apparaat en ook geen kennis die er een heeft.

Bij westland customs hebben ze frameloops en anders kunnen ze die wel voor je maken. :Y

Maaruh......misschien een idee om een andere tank er op te zetten? Zoals het er nu uitziet lijkt het een beetje op een tracker in plaats van een café racer. Maar daar zorgt de buddy ook wel een beetje voor.
 
De lamp houder is binnen gekomen dus kon ik de lamp plaatsen krijg je gelijk ook een beter beeld. Het is niet helemaal cafe racer maar het is wel precies hoe ik het wou dus meer bratstyle. de tank en spatbord moeten nog gespoten worden. ook moet de loop nog eraan gelast worden. ik was laatst bij een zaak om te vragen wat dit zou kosten. maar ik schrok een beetje van de prijs namelijk rond de 200 euro :o . Ik ga dus de loop laten maken en kijken of ik iemand kan regelen die het voor me doet of in ieder geval een las apparaat ter beschikking heeft. Het liefs plaats ik natuurlijk andere tank en andere vork maar op dit moment is dat niet te doen voor mij helaas.










 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan