gs550l start niet als die warm is

radianbobby

Rookie
11 aug 2009
29
0
Hallo medemotorrijders,

Ik ben sinds gisteren eigenaar van een gs550l. Prima motor en rijdt super, totdat je hem uitzet als die warm is.Met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Heb inmiddels de bobines doorgemeten, geven beide 3.9 ohm aan, zowel koud als warm. Ook de spoelen van de ontsteking doorgemeten, ofja spoelen, die 2 zwarte blokjeswat het signaal om te vonken geven. Beide 610 ohm koud en 700 ohm warm.
Nu houdt mijn technische kennis op, als dat beide niet de oorzaken zijn moet ik helaas om hulp vragen.
Iemand suggesties?

Compressie is trouwens ook gelijk, zowel koud als warm. Wel heb ik het idee dat de vonk wat zwakjes is, ook zowel koud als warm... Ik weet niet hoe helder deze vonk moet zijn, maarja dan vind ik het ook raar dat hij wel goed koud start.

Alvast bedankt!
 
Das mooi, want de wintermaanden komen er aan! :P


Choke die niet ( helemaal ) terugkomt ?

Ook al is je hendeltje wél helemaal "off" kan het zijn dat de kabel/plunjers/kleppen nog niet ( helemaal ) terug zijn gekomen.
En dan start/loopt hij inderdaad beroert als hij warm is.
 
Laatst bewerkt:
Hallo medemotorrijders,

Ik ben sinds gisteren eigenaar van een gs550l. Prima motor en rijdt super, totdat je hem uitzet als die warm is.Met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Heb inmiddels de bobines doorgemeten, geven beide 3.9 ohm aan, zowel koud als warm. Ook de spoelen van de ontsteking doorgemeten, ofja spoelen, die 2 zwarte blokjeswat het signaal om te vonken geven. Beide 610 ohm koud en 700 ohm warm.
Nu houdt mijn technische kennis op, als dat beide niet de oorzaken zijn moet ik helaas om hulp vragen.
Iemand suggesties?

Compressie is trouwens ook gelijk, zowel koud als warm. Wel heb ik het idee dat de vonk wat zwakjes is, ook zowel koud als warm... Ik weet niet hoe helder deze vonk moet zijn, maarja dan vind ik het ook raar dat hij wel goed koud start.

Alvast bedankt!

Aangezien het probleem zich voordoet als je zelf de motor uit zet,
Zou ik van een brandstofprobleem uitgaan.
Als het een ontstekings- probleem is zou hij er wel tijdens het rijden mee ophouden.
Heb je eigenlijk wel gecontroleerd of de bougie's vonken als hij niet aan wil slaan?

Mijn advies:
Luchtfilter controleren,
Evt brandstoffilter schoonmaken,
Inlaatrubbers controleren.
Carburateurs schoonmaken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste motorfanaten,

Reeds gedaan:
Carburateurs schoongemaakt
Luchtfilter schoongemaakt
Inlaatrubbers gecontroleerd
Luchtfilterrubbers gecontroleerd
Accu opnieuw aan de lader gehangen

en zoals eerder vermeld:
bobine gemeten
spoelen gemeten
etc

Compressie weet ik niet zeker hoeveel die is, heeft namelijk een bekende voor me nagekeken. Kan ik morgen even nagaan. Bovendien lijkt me dat sterk, want de motor heeft pas 40000 gelopen.

Enige wat ik me nog voor kan stellen is het zogenoemde "vapor-lock". Maar de leidingen worden niet echt warm, en heb geen idee hoe ik dit kan controleren. Buiten dat lijkt het me dat die dan eerst de benizine uit de carburateurs moet opmaken voordat die "vaper-lock" optreedt. Hierdoor zou die naar mijn idee toch snel een halve minuut zonder problemen moeten draaien.

Ik ben echt idee loos :(
 
Ik heb een GS550E en heeft dat soms ook, dan kan ik rustig de accu leeg starten, maar aanslaan ho maar.
Ook met koude motor kan ik hem soms niet starten met de startmotor.
Met een aanloopzetje in zn een, slaat ie dan wel aan.
Dag later kan ik hem wel weer gewoon starten...
Geen idee wat dat is.
 
Schijnt dat het probleem zichzelf heeft opgelost. Enige wat ik nog gedaan heb ik de accu opgeladen (nachtje aan de lader) sinds dien start die ook perfect als die warm is. Misschien is het een probleem van dynamo/spanningsregelaar. Heb namelijk gemerkt dat die laadt met 13.8 volt en als ik gas geef zakt dat naar 13 volt. Terwijl die zou moeten stijgen toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan